خبرگزاری کار ایران

سردار زهرایی در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال خرد در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۳۶۳

رئیس سازمان بسیج سازندگی درباره اقدامات بسیج سازندگی در استان تهران و تهران بزرگ گفت: بحمدلله کار در استان تهران و تهران بزرگ شروع شده و از تبصره ۱۶ نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال خرد و کوچک اختصاص دادیم و در حال ایجاد این نوع اشتغال هستیم.

سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات بسیج سازندگی در خصوص طرح جامع محرومیت‌زدایی گفت: طرح جامع محرومیت‌زدایی شامل دو موضوع و دو عرصه اصلی است. جغرافیای این طرح محلات حاشیه‌ای شهر و روستاها است و موضوعاتی که در این طرح نیز دنبال می‌کنیم محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: در روستاها هم اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی در حال انجام است. این طرح برای مدت سه سال در ده هزار و ۲۸۳ روستا برنامه‌ریزی شده و اقدامات آن در حال انجام است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اقدامات انجام شده در حاشیه شهرها تصریح کرد: در خصوص محلات حاشیه‌ای شهرها کار کمی پیچیده‌تر است. در این محلات در حال حاضر با همکاری دولت و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای ۳۲۵ محله به مدت سه سال برنامه‌ریزی شده است.

سردار زهرایی با اشاره به جزییات این برنامه‌ریزی گفت: در سال اول این طرح در ۶۰ محله اجرا می‌شود و در حال حاضر اقدامات اجرایی آن شروع و تیم‌های مسئول ارزیابی شده‌اند و پای کار آمده‌اند. این تیم‌ها برای ۱۲ مولفه در محلات حاشیه‌ای طرح و برنامه دارند و اقدامات‌شان را براین اساس انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: از این ۶۰ محله که در سال اول طرح قرار دارند برنامه‌های ۳۰ محله توسط بسیج و بسیج سازندگی و معاونت اجتماعی بسیج در حال انجام است و این تیم‌ها ۱۲ مولفه از جمله کاهش طلاق، ازدواج آسان، فرزندآوری و… را دنبال می کنند. همچنین درخصوص زیرساخت‌ها مانند بهداشت و درمان نیز اقداماتی در حال انجام است. همچنین موضوع اشتغال و اقتصاد مقاومتی نیز در این محلات در حال پیگیری است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی درباره اقدامات بسیج سازندگی در موضوع اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی تمرکز ما بر روی اقتصادی خرد یعنی اقتصاد مردم پایه است و در این زمینه اقدامات‌مان را انجام می‌دهیم. در این خصوص هم از مجلس در تبصره ۱۶ و ۱۸ مصوبه گرفته‌ایم و الحمدلله در این زمینه اقدمات‌مان در حال انجام است. در تبصره ۱۶ امکان پرداخت وام تا ۱۵۰ میلیون تومان با تسهیلات ۴ درصد وجود دارد.

سردار زهرایی با بیان اینکه مجری پنل‌های خورشیدی در سراسر کشور بسیج سازندگی است، گفت: همچنین در مناطقی که این امکان وجود دارد نیروگاه‌های کوچک ۵ کیلوواتی پنل‌های خورشیدی با اولویت روستاها و حاشیه شهرها ایجاد و راه‌اندازی می‌شود. همچنین درخصوص ساخت زیرساخت‌ها با نهادها و سایر دستگاه‌ها توافقاتی را انجام می‌دهیم و در این زمینه اقداماتی در حال انجام است به طور مثال وقتی در یک منطقه در حاشیه شهر مدرسه نداریم طی توافق با وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس ما اقدام به ساخت یا نوسازی مدارس می‌کنیم یا وقتی در یک منطقه خانه بهداشت یا درمانگاه وجود ندارد اقدامات‌مان را در این خصوص نیز با توافق با دستگاه‌ها انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در سال آینده این ۳۰ محله به ۱۸۰ محله ارتقا می‌یابد و ما اقدامات‌مان را در ۱۸۰ محله انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: در سال سوم نیز همین تعداد محله تحت پوشش قرار می‌گیرد تا بتوانیم به مجموع ۳۲۵ محله برسیم اما آیا این اقدامات همه مشکلات حاشیه شهرها را مرتفع می‌کند؟ قطعا پاسخ خیر است، چراکه عوامل دخیل در شکل‌گیری مشکلات حاشیه شهرها خیلی متکثر است و برای رفع این مشکلات نیازمند حضور همه کنشگران هستیم و همه باید پای کار بیایند تا این اقدام رقم بخورد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی تاکید کرد: مهمتر از همه این است کار در حاشیه شهرها نیازمند یک ظرافت است یعنی آنقدر نباید حاشیه شهرها را زیبا کنیم که در نهایت منجر به مهاجرت از روستاها به این مناطق شود به همین دلیل کار در حاشیه شهرها دارای پیچیدگی‌هایی است.

سردار زهرایی درباره اقدامات بسیج سازندگی در استان تهران و تهران بزرگ گفت: بحمدلله کار در استان تهران و تهران بزرگ شروع شده و از تبصره ۱۶ نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال خرد و کوچک اختصاص دادیم و  در حال ایجاد این نوع اشتغال هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز