خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا اعلام شد:

آخرین جزییات آواربرداری و امداد نجات در پی ریزش ساختمان متروپل

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۳۱۱

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان توضیحاتی درباره ادامه عملیات امداد و نجات و آواربرداری در حادثه ریزش ساختمان متروپل ارائه کرد.

وحید شعبانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین جزییات آواربرداری در محل حادثه ریزش ساختمان متروپل گفت: در بحث پروتکل‌های امدادی به دلیل اینکه در ۷۲ ساعت اولیه پس از وقوع حادثه احتمال زنده بودن افراد در زیرآوار وجود دارد از همین‌رو کار آواربرداری، امداد و نجات و جستجو توسط تیم‌های جستجو و تجهیزات و امکانات سبک انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تجهیزات سنگین برابر پروتکل‌ها نباید تا ۷۲ ساعت مورد استفاده قرار بگیرد، ادامه داد: کل محل حادثه توسط سگ‌های زنده‌یاب و تیم‌های جستجو مورد ارزیابی قرار گرفت. بعد از گذشت ۷۲ ساعت لجستیک و تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین وارد کار شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان خاطرنشان کرد: کار آواربرداری با استفاده از تجهیزات سنگین آغاز شده است و در بخش شمال از دو الی سه روز گذشته کار آواربرداری سرعت خوبی گرفته است و در ضلع شمال هم در طبقه همکف و هم در طبقه زیرین به طور کامل آواربرداری شده است و مغازه‌هایی که در این بخش قرار داشتند از جمله مغازه آب‌میوه فروشی کامل تخلیه شده است و اجساد این عزیزان نیز از زیر آوار کشف شد.

وی با اشاره به ضلع شرقی ساختمان متروپل گفت: ضلع شرقی گستردگی بیشتری دارد و ما با توجه به اطلاعاتی که افراد محلی در اختیارمان می‌گذاشتند آواربرداری را در این محل از بخش‌هایی که احتمال می‌دادیم افرادی در آنجا گرفتار شده باشند، شروع کردیم و در نتیجه آواربرداری در این بخش نیز اجساد عزیزان خارج شد.

شعبانی تصریح کرد: کار در ضلع شرقی با قوت پیش می‌رود یک مقدار ناپایداری سازه در ضلع شرقی و شمالی وجود دارد اما امدادگران در حال فعالیت هستند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه بخشی از سازه ناپایدار است آیا پس از آواربرداری و پایان جستجوی افراد این بخش هم تخریب خواهد شد، گفت: تیم‌های امداد و نجات که عملیات جستجو و نجات در حال انجام است و تخریب و جمع‌آوری کل ساختمان در حیطه کاری تیم‌های امداد و نجات نیست و پس از پایان عملیات جستجو و نجات فاز آواربرداری و مسائل فنی و عمرانی توسط دستگاه‌های متولی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز