خبرگزاری کار ایران

آغاز پرداخت پاداش خدمت جانبازان مشمول ماده ۳۸ از ماه جاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۷۴۷

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشریح فعالیت‌ها و دستاوردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران در طول یک سال گذشته پرداخت و از پرداخت پاداش خدمت جانبازان مشمول ماده ۳۸ از این ماه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از ایثار، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این برنامه با گرامیداشت یاد و نام شهیدان برخی فرازهای بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت را تشریح و بر ضرورت اجرای این رهنمودها تأکید کرد.

وی افزود: در گام نخست سازماندهی مأموریت‌ها در قالب گزارش شناخت انجام شد و مأموریت‌های بنیاد هم با لحاظ رهنمودهای امامین انقلاب، قوانین پایه و بالادستی، قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بازخوانی و تکالیف سایر دستگاه‌ها و منابع مورد نیاز مالی برای خدمات‌رسانی احصا شد و با کمک دولت یک برنامه راهبردی برای بنیاد تدوین شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به محاسبه بار مالی قوانین ایثارگری گفت: به نرخ سال ۱۴۰۰ رقمی حدود ۱۲۶ هزار میلیارد تومان برای اجرای قوانین ایثارگری مورد نیاز بود و در سال ۱۴۰۰ بودجه بنیاد ۳۱ هزار میلیارد تومان بود و با این شرایط تنها حدود ۱۹ درصد قوانینی که بار مالی دارد اجرا شد که این مبلغ با حمایت دولت و مجلس در سال جاری به ۷۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

معاون رئیس جمهور در مورد بنگاه‌های اقتصادی بنیاد نیز گفت: برخی بنگاه‌های بنیاد خارج مأموریت ما کار می‌کنند و حتماً به تدریج با روش‌هایی که به ما اجازه داده شده است از بنگاه‌داری خارج می‌شویم و نقش سهامداری غیرمدیرتی خواهیم داشت و برنامه زمانبندی شده برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: زمانی که من بنیاد شهید و امور ایثارگران را تحویل گرفتم، نماد بانک دی نماد بسته بود. مشمول ماده ۱۴۱ شده و مشکلات جدی وجود داشت و ما وظیفه داشتیم بی‌ثباتی را به ثبات برسانیم و مجمع سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ این بانک برگزار شد و امیدواریم نمایندگان ایثارگران در آینده مدیریت این بانک را به عهده بگیرند و قبل از آن تلاش شده است وضعیت این بانک بهبود پیدا کند و اکنون از بانک‌های موفق در زمینه جذب منابع است.

وی در مورد پرداخت معوقات ایثارگران گفت: پرداخت پاداش خدمت جانبازان مشمول ماده ۳۸ از این ماه آغاز می‌شود و پاداش این عزیزان نیز مانند سایر افرادی که بازنشسته می‌شوند محاسبه و به نسبت منابع مالی که به بنیاد تخصیص پیدا می‌کند پرداخت می‌شود و این مطالبه ۱۰ساله جانبازان برای نخستین بار در این دولت محقق می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز