خبرگزاری کار ایران

چمران:

نمی‌توانیم از عملکرد خود درباره هوای پاک دفاع کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۱۵۵

رئیس شورای شهر تهران در خصوص اقدامات انجام شده برای هوای پاک گفت: ما نمی‌توانیم از عملکرد خود در خصوص هوای پاک دفاع کنیم و کارهای بسیاری باید در این خصوص انجام شود که در ابتدای کار هستیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، آیین رونمایی از پروژه پایلوت ارزیابی و امکان سنجی اجرای موتور برقی و اسکوتر اشتراکی (موتورسیکلت‌های برقی شبکه پست) به عنوان یکی از پروژه‌های بسته حمل و نقل پاک در قالب مراسم بیست و یکمین شنبه امید و افتخار شهرداری تهران، با حضور مهدی چمران رئیس شورا، پرویز سروری نائب رئیس شورا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، جلال بهرامی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، باقری معاون برنامه ریزی و منابع انسانی شهرداری، مجتبی شفیعی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری و جمعی از مدیران شهری و اساتید دانشگاه های کشور برگزار شد.

چمران در خصوص تعداد موتور سیکلت هایی که در سطح شهر تهران تردد می‌کنند، گفت: مسئولان راهور در تعداد موتور سیکلت ها آماری از ۲ میلیون تا ۴ میلیون دارند که همین تعداد موتور سیکلت ها در آلودگی هوا بسیار تاثیر گذار هستند که می‌توان با برقی کردن این موتور سیکلت ها بخشی مهمی از آلودگی هوا را کاهش داد.

وی افزود: در خصوص ساختمان های بلند مرتبه که می‌تواند در جلوگیری از وزش باد تاثیر گذار باشد آمار دقیقی نداریم که باید در این خصوص تحقیقات دانشگاهی و علمی انجام شود.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: خوشبختانه در این دوره از مدیریت شهری آقای زاکانی پیگیری‌های بسیاری در خصوص هوای پاک انجام داده و حتی در هیئت دولت نیز این مسئله را پیگیری کرده است و امیدواریم در ادامه نتایج خوبی را داشته باشد.

چمران در پایان در خصوص اقدامات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در برقی کردن اتوبوس ها، موتور سیکلت ها و اسکوتر های برقی اشتراکی در سطح شهر گفت: این اقدامات بسیار ارزشمند است و امیدواریم در راستای هوای پاک برای شهروندان موثر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز