خبرگزاری کار ایران

اصلانی:

لزوم استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه مقابله با قاچاق مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۸۶۲

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه شیوه استعمال مواد مخدر هم تغییر پیدا کرد و از تریاک به هروئین، سپس کراک و شیشه رسیده‌ایم، گفت: در حوزه مقابله نیاز ما این است که به دنبال فن‌آوری‌های جدید و به دست‌آوردن آنها باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر اصلانی، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر، در نشست تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان که امروز ۶ خرداد‌ماه برگزار شد با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، اظهار کرد: این شعار نقشه راه بوده و اگر وحدت و تلاش داشته باشیم به این نقشه راه عمل می‌کنیم.

وی افزود: اگر تمام شعار‌ها از ابتدای انقلاب تا امروز نگاه کنیم، تقریبا بیشتر آنها در حوزه اقتصاد بوده است. امروز بسیاری از نقاط جهان با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی ادامه داد: ما موفقیت‌های بسیاری داشته‌ایم اما کمتر بیان شده و امروز آن را نمی‌بینیم چرا که گفته نشده است. جهاد تبین مورد نظر رهبری نیز برای همین مهم بوده است. این همان امر به معروف و نهی از منکر است و توصیه دین است که کارهای خوب گفته شود.

اصلانی تاکید کرد: امروز مساله ما این است و باید آن را حل کنیم اعتیاد و قاچاق مواد مخدر است. جمهوری اسلامی نه کشت می‌کند و نه تولید می‌کند اما در کنار بزرگترین کشور تولید کننده جهان قرار دارد و کوتاه ترین مسیر برای ترانزیت است و استکبار پشت آن قرار دارد.

وی افزود: آمریکایی‌ها هر پنج سال یکبار راهبرد‌های خود را در حوزه مواد مخدر تغییر می‌دهند. در سال ۲۰۰۰ یکبار در نشست تغییر راهبردهای آن اعتراف کنند که اشتباه حمایت از عراق در جنگ با ایران باعث شد که ایرانی‌ها خود را تقویت و ایمن کنند. در همین جلسه به این نتیجه می‌رسند که جوانان ایرانی را معتاد کنند. برای همین منظور در افغانستلن مستقر شدند و امروز بزرگترین تولید کننده مواد مخدر ناتو است.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها دو تاجر انگلیسی را مستقر کردند، تریاکی که کیلویی ۲۶ هزار تومان بود از افغانستانی‌ها ۱۰۰ هزار تومان خریدند و این باعث شد این کشاورزها تشویق شدند که خشخاش بیشتری بکارند. حتی شیوه استعمال مواد مخدر هم تغییر پیدا کرد و از تریاک به هروئین، سپس کراک و شیشه رسیده‌ایم.

اصلانی تاکید کرد: در حوزه مقابله نیاز ما این است که به دنبال فن‌آوری‌های جدید و به دست‌آوردن آنها باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز