خبرگزاری کار ایران

۳۴ هزار ایثارگر مشمول در دستگاه‌های اجرایی تبدیل وضعیت شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۹۳۴

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشریح اقدامات صورت گرفته در اجرای بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور برای تبدیل وضعیت استخدامی مشمولان ایثارگر شاغل در دستگاه‌های اجرایی گفت: تاکنون ۳۴ هزار ایثارگر مشمول در دستگاه‌های اجرایی تبدیل وضعیت شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از ایثار، مهدی ایزدی عصر روز چهارشنبه ۱۸ اسفند ماه در نشست شورای مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران که در سالن شهدای ترور این اداره کل برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران و تبریک اعیاد شعبانیه، خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران را مقدس و دشوار برشمرد و گفت: والدین معظم شهیدان و ایثارگران دارای بالاترین کرامات انسانی هستند که همین کرامات سبب دشواری مسیر خدمت‌رسانی به این عزیزان می‌شود. 

وی تقویت بسترهای ارتباط غیر حضوری و ارائه خدمت به صورت برخط به ایثارگران را از اولویت‌های بنیاد برشمرد و افزود: امروز اگر دنبال افزایش سطح کیفی خدمت‌رسانی به ایثارگران هستیم، باید زیرساخت‌های ارائه خدمت در بسترهای غیرحضوری را تقویت کنیم و این امر سبب می‌شود تا رسیدگی به درخواست‌های ایثارگران در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود. 

ایزدی با بیان اینکه حفظ منزلت ایثارگران و رعایت عدالت در دریافت خدمات از اولویت‌های مهم خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران است، بیان داشت: اگر بتوانیم خدمات بنیاد را در بستر مجازی و به صورت غیرحضوری به ایثارگران ارائه دهیم، هم عدالت در ارائه خدمت رعایت می‌شود و هم سبب کاهش فساد می‌شود. 

معاون حقوقی و امور مجلس در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر استفاده بهینه از نیروی انسانی موجود در مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران، از ارائه خدمات حقوقی و معاضدت قضایی به ایثارگران به صورت خرید خدمت از بخش خصوصی در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: در نشست آتی هیئت امنای بنیاد پیشنهاد تأسیس یک مؤسسه حقوقی مطرح و در صورت تصویب، ایثارگران متقاضی دریافت خدمات قضایی و حقوقی از این پس می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند. 

این مقام مسئول در ادامه با تشریح اقدامات صورت گرفته در اجرای بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در خصوص تبدیل وضعیت مشمولان ایثارگر شاغل در دستگاه‌های اجرایی گفت: در یک سال گذشته، ۳۴ هزار ایثارگر مشمول شاغل در دستگاه‌های اجرایی یا تبدیل وضعیت شدند و یا فرآیند آن در حال انجام است و در آینده نزدیک قطعی می‌شود. 

معاون حقوقی و امور مجلس در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اصلاحات مربوط به این قانون در بودجه سال ۱۴۰۱ در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و با پیگیری‌هایی که از طریق کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس انجام شده، دستگاه‌هایی که از اجرای این قانون استنکاف کنند را مورد بازخواست قرار می‌دهیم. 

شورای مدیران اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با حضور عبدالله مرتضوی مدیرکل، معاونان ستادی و رؤسای ادارات شهرستان‌های تابعه و مدیران کل اداره حقوقی و معاضدت قضایی ستادی با هدف هم‌اندیشی و تبیین اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز