خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ:

روزانه ۷ هزار تماس ۱۱۰ در پلیس پیشگیری منجر به عملیات شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۴۵۷

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: به صورت میانگین روزانه ۷ هزار تماس ۱۱۰ در پلیس پیشگیری منجر به عملیات شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در نشست خبری خود که ظهر امروز برگزار شد، گفت: امسال حدود ۳۳۰ طرح مختلف و ۱۱ مرحله طرح رعد را در راستای برقراری امنیت در پایتخت اجرا کردیم.

وی ادامه داد: اقداماتی برای پاکسازی برخی مناطق آسیب‌پذیر جرایم اعم از هرندی، دره فرحزاد، شوش، خلازیر و… انجام شد.

او افزود: در ۱۱ ماهه گذشته دو میلیون و ۳۵۱ هزار اقدامات عملیاتی صورت گرفته است و به صورت میانگین روزانه ۷ هزار اخبار ۱۱۰ در پلیس پیشگیری منجر به عملیات شده است. بالغ بر ۶۰۰ مورد تعقیب و گریز توسط ماموران کلانتری صورت گرفته است که گاهی این تعقیب و گریز در شهرهای اطراف کشیده شده است در درگیری‌هایی که با سارقان داشتیم دو شهید تقدیم کرده‌ایم.همچنین تعدادی از همکاران ما مجروح شده اند. همکاران ما در این عملیات‌ها به خوبی عملکرده و ۱۲ سارق با ضرب گلوله زمینگیر شدند و دو سارق مسلح نیز در این درگیری‌ها کشته شده اند. بیش از ۹۶ درصد درگیری‌های ما منجر به دستگیری سارقان مسلح و اراذل و اوباش شده است.

وی ادامه داد: به سارقان و مجرمان اجازه نمی‌دهیم با زور و تهدید اسلحه امنیت مردم را خدشه دار کنند.

او افزود: در نوروز ۱۴۰۱ با فرماندهی سردار رحیمی همه پلیس‌ها به صورت آماده باش هستند و پلیس پیشگیری برای ۳۵۴ محله گشت‌های خودرویی، موتوری و نامحسوس در نظر گرفته است. همچنین در نقاط مورد نیاز چادرهای پلیس برقرار و در بسیاری از محلات پاس‌های پیاده را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین کنترل محکومانی که در این مدت در مرخصی هستند را در این ایام برعهده خواهیم داشت.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به مصدومیت ۷ نفر از نیروهای پلیس گفت: این افراد صرفا از ماموران پلیس پیشگیری نبوده و از سایر یگانها نیز بوده‌اند که خوشبختانه حال عمومی آن‌ها مساعد است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ خاطرنشان کرد: مردم در ایام نوروز نیز مراقبت‌های لازم را در هنگام سفر داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز