خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت تاکید کرد:

ضرورت تقویت همکاری‌های پژوهشی ایران با اعضای پیمان شانگهای در حوزه سلامت

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۱۸۹

وزیر بهداشت با بیان این که در سال‌های گذشته، شرکت‌های دانش‌بنیان، شهرک‌ها و پارک‌های علم و فناوری هرگز به اندازه امروز رشد نکرده بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران با توسعه دانش‌بنیان‌ها و شهرک‌ها و پارک‌های علم و فناوری رو به پیشرفت است و هیچ عاملی نمی‌تواند وقفه‌ای در حرکت علمی کشور ایجاد کند.

به گزارش ایلنا، بهرام عین اللهی در نشست سلامت پژوهان و مدیران حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، اظهار داشت: پژوهش و تحقیق باید به صورت جمعی و گروهی، مساله محور، بر اساس نیاز جامعه، با ماموریت گرایی و مطابق آمایش سرزمینی انجام شود.

وی افزود: شبکه سازی در حوزه پژوهش اهمیت بسیار زیادی دارد. دانشمندان و استادان برجسته ای در علوم پزشکی در کشور داریم؛ اما گاه ممکن است یک آزمایش تکراری در چندین مرکز تحقیقاتی انجام شود که با تجمیع آنها می توان از اتلاف انرژی، منابع و نیرو پیشگیری کرد. 

وزیر بهداشت با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه پژوهش، هزینه نیست بلکه منجر به پیشرفت کشور می شود، گفت: پژوهش باید به تولید انبوه و تجاری سازی محصولات سلامت محور بینجامد  و این یکی از شاخص های ارزیابی شرکت های دانش بنیان است.

عین اللهی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه پژوهش، پیشتاز است و پژوهشگاه این دانشگاه نیز به زودی افتتاح می شود. با توسعه پژوهش و فناوری می توانیم نه تنها نیاز داخلی را برطرف،  بلکه صادرات محصولات سلامت محور  را نیز افزایش دهیم.

وی ضمن تاکید بر تقویت دیپلماسی سلامت، گفت: اخیرا کشور سوریه چندین پروژه دارویی  شرکت های ایرانی را پذیرفته است. همچنین نیاز است در دبیرخانه سلامت پیمان شانگهای که در ایران مستقر است، اقدامات و پیشرفت های پژوهشی کشور در حوزه سلامت برای کشورهای عضو این پیمان، تبیین شود و سطح همکاری های پژوهشی با کشورهای عضو پیمان شانگهای ارتقا یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز