خبرگزاری کار ایران

دستیار ویژه شهردار تهران خبر داد:

طرح «بهشت» در کلیساهای سراسر کشور اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۷۷۳

دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی گفت: طرح «بهشت» شهرداری تهران و برپایی میز خدمت در کلیساها ویژه شهروندان ارامنه، مورد استقبال نهاد ریاست جمهوری قرار گرفت و قرار است در سطح ملی اجرایی شود.

به گزارش ایلنا، سید سعید صدر زاده با اشاره به برپایی میز خدمت شهرداری تحت عنوان طرح «بهشت» در کلیسای وارطانانتس منطقه هفت اظهار کرد: این برنامه عصر امروز  -یکشنبه ۱۸ دیماه ۱۴۰۱- با حضور استاندار تهران، رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، شهرداران مناطق و نمایندگان تمام معاونت های شهرداری، نماینده اسقف اعظم تهران و آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارامنه شمال کشور در مجلس شورای اسلامی در کلیسای منطقه هفت تهران برگزار شد که اجرای این برنامه با تدبیر شهردار تهران از سوی استاندار و نماینده رئیس جمهور مورد تقدیر قرار گرفت.

دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی با اعلام اینکه بیش از یکصد نفر از بزرگان ارامنه در این برنامه حضور داشتند، خاطرنشان کرد: این طرح ایده شهرداری تهران بود و علاقمندی نماینده ریاست جمهوری و استاندار تهران باعث شد از این طرح الگو بگیرند و بر اساس برنامه ریزی ملی، مقرر شده که با دستوری به نیابت از رئیس جمهور، مسئولین استانها از امروز تا پایان هفته جاری با حضور در مراکز عبادی ارامنه، پاسخگوی شهروندان مسیحی باشند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان کلیمی، مسیحی، زرتشتی و آشوری در این مراسم حضور داشتند، خاطرنشان کرد: ما اقلیت مذهبی نیستیم بلکه اکثریت ایرانی هستیم و اقلیت معنایی ندارد؛ هرکسی زیر پرچم اسلام باشد، باید در صلح، آرامش، امنیت و عزت زندگی کند.

صدرزاده با بیان اینکه استقبال از برپایی میز خدمت و حجم مطالبات نشان دهنده علاقمندی و انتظار این شهروندان برای برگزاری چنین برنامه هایی بود، تصریح کرد: به گفته نماینده اسقف اعظم، امروز روز ویژه ای برای شهروندان ارامنه پس از 40 روز بوده؛ به طوریکه با آغاز سال نو میلادی، این حضور بهترین عیدی از سوی مسئولان به آنها بوده است.

دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی در ادامه یادآور شد: نامگذاری طرحی به نام «بهشت» به دلیل استقرار شهرداری تهران در خیابان بهشت نیست بلکه به دلیل اعتقاد تمامی ما به بهشت است؛ همچنین هرجا که همه به هم خدمت کنند بدون اینکه اعتقادات را ملاک قرار دهند و یکدیگر را بازخواست کنند، بهشت خواهد بود.

وی با اعلام اینکه قرار بر این است از امروز تا پایان هفته جاری مسئولان در مراکز عبادی ارامنه در کشور حضور داشته باشند، گفت: بنابر درخواست نماینده اسقف اعظم تهران و نماینده مردم ارامنه در مجلس شورای اسلامی، مقرر شد پس از اطلاع رسانی گسترده، میز خدمت شهرداری تهران روز پنج شنبه 22 دی ماه در یکی از کلیساهای منطقه 8 تهران از ساعت 9 صبح آغاز شود و تا زمان استقبال شهروندان ادامه یابد.

صدرزاده تأکید کرد: مطالبات امروز به دلیل حضور اقشار خاص از جمله نمایندگان شوراهای خلیفه گری و اسقف ها، عمدتاً مشکلات کلیساها و ساماندهی مزار جان باختگان مسیحی  بود اما پیش بینی می شود در میز خدمت روز پنجشنبه که با حضور نماینده مسیحیان ارامنه در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان معاونین شهرداری تهران برگزار خواهد شد، مسائل انفرادی مطرح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز