خبرگزاری کار ایران

تلاش نیوزلند برای ایجاد نسلی عاری از دخانیات

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۶۱۰

نیوزلند در تلاش برای وضع برخی قوانین برای ایجاد نسل عاری از دخانیات است.

قوانین پیشنهادی، که شامل افزایش سن خرید سیگار می‌شود، برخی تحسین‌ها را در کنار نگرانی‌ها نسبت به ماهیت آزمایش‌نشده این برنامه برانگیخته است.

دولت نیوزلند اولین قوانین دخانیات را در جهان معرفی کرده است که برای ایجاد نسلی عاری از دود طراحی شده است.

قانونگذاران نیوزلند قول داده اند که سلطه شرکت های سیگار را بشکنند و اولین قانونی را در جهان معرفی کنند که نسل جوان بعدی را از خرید قانونی سیگار باز می دارد.

اقدامات جدید، که در پارلمان مورد بحث قرار گرفت، برای اولین بار در جهان در نظر گرفته می شود.  آنها علاوه بر تغییر سن سیگار کشیدن، نیکوتین موجود در سیگار را به طرز چشمگیری کاهش می دهند و آنها را مجبور می کنند که فقط از طریق فروشگاه های تخصصی تنباکو به فروش برسند، نه سوپرمارکت ها.

«برای دهه‌ها به شرکت‌های دخانیات اجازه داده‌ایم تا سهم بازار خود را با اعتیادآورتر کردن محصول کشنده‌شان حفظ کنند که این مساله منزجر کننده و عجیب است.

عایشه ورال، دستیار وزیر بهداشت، هنگام معرفی این قانون گفت: ما در این کشور مقررات بیشتری در مورد ایمنی فروش یک ساندویچ داریم تا سیگار.«اولویت ما در ارائه این لایحه حفاظت از چیزهای باارزش است: مردم ما، خانواده‌هایمان، جوامع ما.»

این لایحه تقریباً از حمایت فراحزبی برخوردار بود تا در کمیته انتخابی تصویب شود - مرحله بعدی روند قانونگذاری، جایی که نمایندگان مجلس نظرات کارشناسان و عمومی را می شنوند. انتظار می‌رود این قانون در سال 2023 اجرایی شود. قوانین فقط محصولات تنباکو را هدف قرار می‌دهند و استعمال دخانیات قانونی باقی خواهد ماند.

مت دوسی، نماینده اپوزیسیون ملی، گفت در حالی که حزب در این مرحله از این لایحه حمایت خواهد کرد، آنها نگرانی هایی در مورد ماهیت آزمایشی آن دارند.

دوسی گفت: «بیشتر اقداماتی که در حال بررسی هستند هنوز به طور گسترده در سطح بین المللی اجرا نشده اند، و در برخی موارد، نیوزلند اولین کشوری است که آنها را در جهان اجرا می کند. او گفت: "من مشکلی ندارم که نیوزلند در این زمینه در جهان اولین کشور باشد."

حزب سبز همچنین از تصویب این لایحه حمایت کرد، اما نگرانی‌هایی را در مورد ممنوعیت کیفری، که این صنعت را زیرزمینی می‌کند، مطرح کرد. 

حزب قانون آزادیخواه تنها حزبی بود که با این لایحه مخالفت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز