خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور:

امنیت پایدار در مرزها برقرار است/ تمام مرزهای زمینی برای زیارت عتبات بسته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۳۰۰

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور گفت: با تلاش مرزبانان امنیت را در مرزهای کشور برقرار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد علی گودرزی، فرمانده مرزبانی انتظامی کشور در نشست خبری خبری خود با تبریک عید نوروز و ایام نیمه شعبان گفت: ما سه میلیون مرزنشین داریم و از وظایف مرزبانی استیفای حقوق مرزنشینان است.

وی با اشاره به اقدامات مرزبانی گفت: مرزبانان در بیش از ۸ هزار کیلومتر مرز خشکی و دریایی خدمت می‌کنند. ما کشوری هستیم که بعد از روسیه و چین بیشترین همسایه را در کنار کشور داریم و با ۱۵ کشور همسایه هستیم و با تلاش مرزبانان امنیت را در مرزهای کشور برقرار می‌کنیم.

او ادامه داد: افتخار ما این است که کشور را با این وسعت مرزی و با تهدیداتی که وجود دارد حفظ کرده و اقتدار جمهوری اسلامی از نقطه صفر مرزی تا مرکز را حفظ کرده‌ایم.  

سردار گودرزی تاکید کرد: مرزهای کشور در امنیت پایدار است و نقاط مرزی مستعد سرمایه‌گذاری است و در پایانه‌های مرزی اقدامات اقتصادی و مبادلات اقتصادی در حال انجام است.

سردار گودرزی گفت: همچنین چهار هزار و ۶۲۸ میلیارد پرونده قضایی شده است و ۸۳۲ میلیارد کالا تحویل گمرک شده است.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور با بیان اینکه هزار و ۲۶۰ پرونده قضایی و جنایی توسط مرزبانی تشکل شده است، گفت: ۶۰ باند شامل ۲۹ باند قاچاق سلاح، ۱۸ باند قاچاق انسان، ۱۰ باند مواد مخدر، سه باند سوخت و مابقی در حوزه قاچاق الکل منهدم شدند. 

سردار گودرزی گفت: عناصر وابسته به گروهک‌های تکفیری و سرویس‌های اطلاعاتی که قصد ورود به کشور داشتند در سومار و آب‌های خلیج فارس دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه ۳۰ هزار شناور در کشور هویت ندارند، افزود: با اجرای طرح امام سجاد و نصب راهدار بر روی این شناورها آن‌ها را سازماندهی خواهیم کرد.

سردار گودرزی گفت:  با توجه به عدم موافقت عراق تمامی مرزهای زمینی ما برای عتبات و عالیات بسته است. مردم برای تردد به مرزهای چهارگانه زمینی مراجعه نکنند.

گودرزی تاکید کرد: ما دو وظیفه مهم داریم یکی از این وظایف مراقبت از مرزهای کشور در محدوده اقتصادی و انحصاری است. همچنین در حوزه مبارزه با قاچاق مواد و کالا و مقابله با هر ناهنجاری اقدامات خود را انجام می دهیم. همچنین از وظیفه دیگر ما استیفای حقوق مرزبانان است.

وی ادامه داد: در همین راستا همکاری خوبی بین مرزنشینان و مرزبانان وجود دارد. این وحدت و تعامل بین مرزنشینان و مرزبانان وجود دارد و دیپلماسی فعالی نیز بین کشورهای همسایه و مرزبانی وجود دارد در همین راستا دوبار با پاکستان و همچنین ترکیه و قطر مذاکراتی داشتیم و ما به قطر قول مساعد دادیم که کمک کننده قطر برای برگزاری جام جهانی هستیم.

سردار گودرزی خاطرنشان کرد: معیشت مرزنشینان برای ما مهم است حمایت دولتمردان در نقاط صفر مرز برای ارتقای معیشت مرزنشینان به ویژه سرمایه گذاری برای ماندگاری جمعیت وجود دارد. ماندگاری جمعیت در مرزها برای ما بسیار مهم است. در همین زمینه جلسات متعددی با مقبولان جامعه مرزنشین داریم.

وی با بیان اینکه اولویت هایمان را براساس شعار سال انتخاب می کنیم و همه اقدامات ما در این راستا است، گفت: یکی از موضوعاتی که پشتیبانی از تولیدات کشور را دارد مرزبانی است ما در امر مبارزه با قاچاق اقدامات مان را انجام می دهیم مرزبانی در کنار مراقبت از مرزها با کالای قاچاق نیز برخورد می کند. ما اشراف اطلاعاتی را از طریق ارتباط با بزرگان منطقه پیدا می کنیم و از این طریق با قاچاق مقابله می کنیم.

وی درباره تقویت مرزها گفت: تقویت مرزها را به صورت الکترونیکی و اپتیکی در دستور کار قرار دادیم و ۷۰ درصد مرزها با این سیستم ها کنترل‌ می شود و از برنامه های ما ارتقای هوشمندسازی در مرز است اشراف اطلاعاتی قوی در مرزها داریم و با  تجهیزات نوین شرایط مرزها و شرایط آب و هوایی و تهدیدات مرزها رصد شده و برنامه ریزی ها صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: با بیش از ۱۹ مورد دستگاه بیومتریک در مرزها مسافران از این طریق کنترل می شود همچنین قریب به ۳۵۰ هزار نفر اتباع بیگانه غیرمجاز دستگیر شده‌اند و یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مرکز کشور جمع آوری و به مرزها انتقال داده شده و رد مرز شده اند.

سردار گودرزی با بیان اینکه از دوربین البسه در مرزهای رسمی به ویژه در مرزهای شرقی استفاده می شود، گفت: سطح تعاملات با مرزبانان کشورهای مقابل بسیار مناسب است. با هیچکدام از همسایگان مشکلی نداریم و تعاملات خوب مرزی بین ما و آنها وجود دارد.

وی درباره دیوار مرزی گفت: قوانین مستحکمی در مرزها وجود دارد و دیوارهای مرزی دیوار امنیتی است. تثبیت امینت مطلوب توسط همین اقدامات صورت گرفته است.

به گفته وی ارتقای مرزبانی از اولویت های اصلی کشور قرار گرفته است.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: همچنین ۷۰ تن مواد مخدر کشف و ضبط شده و از خروج ۶۵ هزار راس دام سبک و سنگین جلوگیری شد.

سردار گودرزی درباره کولبران گفت: تا سال ۱۳۹۶ کولبران افراد مشخصی بودند که اطلاعات آنها در مرزها ثبت شده و ما بر آنها نظارت داشتیم اما این موضوع قانونی نبود و در قانون به آن اشاره نشده بود در سال ۹۶ هیات وزیران آیین نامه مبادله کالا را تغییر و شرایط کولبران تغییر کرد و برخی افراد به کولبری غیرقانونی روی آوردند و ما با آنها برخورد می کنیم البته ما از مرزنشینان حمایت می کنیم. نمی شود که عده ای ساعت دو نیمه شب خط مرزی را بشکنند و وارد کشور شوند. اگر یک نفر از این افراد با خود سلاح وارد کند وضعیت امنیتی در مرزها چگونه می شود.

گودرزی ادامه داد: با دولت رایزنی کردیم تا مشکل کولبری به صورت اساسی حل و فصل شود.

وی درباره اقدامات مرزبانی برای مسافران نوروزی گفت: مسئولیت دریا با مرزبانی است.  از هموطنانی که در ایام نوروز قصد سفر به شهرهای شمالی و جنوبی دارند، درخواست داریم سوار بر قایق‌های ناایمن نشده و همچنین شئونات اخلاقی را رعایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز