خبرگزاری کار ایران

در دیدار اعضای شورا با فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مطرح شد:

سروری: نیروی انتظامی با صبر و بردباری با رخدادها برخورد می‌کند/ سردار رحیمی: ماموریت گشت‌های امنیت اخلاقی صدرصد ایجابی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۰۸۷

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: نیروی انتظامی این قدرت را دارد تا فضای موجود را با قدرت نظامی و انتظامی برچیند اما برای اینکه این همبستگی و هم افزایی با مردم آسیب نبیند با صبر و بردباری با این رخدادها برخورد می‌کند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، عصر روز گذشته اعضای شورای شهر تهران با حضور در مرکز فرماندهی ناجا از زحمات سردار رحیمی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و پرسنل نیروی انتظامی قدردانی کردند.

در این دیدار پرویز سروری نایب رییس شورای شهر و رییس شورای عالی استانها نیز ضمن قدردانی از مجاهدت های نیروی انتظامی و با اعلام اینکه شرایط حال حاضر بسیار دشوار و پیچیده است، گفت: فتنه عجیبی دشمن براه انداخته و در تلاش است تا تولید کدورت و نفرت بین مردمی ایجاد کند که ۴۳ سال است با صمیمیت، یکدلی و همدلی توانستند در مقابل همه توطئه‌ ها ایستادگی کنند.

وی افزود: نیروی انتظامی این قدرت را دارد تا فضای موجود را با قدرت نظامی و انتظامی برچیند اما برای اینکه این همبستگی و هم افزایی آسیب نبیند با صبر و بردباری  با این رخدادها برخورد می کند.

سروری ادامه داد ما نیز به پاسداشت این بردباری و گرامی داشت هفته نیروی انتظامی فرصتی فراهم شود تا امروز بتوانیم قدردان زحمات افسران امنیت انتظامی پایتخت باشیم.

سلیمانی: سبزپوشان نیروی انتظامی با کمترین امکانات هم حافظ مردم و کشورند

نرجس سلیمانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان والا مقام دفاع مقدس، امنیت و مدافع حرم و تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: معمولا زمانی که در خصوص پلیس سخن به میان می آید نخستین موضوعی که به ذهن متبادر می شود امنیت شهرها، خیابانها و جاده های مابین شهرهاست اما قسمتی از تلاش‌ها و ایثارگری های سبزپوشان نیروی انتظامی در بسیاری از مواقع دور از چشم ترسیم می شود.

وی ادامه داد: در بسیاری از جاده هایی که تردد برای مردم عادی وجود ندارد و خارج از نوار مواصلاتی معمول هستند و تردد در آنجا صورت نگرفته و امکانات به شدت کم است؛ برای تامین امنیت مرزها ، امنیت داخل شهرها  و مردم، این برادران در سخت ترین شرایط  و با کمترین امکانات حاضر می شوند تا اسباب امنیت برای کشور و مردم فراهم شود.

این عضو شورا در ادامه به بیان خاطره ای از همراهی خود با پدر گرامی شان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و خاطر نشان کرد: زمانی که پدرم فرماندهی جنوب شرق کشور را بر عهده داشتند در یک سفر کاری به زاهدان که بهمراه پدرم حضور داشتم به چشم خود سخت کوشی و تلاش های مجدانه این سربازان مخلص را دیدم که چطور با مشقت های فراوان در صدد تامین امنیت مرزهای کشور بودند.

کاشانی: این روزها یک چشم پلیس گریان و یک چشم دیگر شاد است

در ادامه این جلسه حبیب کاشانی دیگر عضو شورای شهر نیز ضمن قدردانی از تلاش های سبزپوشان فراجا این هفته را به آنان تبریک گفت و اظهار داشت: در روزهایی قرار داریم که برای همه ما، خصوصاً برای پلیس سخت است؛ پلیسی که مسئول تامین امنیت و آرامش شهر است و این اتفاقات اخیر از دو جنبه برای این خادمان سخت تر است.

وی گفت: سختی این روزهای پلیس دوجانبه است؛ یک جنبه آن این است که هم نگران امنیت آحاد جامعه است که تزلزلی در آن پیش نیاید و دوم اینکه نگران یک سری جوانی که به نوعی گرفتار تفکرات هیجانی شدند که همه آنها فرزند این مرز و بوم هستند.

وی با بیان اینکه این روزها یک چشم پلیس گریان و یک چشم پلیس شاد است، اظهار کرد: چشم شاد برای انجام وظیفه ذاتی پلیس برای تامین امنیت شهر و شهروندان است و چشم گریان، همان نگرانی است که در خصوص جوانان دارد که به دست کسانی که در آنسوی مرزها موجبات تحریک آنها را فراهم می کنند.

کاشانی اظهار داشت: شاید ناراحت ترین اشخاصی که در این صحنه هستند پلیس ها هستند اما وظیفه آنها ایجاب می‌کند تا در مقابل تحرکاتی که موجب سلب امنیت و آرامش می شود برخورد کنند.

اقراریان: شورای شهر آماده کمک به ایجاد تعامل فضای دانشگاهی و نخبگانی شهر با پلیس است

مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی خطاب به سردار حسین رحیمی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: بنده در بازدیدی که در شب های گذشته از آماده باش های مجموعه بسیج در سطح شهر انجام دادم این آمادگی وجود دارد تا در صورت صلاحدید و عدم وجود شرایط بحرانی، مراسم تقدیر و تشکر از این عزیزان در میدان صورت گیرد، از سویی دیگر اینکه باید این نوع قدردانی ادامه دار باشد و تقدیرها پس از عملیات از اشخاص و خانواده هایی که از این رخدادها آسیب دیده اند، صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ما باید این قبیل رخدادها که بعنوان تهدید تلقی می شوند را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: ما در یک جنگ دائمی هستیم و وقوع چنین اتفاقاتی طبیعی است چرا که دشمن همیشه در حال طراحی برای وارد کردن ضربه به کشور و مردم است ضمن آنکه این موضوع اولین بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود و این دشمنی ادامه دار است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: پایتخت و مجموعه های دانشگاهی آن  و نیز مجموعه نیروی انتظامی تهران بزرگ از ظرفیت نخبگانی خوبی برخوردار است و شورای شهر این آمادگی را دارد تا در تعامل با فضای دانشگاهی و نخبگانی به منظور طراحی اقدامات پیوستی برای ایجاد امنیت پایدار کمک کند تا این مهم افزایش یابد.

پیرهادی: پلیس تابع و مجری قانون است

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی با اعلام اینکه پلیس مامور به انجام قوانین است، گفت: متاسفانه موضوعی که سبب شده تا در حق پلیس اجحاف صورت گیرد، برداشت های متناقض افکار عمومی مبنی بر فضای تصمیم گیری خود مختارانه است، در صورتی که پلیس تابع  قانون است و باید مجری آنچه که ابلاغ قانون است باشد. لذا می‌توان گفت هم در این مهم روشنگری مناسبی در جامعه صورت نگرفته  و هم بطور مناسب وظایف پلیس تحلیل نشده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که در مقطع کنونی کشور باید انجام شود موضوع جهاد تبیین، است، اظهار داشت: تبیین و تحلیل این قبیل موضوعات باید صورت گیرد و این موضوع نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه های آموزشی و سازمانهایی مانند تبلیغات اسلامی، شورای هماهنگی و تمامی مجموعه های فرهنگی و اجتماعی است که در سطح کشور فعال هستند. این مجموعه های مسئول، امروز باید تحلیل گر باشند وبا ابزار های مناسب راه درست را به جوانان بیاموزند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: کشورهای معاند ثابت کردند که در چند دهه گذشته به غیر از جنایت و بدخواهی برای مردم  چیز دیگری نخواستند و حالا چطور خود را مدافع کشور و مردم برمی شمارند؟

وی اذعان کرد: این عناصر در تحریم ها، در ایجاد ناامنی های مختلف، در ایجاد داعش و تهدید علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی از هیچ تهدیدی فروگذاری نکردند؛ لذا این تبیین  و تحلیل می تواند خط درست را نشان دهد.

تشکری هاشمی: مجموعه شورای شهر همیشه و در همه حال کنار پلیس پایتخت است

سید جعفر تشکری هاشمی نیز با قدردانی تلاش های مجموعه نیروی انتظامی و گرامیداشت این هفته اظهار کرد: در طول سال ما کمتر ارگانی داریم که به این میزان تنوع مسئولیت داشته باشد و مردم از ابتدایی ترین ساعات روز فعالیت نیروهای انتظامی را در سطح شهر می‌بینند و زمانیکه همه ما در حال استراحت هستیم کار شما با جدیت بیشتری ادامه پیدا می‌کند.

وی بیان داشت: شهر تهران با توجه به ترکیب جمعیتی که دارد، یکی از پیچیده ترین شهرهای کشور است چرا که با توجه به تنوع قومیتی، جمعیتی و وجود قطب هایی از اقوام ساکن در شهر تهران نیروهای انتظامی با مسائل متعددی که هر استان با آن مواجه می شود را نمونه آن در تهران مشاهده می شود.

این عضو شورا در ادامه خطاب به سردار رحیمی گفت: مجموعه شورای شهر همیشه و در همه حال کنار شماست  و وظیفه خود میدانیم تا ظرفیت های شورا را برای اجرای بهتر ماموریت ها به خدمت بگیریم.

آقامیری: چشم امید مردم و امت حزب الله به پلیس است

حجت الاسلام سید محمد آقامیری عضو دیگر شورای ششم تهران نیز با اظهار تبریک بمناسبت هفته نیروی انتظامی گفت: نوک پیکان اصطکاک با اغتشاشگرانی که قطعا جزو افراد عادی محسوب نشده و آموزش دیده هستند و می دانند چطور به نیروهای امنیتی ضربه بزنند شما نیروهای پلیس هستید و این کار بسیار سخت است.

وی اظهار کرد: چشم امید مردم و امت حزب الله به این است که نیروهایی مومن در کشور وجود دارند که می توانند در مقابل هر فتنه ای بایستند و نگذارند آسیبی به این مملکت وارد شود.

سردار رحیمی: ماموریت گشت های امنیت اخلاقی صدرصد ایجابی است

در ادامه این جلسه سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ نیز ضمن تقدیر از حضور اعضای شورای شهر تهران در مجموعه فرماندهی تهران بزرگ  با بیان اینکه نیروی انتظامی به مصداق کلام مقام معظم رهبری متعلق به مردم است اظهار داشت: تمام برنامه نیروی انتظامی برابر با شعار( نیروی انتظامی خادم مردم،مردم حامی پلیس) که امسال تعریف  و تبیین شده حول این محور و مسیر قرار گرفته و امیدواریم در طول یکسال آینده ذیل همین شعار بتوانیم خدمتگزاری مان را برای مردم بیش از پیش و همه جانبه تر کنیم.

سردار رحیمی با ابراز تاسف از فوت مهسا امینی، اذعان کرد: میانگین روزانه مراجعات به پلیس 17 هزار و 880 نفر است که این بدان معنی است که به تمام مقرها و رده های نیروی انتظامی قریب به 19 هزار نفر مراجعه کننده ثبت شده است.

وی ادامه داد: به رغم اینکه ماموریت های ما سلبی است، ماموریت امنیت اخلاقی و گشت های امنیت اخلاقی صدرصد ایجابی است.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه شنیده شده که برخی ها احتمال تغییر ساختار پلیس امنیت اخلاقی را عنوان کرده اند گفت: این اظهارات ناشی از بی اطلاعی است چرا که ماموریت همکاران من در پلیس امنیت اخلاقی صرفا تذکراتی در رابطه با رعایت شئونات اسلامی داده می شود که معمولا موضوع با تذکر ماموران ما حل می شود.

وی به اتفاقات اخیر و اغتشاشات رخ داده در سطح کشور اشاره کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری هم اشاره کردند این اتفاق صرفا یک بهانه برای ایجاد ناامنی در کشوری که در حال قدرت گرفتن بود شد تا فضای عمومی را به چالش بکشند و در کنار این حمله به پلیس از برنامه هایی است که دشمن بدنبال آن است و ما وظیفه داریم تا نگذاریم هیچگونه ناامنی برای مردم و نظام از سوی دشمنان قسم خورده شکل گیرد.

گفتنی است در جریان این جلسه علی اصغر قائمی، سوده نجفی، احمد صادقی، سید احمد علوی  از دیگر اعضای شورای شهر تهران از تلاش های مجاهدانه و خالصانه مجموعه نیروی انتظامی تهران بزرگ تشکر و قدردانی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز