خبرگزاری کار ایران

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان مطرح کرد:

ایجاد اتاق‌فکر نخبگانی در ذیل سازمان حج و زیارت

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۴۶۶

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان گفت:‌ تصور عمومی بر این است که نخبگان فقط در حوزه­ های فنی- مهندسی، پزشکی و علوم پایه حضور دارند اما بانک اطلاعاتی موجود نشان می‌‎دهد که در دو حوزه نخبگان حوزوی و علوم انسانی نیز کشور پتانسیل بالایی دارد.

به گزارش ایلنا، در این نشست، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اهمیت بازبینی فرآیندها، اصلاح و به‌روزرسانی آنها در این سازمان، گفت: با توجه به لزوم این موضوع، اقدام‌های مقتضی در حال انجام است.

وی با اشاره به شعار سال، نخبگان را پیشگامان دانش‌بنیان در کشور دانست و افزود: امکان بهره‌مندی از تجربیات نخبگان در اصلاح فرآیندهای خدمت ­رسانی به زائران باید فراهم شود.

عباس ابراهیمی، معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان نیز با اشاره به اینکه شعار سال حول موضوع نخبگان و بکارگیری آن­ها در حل مسائل مهم کشور است، اظهار داشت: تصور عمومی بر این است که نخبگان فقط در حوزه­ های فنی- مهندسی، پزشکی و علوم پایه حضور دارند، اما بانک اطلاعاتی موجود نشان می‌‎دهد که در دو حوزه نخبگان حوزوی و علوم انسانی نیز کشور پتانسیل بالایی دارد و می‌توان از این ظرفیت در راستای اصلاح فرآیندهای خدمت‌رسانی به زائران استفاده کرد. بکارگیری فناوری ­های نوین یکی از این حوزه‌ها است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات مسئله‌محور در بنیاد ملی نخبگان، تصریح کرد: می‌توان چالش‌ها و مشکلات موجود در مسیر خدمت‌رسانی به زائران حج را در قالب رویدادهای مسئله‌محور و فرایندهای رقابتی، تعریف و به جامعه نخبگانی ارائه کرد. علاوه بر آن می‌توان برای شناسایی، احصاء و رفع چالش‌های موجود نیز اتاق‌فکر نخبگانی در ذیل سازمان حج و زیارت ایجاد کرد.

در این نشست، مهدی ضرغامی، مدیرکل دفتر توسعه اثربخشی و اثرگذاری بنیاد ملی نخبگان نیز با اشاره به وظایف خطیر سازمان حج و زیارت، تصریح کرد: امکان بهره‌مندی از فرصت‌های مطالعاتی نخبگان در این سازمان وجود دارد که این مهم با عقد تفاهم‌­نامه مشترک قابل رهگیری و انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز