خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

برنامه سازمان ثبت احوال برای افراد فاقد شناسنامه در محله هرندی/ ایجاد پایگاه خانواده براساس روابط سببی و نسبی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۳۲۹

رییس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به تخصیص شناسه واحد برای ایرانیان فاقد شناسنامه گفت: در همین راستا برای افراد فاقد شناسنامه در محله هرندی نیز اقداماتی صورت گرفته است.

هاشم کارگر رییس سازمان ثبت احوال کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره تخصیص شناسه واحد برای ایرانیان فاقد شناسنامه گفت: باتوجه به رویکردهای دولت سیزدهم و وزیر کشور مبنی بر تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه سازمان ثبت احوال کشور با تخصیص شناسه واحد برای ایرانیان فاقد شناسنامه را با مهیا کردن زیرساختهای لازم در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه در همین راستا برای افراد فاقد شناسنامه در محله هرندی تهران نیز اقداماتی صورت گرفته است، ادامه داد: این امر به منظور شناسایی و تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه و در نهایت صدور کارت موقت برای این افراد با هدف استفاده از خدمات اجتماعی و در راستای دستورالعمل مقابله با فقر مطلق و ایجادساز و کارهای قانونی برای ارائه خدمت به این افراد و کاهش هزینه‌های حاکمیتی صورت گرفته و با تلاش‌های انجام شده در این سازمان و فراهم کردن امکانات این امر در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

رییس سازمان ثبت احوال کشور خاطرنشان کرد: با این کار امکان شناسایی کلیه اشخاص حقیقی ایرانی و با مدعی تابعیت ایران براساس اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور فراهم می‌گردد.  

کارگر تصریح کرد: از جمله اقداماتی که تاکنون در این خصوص صورت پذیرفته است شامل ثبت اطلاعات کلیه فاقدین شناسنامه دارای پرونده ثبت شده شامل بیش از ۸ هزار پرونده، ایجاد سامانه اخذ درخواست کارت ویژه فاقدین، شامل ثبت اخذ درخواست کارت ویژه فاقدین، شامل ثبت اخذ اطلاعات نشانی، تصویر چهره، فعال‌سازی بیومتریک و ایجاد فرآیند چاپ کارت شناسایی است.

وی ادامه داد: از اثرات این طرح نیز می‌توان به شناسایی و تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه، کمک به ایجاد ساز و کارهای قانونی برای ارائه خدمت به افراد مشمول، کاهش هزینه‌های حاکمیتی، ایجاد سرویس استعلام تصدیق اصالت به عنوان پشتوانه پیشگیری از جعل این کارت‌ها اشاره کرد.

رییس سازمان ثبت احوال کشور همچنین درباره ایجاد پایگاه خانواده گفت: یکی از تکالیف مصرح در ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک، سازمان ثبت احوال کشور ایجاد پایگاه خانواده یعنی روابط سببی و نسبی را براساس توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های موجود آغاز شده و مبتنی بر داده‌های استخراج شده نسبت به ایجاد و ارائه سرویس پایه اطلاعات خانواده اقدام صورت گرفته است.

به گفته کارگر در حال حاضر این سرویس علاوه بر سامانه سهیم در اختیار چند دستگاه اجرایی از جمله بانک مرکزی، درگاه یکپارچه خدمات دولت هوشمند (ثبت نام یارانه) و فراجا قرار گرفته است.

وی با اشاره به ایجاد پایگاه اطلاعات خانوار تصریح کرد: با توجه به احکام آیین نامه اجرایی درخصوص نحوه شناسایی خانوارهای ایرانی و اتباع خارجی، سازمان ثبت احوال کشور پایگاه اطلاعات خانوار را راه اندازی کرد. تکمیل ارتقاء پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به منظور پوشش روابط سببی و نسبی به عنوان یکی از وظایف ذاتی سازمان ثبت احوال کشور و ضرورتی اجتناب ناپذیر برای ارائه خدمات کارا، شفاف و استنادپذیر است که هم اکنون در حال انجام است.

رییس سازمان ثبت احوال کشور خاطرنشان کرد: طراحی پایگاه دریافت اطلاعات از سازمان هدفمندی یارانه‌ها و تطبیق با اطلاعات موجود، ارائه سرویس به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند و مشارکت فعال در کارگروه مسئول اجرای آیین نامه شناسایی خانوار از مهمترین اقداماتی است که تاکنون در این خصوص صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز