خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی فراجا:

دستگیری ۸۰ هزار نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز/ هزینه نگهداری سلاح گرم باید افزایش پیدا کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۳۳۰

فرمانده مرزبانی فراجا از دستگیری ۸۰ هزار نفر از اتباع بیگانه که قصد ورود غیرمجاز به کشور را داشتند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار احمد علی گودرزی امروز _سه‌شنبه_در نشست خبری خود گفت: از ابتدای سال تاکنون ۸۰ هزار نفر از تباع بیگانه را در نقاط صفر مرزی دستگیر کردیم.

وی با بیان اینکه این آمار فقط متعلق به مرزبانی است، ادامه داد: این افراد بعضا با زن و بچه و فرد بیمار همراه بودند که ما برای اینها در نقطه صفر مرزی موکب زده و از آنها پذیرایی کرده ایم.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور گفت: در حوزه اربعین همانطور که می‌دانید زیرساخت ها فراهم شده تا اربعین با عظمت برگزار شود البته از شب گذشته در پی ناآرامی و درگیری در عراق مرزها و بسته شده و تردد صورت نمی گیرد اما ورود اتباع غیر ایرانی از مرزهای شرقی به کشور زیاد شده است.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته اربعین به صورت گسترده برگزار نشد و نیروهای ما از اینکه توفیق خدمت از آنها سلب شده ناراحت بودند.

سردار گودرزی خاطرنشان کرد: انشالله اگر ناآرامی در کشور عراق طی یک الی دو روز آینده برطرف شود ما می توانیم در ۶ مرز پذیرای زائران باشیم.

وی ادامه داد: مرز باشماق و تمرچین امسال اضافه شده که زیرساخت‌ها در آنجا آماده شده است.همچنین گذر مرزی در سومار ایجاد شده که خودروهای حامل موکبها از این مسیر عبور می کنند.

او افزود: امسال آمادگی مطلوب از نظر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در مسیر زائران ایجاد شده تا امنیت زائران به طور کامل برقرار شود.

وی ادامه داد: همچنین در نقاطی از مرز سیستان و بلوچستان و مرز افغانستان پذیرای زائران کشورهای همسایه هستیم و ورود زائران در حال شکل گیری است. ما بستر را فراهم کردیم تا امنیت و آسایش برقرار شود و همچنین برای پیشگیری از گرمازدگی و سایر مسائل برنامه ریزی کرده ایم.

او تصریح کرد: مرزبانان آخرین بدرقه کنندگان و اولین استقبال کنندگان از زائران هستند.

سردار گودرزی خاطرنشان کرد: مبارزه بی امان مرزبانان با قاچاقچیان مشروبات الکلی ادامه دارد در چند روز گذشته در خلیج فارس چند شناور که بار مشروب داشتند را شناسایی و دستگیر کردیم.محموله های مشروب قاچاق را در مرزهای شمال غرب و جنوب کشف می کنیم با هماهنگی با قوه قضاییه مقرر شده است تا قاضی در صحنه حضور داشته باشد و دستور صادر کند.

وی ادامه داد: قاچاق مشروبات الکلی به داخل ایران نسبت به سال گذشته زیاد نشده اما باید وضعیت کولبران ساماندهی شود تا شاهد قاچاق کالا به کشور نباشیم.

او با اشاره به درگیری مرزبانان با قاچاقچیان در مرزهای کردستان گفت: یک قاچاقی در کردستان قصد داشت چند هزار لیتر مشروب وارد کشور کند که در درگیری با مرزبانان به هلاکت رسید.

سردار گودرزی با اشاره به کشف ۴.۵ تن مواد مخدر صنعتی از ابتدای سال تاکنون گفت: اقدامات مرزبانان برای جلوگیری از ورود مواد مخدر ادامه دارد و اجازه نمی دهیم مواد مخدر به کشور وارد شود.

وی درباره قاچاق سلاح به کشور گفت: اقدامات مرزبانان در زمینه کشف سلاح جدی بوده و صحبتهایی در قالب تیم های دیپلماسی با کشورهای همسایه انجام دادیم اخیرا در کشور ترکیه مسئولان محموله هایی سلاح را کشف کردند. همچنین در اقلیم محل دپوی سلاح و مهمات را شناسایی کردیم که مقصد این سلاح ها ایران بود.

وی تاکید کرد: هزینه جرم باید در کشور بالا رود هزینه نگهداری سلاح گرم باید افزایش پیدا کند سلاح باید در دست کسی باشد که از وطن دفاع می کند نباید در دست کسی باشد که امینت کشور را برهم می‌زند. طرح هایی را به دولت و قوه‌ قضاییه در رابطه با بالابردن هزینه جرم دارندگان سلاح گرم پیشنهاد دادیم و امیدواریم بررسی شود.

وی درباره کولبران گفت: رئیس جمهور در استان کردستان قول دادند که در اسرع وقت بازارچه های مرزی را رونق دهند و اقتصاد مردم محلی را ساماندهی کند افرادی از شهرهای مرکزی کشور اقدام به کولبری می کنند یعنی کولبران مرزنشینان نیستند.طرح جدیدی در زمینه به رسمیت شناختن کولبران و نظارت بر آنها در دست تصویب است البته این طرح موانعی دارد که در حال بررسی است.

او ادامه داد: در تمامی مرزهای کشور با عراق مرز بسته شده است به هیچ فردی اجازه خروج داده نمی شود اما افرادی که قصد ورود به کشور را دارند می توانند وارد کشور شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز