خبرگزاری کار ایران

روند آموزش دانش آموزان در آینده

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۵۸۰

​معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به ضرورت برنامه ریزی برای آموزش ترکیبی در آینده تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، در دومین همایش ملی یادگیری که به همت دانشگاه علامه طباطبایی و انجمنهای علمی وابسته و سازمانهای همکاربه صورت مجازی با عنوان پیامدهای کرونا برای نظام آموزشی و تغییرات اجتناب ناپذیر پساکرونایی برگزارشد؛ حکیم زاده در خصوص تاثیر آموزشهای مجازی و آموزش حضوری بر جریان یادگیری  با ذکر این نکته که نظام‌های آموزشی دنیا  برای اولین بار پس از سراسری شدن آموزش عمومی در جهان، در این مقیاس وسیع با یک مسئله مواجه شدند، افزود: متاسفانه ما جزء معدود نظامهای آموزشی بودیم که تعطیلی طولانی مدت آموزشهای مجازی را انتخاب کرد در حالی که بسیاری از کشورها که به مراتب از نظر فناوری شرایط بهتری داشتند، در مدت کوتاهی پس از  تعطیلی آموزش حضوری به این نتیجه رسیدند که خصوصا در دوره‌ی ابتدایی باید فرصت حضور دانش‌آموزان در مدرسه را  فراهم کنند.

معاون آموزش ابتدایی در تشریح پیامدهای مثبت و منفی در عرصه آموزش و یادگیری خصوصا دوره‌ی ابتدایی، به بارگزاری منابع یادگیری بسیار متنوع و گستردهای که به شکل مشارکتی فراهم شد و در اختیار معلمان، والدین و دانش آموزان قرار گرفت، راه اندازی شبکه شاد که پس از مدت کوتاهی از آغاز تعطیلی های گسترده شروع به کار نمود ، ایجاد فرصتی برای بروز خلاقیت در معلمان و همچنین درک اهمیت آموزش حضوری خصوصا در جنبههای اجتماعی تربیتی و فرصتی که برای رشد اجتماعی و داشتن مهارتهای ارتباطی فراهم می کند اشاره نمود و این پیامدها را در زمره‌ی دستاوردهای مثبت این اتفاق  دانست.

وی افزود: نوع و کیفیت ارزشیابی که در فضای مجازی صورت گرفت در حالیکه یادگیری واقعی اتفاق نیفتاده بود منجر به افت آشکار و پنهان تحصیلی و کاهش یادگیری در تعداد قابل توجهی از دانش آموزان شد.

حکیم زاده از دیگر آثار منفی آموزش مجازی به انزواطلبی و آسیب به مهارتهای رشد اجتماعی دانش‌آموزان خصوصا در دوره‌ی ابتدایی نیز اشاره کرد و افزود: بیشترین کسانی که از  آموزشهای مجازی متضرر شدند، کودکان خانواده‌های کمتر برخوردار بودند که یا امکان دسترسی به فناوری را نداشتند و یا اینکه از حضور والدین با سواد موثر برای هدایت و حمایت از یادگیری، محروم بودند.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، وی با مرور یک پژوهش بین المللی در این خصوص عنوان کرد: بر اساس این پژوهش‌ها آینده آموزش به شکل ترکیبی خواهد بود. لذا لازم است که ما از هم اکنون برای این موضوع برنامه داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز