خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران:

ابطال جواز کسب واحدهای صنفی که با بساط‌گستری سد معبر می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۲۱۱

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهرداری تهران درباره جزئیات برنامه‌های ساماندهی دستفروشان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، سعید بیگی درباره برنامه شهرداری درباره ساماندهی ساماندهی دستفروشان  تهران توضیح داد: باید در موضوع ساماندهی دستفروشان، علاوه بر منافع شهر و شهروندان، معیشت دستفروشان نیز مد نظر قرار گیرد و بازار رونق داده شود تا سود دستفروشان در ورود به بازارهای ساماندهی شده مانند روزبازارها، بازارهای ثابت، ساماندهی در محل و ... باشد و همچنین دستفروشان تمایل به فروش اجناس خود در این اماکن داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با تأکید بر  اینکه با اقدامات صرفا سلبی نمی‌توان دستفروشان را ساماندهی کرد، عنوان کرد: مردم ولی نعمتان ما هستند و خدمت به مردم در اولویت فعالیت‌های شرکت و مدیریت شهری قرار دارد.

وی با بیان اینکه باید رویکردهای ساماندهی دستفروشان ایجابی باشد، گفت: طبق مشاهدات عینی و میدانی شرکت ساماندهی، بخشی از  سد معبرها در پیاده راه‌ها توسط واحدهای صنفی صورت می‌گیرد. اتاق اصناف مسئول رسیدگی به این موضوع است و همچنین وظیفه دارد که در کنار شهرداری حضور داشته باشد و در صورت ادامه دار بودن این تخلف، جواز کسب واحد صنفی متخلف را ابطال کند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران ادامه داد: زمانی که دستفروش در یک خیابان اصلی حضور دارد به منافع واحد صنفی مستقر در خیابان آسیب می‌زند. درنظر داشتن منافع دستفروشان و واحدهای صنفی، دو موضوع با مرز بسیار باریکی هستند که دو سویه است.

بیگی در ادامه تأکید کرد: باید مکانی فراهم شود که دستفروش به آن فضا منتقل شود تا هم منافع واحد صنفی آسیب نبیند هم دستفروش به امرار معاش بپردازد. البته پیشنهاداتی در این خصوص مطرح شده است. 

وی با تأکید براینکه باید طرحی برای ساماندهی دستفروشان اجرا شود که سطح آسیب را برای همه (واحد صنفی، دستفروشان و شهروندان) کاهش دهد، افزود: مشاغل سیار بی کانون نباید به واحد صنفی اطراف خود ضرر برسانند.

بیگی در ادامه سخنان خود گفت: بیشتر دستفروشان افرادی نیازمندی هستند که باید نیازشان با ملاحظات شهری تأمین شود. 

وی درباره ثبت‌نام دستفروشان در سامانه سامان بازار، توضیح داد: بخشی از ثبت‌نام دستفروشان انجام شده است. درحال حاضر حدود ۵ هزار و ۸۰۰ نفر در روز بازارها ساماندهی شده‌اند. یکی از مشکلات در ثبت‌نام، این است که برخی از دستفروشان دسترسی استفاده از ابزارهای هوشمند الکترونیکی را ندارند بخاطر همین با دفاتر الکترونیکی شهر هماهنگ شده تا به زودی ثبت‌نام این افراد در دفاتر صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران اضافه کرد: این ثبت‌نام سبب می‌شود تا ساماندهی دستفروشان ساکن تهران در اولویت قرار گیرد و در صورت ارائه خدمات اجتماعی، اطلاعات فرد در سامانه ثبت شده باشد.

بیگی تعداد بازارهای شهر تهران را ۵۰ بازار عنوان کرد و گفت: درحال حاضر ۴۷ روزبازار و سه شب بازار در تهران وجود دارد. پیش بینی می‌شود که با ۷۰ روزبازار , شب بازار می‌توان دستفروشان شهر تهران را ساماندهی و مدیریت کرد. برای رسیدن به این هدف ابتدا باید تعداد جامعه هدف مشخص شود و دستفروشان متقاضی در سامانه ثبت‌نام کرده باشند. 

وی در ادامه بیان کرد: به طور مستمر با مناطق در ارتباط هستیم تا در صورتی که زمینی که مشخصات لازم برای احداث بازار محلی را دارد، در نمطقه شان دارند به ما اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز