خبرگزاری کار ایران

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

ظرفیت نگهداری از معتادان متجاهر در تهران به ۲۰ هزار رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۶۴۲

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اینکه ۹۰ درصد تریاک در افغانستان تولید می شود یک تهدید بسیار جدی است و باید موضوع پیشگیری را به صورت جدی مد نظر قرارداده و از همه ظرفیت‌ها در این رابطه استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست تخصصی پیشگیری از اعتیاد که صبح امروز با حضور محمد عباسی معاون اجتماعی وزیر کشور برگزار شد، گفت: ۴ موضوع اصلی مقابله، درمان، پیشگیری و توانمندسازی را دنبال می کنیم اما موضوع پیشگیری از راهبردهای بلند مدت ما است چراکه ما در کنار کشوری قرار داریم که منشا تولید مواد مخدر است و در طی ۲۰ سال تولید مواد مخدر با حمایت آمریکا در این کشور افزایش پیدا کرده است.

مدیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: افزایش تولید مواد صنعتی و شیشه در دهه اخیر با حمایت آمریکا در افغانستان شکل گرفت و اینکه ۹۰ درصد تریاک در این کشور تولید می شود یک تهدید بسیار جدی است و باید موضوع پیشگیری را به صورت جدی مد نظر قرارداده و از همه ظرفیتها در این رابطه استفاده کنیم. در این خصوص استفاده از ظرفیت وزارت آموزش و پرورش و همچنین گروه‌های مرجع از اولویت‌های ما است.

مومنی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: در تهران تا سال ۹۷ صرفا حدود ۴ هزار ظرفیت برای درمان نگهداری و توانمندسازی معتادان متجاهر داشتیم با اقدامات بین بخشی سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان زندانها به این حوزه ورود پیدا کرد و در حال حاضر ۸ هزار نفر در مراکز مرتبط با سازمان زندان‌ها نگهداری می شوند‌.

وی ادامه داد: سازمان زندانها خارج از وظیفه ذاتی خود وارد این حوزه شده و به کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر آمده و صادقانه و گمنام در این زمینه تلاش می کند. البته قرار است در روزهای آتی این ظرفیت به ۱۰ هزار نفر برسد.

او ادامه داد: ۴۸ درصد به ظرفیت معتادان متجاهر در تهران اضافه شده است و در حال حاضر ۲۰ هزار ظرفیت در تهران داریم.

وی با اشاره به اقدامات درمان معتادان در سازمان زندانها گفت: داروی بوپره نورفین در سازمان زندانها برای درمان معتادان مورد استفاده قرار گرفته است. که گزارشات آن نیز ارائه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز