خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

کاهش دسترسی به مواد مخدر در داخل کشور/ انهدام‌ باند بزرگ قاچاقِ شیشه با همکاری پاکستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۱۵۳

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از انهدام یک باند بزرگ قاچاق مواد مخدر با همکاری اطلاعاتی کشور پاکستان خبر داد.

سردار مجید کریمی، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: از ابتدای سال تا به امروز حدود ۱۸۰ تن انوع مواد مخدر توسط نیروهای خدوم فراجا کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: بخش اعظم این کشفیات در مرزها و هنگام ورود از کشورهای افغانستان و پاکستان بوده است.همچنین بخشی از این کشفیات نیز درخصوص موادی بوده که از طریق دریا وارد کشور شده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا تصریح کرد: با اقدامات خوبی که طی سال گذشته و چند ماهه اخیر در فراجا صورت گرفته است از جمله الحاق چند مرحله امکانات و تجهیزات در حوزه مرزبانی و انتظامی و همچنین برنامه‌های هوشمندسازی که فراجا در سه سال اخیر در دستور کار خود قرار داده و در حال انجام است به لطف خدا شاهد این هستیم که ورود مواد مخدر به داخل کشور کاهش پیدا کرده است.

سردار کریمی با بیان اینکه می‌توانیم بگوییم که دسترسی به مواد مخدر در داخل کشور کاهش پیدا کرده است، گفت: همچنان طبق برنامه‌ریزی که صورت گرفته و از گذشته نیز در حال اجراست، همچنان همکاران من در حوزه‌های مختلف از جمله جمع‌آوری معتادان، برخورد با خرده‌فروشان و باندها و شبکه‌های مواد مخدر فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به همکاری ایران با کشورهای همسایه از جمله پاکستان در برخورد با قاچاقچیان گفت: یک نمونه کار اطلاعاتی بسیار خوب با کشور همسایه‌مان پاکستان داشته‌ایم. پلیس مبارزه با مواد مخدر پاکستان اطلاعات خوبی درباره قاچاق محموله‌ای از مواد مخدر به جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد و بلافاصله در کمتر از ۲۴ ساعت همکاران من این افراد را شناسایی و دستگیر کردند. مقادیر زیادی از موادمخدر شیشه همراه این افراد بود که کشف و ضبط شده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا تصریح کرد: قرار بود این مواد مخدر به کشور ثالث منتقل شود. این همکاری اطلاعاتی بین پلیس پاکستان و پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران بی‌نظیر بود. برای اولین بار کشور پاکستان این عزم و اراده را داشت و تقدیر و تشکر هم از سوی ما از این کشور شد و قرار است این همکاری‌های اطلاعاتی با کشورهای شرقی به ویژه پاکستان نیز ادامه داشته باشد.

سردار کریمی درباره جلوگیری از ورود مواد مخدر از طریق انسداد مرزها و ساخت دیوارهای مرزی گفت: قطعا این انسداد مرزها می‌تواند در جلوگیری از ورود مواد مخدر موثر باشد. در پاکستان نیز این انسداد مرزها در دستور کار آن‌ها قرار گرفته است و قرار است تا پایان سال ۲۰۲۲ انسداد کامل در سمت پاکستان به اتمام برسد. این کار بسیار موثر است، چراکه در برخی نقاط از سمت پاکستان در گذشته خلاءهایی وجود داشت و نیروهای مرزبانی پاکستان یا کمتر حضور داشته و یا نظارت و کنترل کمتری در این قسمت داشتند.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته فنس‌کشی مرزها از سمت پاکستان در کاهش ورود مواد مخدر به کشور موثر بوده است. هرچند ما تولید را همچنان در افغانستان علیرغم ممنوعیت کشت داریم و هنوز سیگنال‌ها و علائمی که نشان دهد مواد مخدر از افغانستان کمتر وارد شود یا تولید آن کمتر شده است را دریافت نکرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز