خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

ثبت‌‌نام حدود ۲ میلیون زائر در سامانه سماح/تعیین ۶ مرز برای تردد زائران در ایام اربعین

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۴۳۳

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با تاکید برلزوم ثبت‌نام زائران در سامانه سماح گفت: ثبت نام حدود ۲میلیون نفر از متقاضیان سفر اربعین حسینی در سامانه سماح انجام شده است.

"حجت الاسلام صحبت الله رحمانی" مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره آمار زائرانی که برای اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: متقاضیان سفر اربعین حسینی باید در سامانه سماح ثبت نام کرده و روند نام نویسی و پرداخت مبلغ بیمه را انجام دهند. تاکنون ثبت نام حدود ۲میلیون نفر از متقاضیان سفر اربعین حسینی در سامانه سماح انجام شده است.

وی ادامه داد: براساس مذاکراتی که با دولت عراق صورت گرفته ۶ مرز تمرچین، باشماق، خسروی، مهران، شلمچه و چذابه برای تردد زائران در ایام اربعین در نظر گرفته شده است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره هزینه تعیین شده برای حمل و نقل جاده ای گفت: در ایام اربعین زائران خود را از طرق مختلف از جمله خودروهای شخصی، حمل و نقل جاده ای و ... خود را به مرزها می‌ رسانند.

وی ادامه داد: در خصوص حمل و نقل جاده ای سازمان پایانه ها هنوز مبلغ نهایی را اعلام نکرده است. اما درباره نرخ بلیت هواپیما، سازمان هواپیمایی اعلام کرده است که از ۲۰ شهریور تا یک هفته پس از آن هزینه بلیت هواپیما ۶ میلیون تومان است.

حجت‌الاسلام رحمانی درباره زمان برپایی موکب‌ها خاطرنشان کرد: خدمات مواکب ایرانی از ۱۰ صفر و مواکب عراقی از ۱۵ صفر آغاز می‌شود. در حال حاضر سفر به عتبات صورت می گیرد اما خدماتی که برای اربعین ارائه می‌شود در حال حاضر ارائه نمی‌شود.

وی با اشاره به لزوم ثبت‌نام زائران در سامانه سماح و پرداخت هزینه بیمه گفت: تاکید می‌کنیم زائران با ثبت نام در سامانه سماح حتما بیمه شوند. هزینه قابل پرداخت برای بیمه نیز ۱۸ هزار تومان است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره آخرین مهلت ثبت نام در سامانه سماح گفت: تا سه الی چهار روز قبل از اربعین امکان ثبت نام در سامانه سماح وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز