خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

دولت ۵۰۰ میلیون یورو برای تکمیل مدارس خیرساز کمک کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۳۹۹

وزیر آموزش و پرورش در جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اصفهان گفت: تکمیل پروژه‌های ناتمام از محل املاک مازاد و کمک ۵۰۰ میلیون یورویی دولت برای تکمیل سهم دولت در ساخت مدارس خیرساز از جمله مواردی است که برای نشان دادن تعهدمان به خیرین انجام داده‌ایم.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اصفهان، با گرامیداشت خدمات ارزنده خیرین مدرسه ساز در نظام  تعلیم و تربیت اظهار کرد: فرهنگ خیّری و مدرسه سازی از گذشته وجود داشته، اما با تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز به صورت هدفمند دنبال شد و به اعتلایی رسید که امروز از هر دو کلاس درس، یک کلاس توسط خیرین ساخته می شود.

وزیر آموزش و پرورش با تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خمینی (ره) اظهار داشت: خدا را شکر در این ایام در خدمت شما مردم فرهیخته، ایثارگر، فداکار و خیرین اصفهان هستیم.

وی با تشکر از خیرین مدرسه ساز اصفهانی و مسئولین جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: باید یادی از آسمانی های مجمع خیرین استان اصفهان و کشور داشته باشیم، جناب آقای دکتر حافظی، زنده یاد محمود جامه طحاف، حاج احمد امینی نجف آبادی، حاج امیر کتابجی، حاج محمود خورورش، سرکار خانم اقدس نوربخشیان، علی فصیلی، حاج مسیح الله کوپایی، پروفسور محمدعلی فانیان، محمد حسین کیهان، حاج بهرام کاویان و دیگر کسانی‌که در این جمع جمیل در بین ما نیستند و سفرکرده اند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به انفاق اهل بیت اذعان داشت: داستان بخشندگی‌اهل بیت نشان از ارزش این کار دارد، امام حسن(ع) دو بار در زندگی کل دارایی اش را بخشید و این موضوع نشان از فرهنگ خیری بین ائمه دارد و به همین دلیل کریم اهل بیت نام گرفت. امروز در پایتخت فرهنگ ایران اسلامی این فرهنگ را می بینیم و از سال ۱۳۷۷‌با تشکیل جامعه خیرین مدرسه ساز، مدرسه سازی به صورت منسجم، نظام مند و هدف دار شکل گرفت.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که از هر دو کلاس درس یک کلاس را خیرین می سازند؛ افزود: هزینه برای مدرسه سازی همواره باقیات صالحات است. فرهنگ بنا را ایجاد می‌کند، این فرهنگ است که این مدارس را می سازد و نسل آینده را فرهیخته می‌سازد.

وی بیان داشت: خلق آثار خیر ساز برای ما کاربرد تربیتی دارد در درجه اول این که ساختمانی ساخته شود خیلی خوب است، اما همین که دانش‌آموز فعالیت خیر را می بیند و روی او اثر تربیتی می گذارد و انفاق را می‌آموزد اثر خیلی مهمی دارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید کار خیر را ترویج کنیم و پیوست رسانه ای برای این کار داشته باشیم؛ لذا در جشنواره فجر امسال پرداختن به خیرین را شروع کردیم.

وی اظهار داشت: ما همواره قدردان خیرین مدرسه ساز هستیم و در هر موقعیتی از آن‌ها تشکر می‌کنیم زیرا اگر از این کار غافل شویم خودمان را کوچک کرده‌ایم لذا برای عرض ادب نه تنها چندین بار بلکه اگر نیاز باشد ۷۰بار به اصفهان می‌آییم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای نشان دادن تعهدمان به خیرین کارهایی انجام داده‌ایم، گفت: تکمیل پروژه‌های ناتمام از محل املاک مازاد و کمک ۵۰۰ میلیون یورویی دولت برای تکمیل سهم دولت در ساخت مدارس خیرساز از جمله این موارد است.

وی با بیان اینکه اصفهان در سال ۱۴۰۳ میزبان المپیاد جهانی فیزیک است و این المپیاد یکی از ارزشمندترین المپیادهای جهانی است، تصریح کرد: برای معرفی فعالیت‌های خیرین مدرسه ساز  پیوست رسانه‌ای تهیه خواهیم کرد تا کار بزرگ خیران مجلس ساز را به دنیا معرفی نماییم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز