خبرگزاری کار ایران

۵ برنامه‌ریزی برای زائران عتبات عالیات و تاثیر آن در کاهش قیمت سفر

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۹۸۱

رییس سازمان حج و زیارت با برشمردن ۵ اقدام مهم در حوزه اعزام‌های اجرایی به عتبات عالیات تاکید کرد که در صورت تحقق این شرایط، کاهش قیمت سفر به عتبات بیشتر می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان حج وزیارت؛ نشست صمیمی رییس سازمان حج و زیارت با کارگزاران زیارتی امروز شنبه دهم دی ماه با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رییس سازمان حج و زیارت، تنی چند ازکارگزاران زیارتی استانهای مختلف کشور، معاونان و مدیران کل سازمان حج و زیارت در محل آمفی تاتر سازمان برگزار شد.

دراین نشست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به ایراد سخنرانی پرداخت و توصیه‌هایی را به کارگزاران زیارتی مطرح کرد.

در ادامه تنی چند از کارگزاران استانهای مختلف به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و ایده‌ها و پیشنهادات خود را به جهت بهبود کیفیت خدمات به زایران ارایه کردند.

سید صادق حسینی نیز در ابتدای این نشست صمیمانه یاد و خاطره شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: به فرمایش رهبر معظم انقلاب حاج قاسم سلیمانی تنها یک فرد نبود بلکه یک مکتب می‌باشد؛ بنابراین شهید سلیمانی یک اسوه و الگو برای نسل کنونی و آینده ما به حساب می‌آید.

وی با اشاره به رشادت‌ها و دلاورمردیهای شهید سلیمانی، این شهید والا مقام را الگویی بی‌بدیل برای جوانان جامعه دانست و ابراز امیدواری کرد که همگان از نعمت بیانات و سخنان گوهربارش بهره‌مند شوند.

رییس سازمان حج و زیارت در این نشست تشکیل چنین جلساتی برای بهبود روند خدمات‌رسانی به زایران و حجاج را مناسب دانست و تاکید کرد: امیدواریم چنین جلساتی هر سه ماه تشکیل شود و کارگزاران عزیز نیز محتویات آن را مورد توجه قرار دهند.

به گفته حسینی، از ابتدای امسال تا پایان فصل پاییز و آذر ماه حدود ۲۴۲ هزار نفر با کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت به عتبات اعزام شده‌اند که این روند از ماه ابتدایی سال تا ماه آذر رو به رشد بوده و نشاندهنده اعتماد مردم عزیز به سازمان حج و زیارت می‌باشد.

وی با بیان اینکه برخی نوسانات ارزی موجب شد که تعدادی از زایران ثبت نامی در ماه آذر ماه انصراف دهند گفت: از مجموع ۹۲ هزار نفر ثبت نام کننده حدود ۵۲ هزار نفر مشرف شده و الباقی انصراف دادند که امیدواریم با برنامه ریزی‌های مدنظر تعداد بیشتری از زایران را اعزام کنیم.

رییس سازمان حج و زیارت به اقدامات و برنامه ریزی‌ها برای بهبود و افزایش روند اعزام به عتبات اشاره کرد و گفت: مذاکره و رایزنی با مسئولان بانک مرکزی، مکاتبه و رایزنی با معاون اقتصادی رییس جمهوری برای تخصیص ردیف اعتباری به صورت فصلی، مکاتبه با وزیر امور اقتصاد و دارایی برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت ۶ میلیون تومانی برای زایرین عتبات، راه اندازی اعزام‌های ارزان قیمت با خدمات مناسب و در خورشان زایران، اجرای یکی از مصوبات شورای عالی حج مبنی بر اینکه چارترینگ پروازها به عتبات تحت نظارت سازمان حج و زیارت قرار بگیرد از جمله این برنامه ریزی‌ها است که در صورتیکه چارترینگ پروازهای عتبات عالیات تحت نظارت سازمان حج و زیارت قرار بگیرد، تاثیر قابل توجهی در کاهش قیمت اعزام زایران به عتبات عالیات صورت می‌گیرد.

وی همچنین بر خدمات‌رسانی مطلوب به زایران عتبات عالیات تاکید کرد و گفت: موضوع شبانه روزی شدن کلینیک‌ها در نجف و کربلا را به طور جد پیگیری می‌کنیم تا خدمات مطلوبی به زایران ارایه گردد.

در این نشست صمیمانه رییس سازمان حج و زیارت و معاونان سازمان به استماع سخنان کارگزاران پرداختند و هر کدام براساس وظایف خود توصیحاتی را به کارگزاران اعلام کردند تا آن‌ها نیز این جزییات را به کارگزاران استانهای خود اعلام نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز