خبرگزاری کار ایران

طهرانچی در گفت‌وگو با ایلنا:

دانشگاه‌های دولتی، فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد را استخدام نمی‌کنند/ لزوم اصلاح نظام جذب هیات علمی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۵۱۱

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه‌های دولتی، فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد را استخدام نمی‌کنند وتا می‌بینند متقاضی دانشگاه آزادی است، شروع به بهانه گرفتن می‌کنند.

"محمدمهدی طهرانچی" رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد شفافیت مالی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مصوبه‌ای که در بودجه امسال وجود داشت، این بود که دانشگاه آزاد اسلامی تمام درآمد و هزینه‌های خودش را در وزارت اقتصاد و دارایی ثبت کند. ما منتظریم ارتباطات بین وزارت اقتصاد در این مسیر شکل گیرد.

او گفت: ما برای ثبت درآمد مالی خودمان آمادگی کامل داریم. فکر می‌کنم اگر مسئله فنی هم انجام شود، اوج شفافیت را خواهیم داشت. کدام نهاد خصوصی و غیردولتی اینقدر شفاف عمل می‌کند؟ امیدوارم بخش آموزش عالی غیردولتی که حتی دانشگاه‌های دولتی شهریه‌پرداز دارند، هم بودجه خودش را شفاف کند. اشکالی که ما داریم این است که دانشگاه آزاد مبتنی بر شهریه حرکت می‌کند، ولی قیمت‌گذار اصلی دانشگاه‌های دولتی شده‌اند که به بحث دانشجویان شهریه‌پرداز ورود پیدا کرده‌اند و آنها بخش جدی از خودشان را به این موضوع اختصاص داده‌اند.

او با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های غیرانتفاعی بسیار غیرشفاف عمل می‌کنند، گفت: امیدوارم آنها هم به کسی پاسخگو باشند. آنها نه در تعداد هیات علمی و نه در پاسخگویی به دانشجویان خودشان شفاف نیستند و وزارت علوم هم نسبت به ظرفیت دانشجویان این دانشگاه، شفاف نیست.

او در مورد چرایی استفاده از واژه دست دوم و لیگ دست دوم که توسط او و دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری درباره دانشگاه آزاد اسلامی به‌کار برده می‌شود، توضیح داد: همواره می‌خواستند به اعضای هیات علمی القا کنند که شما باید با دولتی‌ها همسان شوید، در صورتی که ما اعضای هیات علمی با مقالات و کار بهتری داشته‌ایم.

او گفت: در بدنه دولتی این نگاه وجود داشت که چون دولتی نیستید، دسته دو هستید و هرکسی می‌خواهد دست اول باشد، باید دولتی باشد و پولش را از دولت بگیرد. همین است که الان دانشگاه دولتی فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد را استخدام نمی‌کنند.

طهراچی ادامه داد: اصلا نمی‌گویند فرد چقدر مقاله دارد و کارهای مفید کرده بلکه تا می‌بینند دانشگاه آزادی است، شروع به بهانه گرفتن می‌کنند. این موارد باید از نظام جذب هیات علمی ما برداشته شود.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: واقعیت این است که وقتی وارد دانشگاه آزاد می‌شویم می‌بینیم حتی من که از نظام آموزش دولتی به اینجا آمده‌ام اذعان می‌کنم این سرمایه، سرمایه بزرگی است و باید نگاه‌مان را از دولتی و غیردولتی به نگاه برتر و غیر برتر ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز