خبرگزاری کار ایران

افزایش ماموریت‌های امدادونجات در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۵۲۷

رئیس سازمان امدادونجات از انجام ۲۱ هزار و ۹۶۵ عملیات و خدمات امداد و نجات در شش ماهه نخست سال جاری و رشد ۴۱ درصدی این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی ولی‌پور در تشریح آمار ماموریت‌های سازمان امدادونجات گفت:در مجموع طی نیمه اول سال جاری، ۲۱ هزار و ۹۵۶ ماموریت از سوی امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر انجام شده که ۲۳ درصد آن مربوط به خدمات امداد و نجات و ۷۷ درصد آن هم مربوط به  عملیات‌هایی است که نجاتگران این سازمان در کوهستان، جاده، محیط‌های آبی و پاسخ به سوانح مختلف چون سیل و زلزله انجام داده‌اند.

وی افزود: تعداد خدمات و عملیات‌های این سازمان در شش ماهه نخست سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۳۰ مورد بوده که امسال با ۲۱ هزار و ۹۵۶ مورد رشدی ۴۱ درصدی داشته است.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، ولی‌پور از اسکان اضطراری ۲۸۰ هزار و ۴۷۸ نفر و ارائه خدمات سرپایی به ۱۶۱ هزار و ۸۱۷ نفر خبر داد و گفت: بیشترین عملیات‌ها و خدمات امداد و نجات  در استان‌ مازندران با سه هزار و ۵۲۹ مورد بوده است و پس از آن و با اختلاف بسیار اصفهان با یک هزار و ۹۵۰ مورد در رتبه دوم قرار دارد. استان‌های گیلان، فارس و گلستان نیز به ترتیب در رتبه‌های پایین‌تر قرار دارند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: استان خوزستان با ۱۳۱ درصد و استان مازندران با ۱۰۶ درصد بیشترین رشد در تعداد عملیات‌های امداد و نجات در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را تجربه کرده‌اند و استان البرز با ۱۳ درصد و کردستان با ۱۲ درصد کاهش عملیات در قیاس با سال قبل روبه‌رو بوده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز