خبرگزاری کار ایران

تلاش برای افزایش مجدد وام دانشجویی در سال آینده/ ثبت نام «وام ضروری» از فروردین ۱۴۰۱

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۳۸۳

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم گفت: با توجه به اینکه وام‌های دانشجویی در سال‌های اخیر افزایش چندانی نداشت در این یکی دو سال اخیر تلاش بر این بود که وام‌ها دانشجویی رشد مناسبی داشته باشند.

«صمد حاجی جباری» معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره افزایش وام دانشجویی در سال ۱۴۰۱ بیان کرد: برای سال آینده هم برنامه افزایش وام را داریم اما هنوز اعتبارات و بودجه سال ۱۴۰۱ در این زمینه ابلاغ نشده است.

وی در ادامه بیان کرد: ما یک سری برنامه‌ها داریم و تلاش می کنیم، انشالله تا آنجایی که ممکن است طبق اعتبارات و بودجه‌هایی که در اختیار داریم حتما وام‌های مربوط به شهریه و ودیعه مسکن را افزایش مناسبی داشته باشد. با توجه به اینکه وام‌های دانشجویی در سال‌های اخیر افزایش چندانی نداشت در این یکی دو سال اخیر تلاش بر این بود که وام‌ها دانشجویی رشد مناسبی داشته باشند. به طور کلی برای سال بعد این برنامه را داریم که افزایش سالانه روی مبالغ وام را لحاظ کنیم تا بتوانیم به روزرسانی مناسبی داشته باشیم.

حاجی جباری درباره افزایش وام ودیعه مسکن دانشجویان گفت: درست است که وام ودیعه مسکن در شهر تهران شاید پاسخگوی نیاز خیلی از دانشجویان نباشد اما با رشد مناسبی رو به رو بوده است و انشالله مجدد هم افزایش خواهد داشت.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم در ادامه تاکید کرد: وام ودیعه مسکن قبلا حدود ۲۵ میلیون تومان بود که اکنون به ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. برای سال آینده نیز افزایش وام ودیعه مسکن دانشجویان حتما جز برنامه‌های ما است که انشالله بتوانیم یک رشد مناسب دیگری داشته باشیم.

وی درباره تسهیلات ویژه دانشجویان متاهل گفت: علاوه بر بحث ودیعه مسکن، میزان وام دانشجویان متاهل دو برابر وام شهریه دانشجویان مجرد در نظر گرفته شده است که این طرح هم امسال برای اولین بار مصوب شد.

حاجی جباری اظهار داشت: یک بحث دیگر پرداخت وام مازاد شهریه برای دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد است. هر دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی که با همکاری نهادهای مربوطه‌شان مورد حمایت قرار دارند، مبالغی را بابت کمک هزینه تحصیلی دریافت خواهند کرد، ما بقی شهریه‌شان هم به طور کامل به شکل وام در صورت درخواست دانشجویان به حساب آن‌ها واریز خواهد شد. البته این دانشجویان باید برای دریافت وام به سایت سازمان مراجعه کرده و ثبت نام وام را انجام دهند.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم در ادامه گفت: در حال حاضر ثبت نام وام برای نیم سال دوم فعال بوده و از اوایل بهمن ماه شروع شده است. با توجه به اینکه برخی از دانشگاه‌ها ترم‌هایشان یک مقدار زودتر و بعضی هم دیرتر شروع شده بود، ما زمان به خصوصی را برای رسیدگی به این مساله در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: ما چند هفته‌ای هست که ثبت نام وام را شروع کرده‌ایم و انشالله تا بعد از نوروز ۱۴۰۱ هم ادامه خواهد داشت تا دانشجویان متقاضی بتوانند ثبت نام کنند. دانشجویان می‌توانند همین الان هم وارد پرتال سازمان شوند و ثبت نام را انجام دهند.

حاجی جباری افزود: هرچند ممکن است بحث زیر ساخت‌های اینترنت مشکلاتی ایجاد کند که این مربوط به سازمان نمی‌شود و این موضوع کلی است ولی در حال حاضر سایت برای ثبت نام فعال است. لازم به ذکر است که درخواست ما از دانشجویان این است که حتما به موقع و در بازه زمانی تعیین شده نسبت به درخواست وام مراجعه کنند و ثبت نام وام را انجام دهند. ما هم حتی الامکان تلاشمان این است که در سال آینده وام دانشجویان را پرداخت کنیم.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم در پایان اظهار داشت: علاوه بر این در تاریخ ۲۵ فرودین سال آینده سامانه ثبت نام برای وام ضروری و دکتری فعال خواهد شد و ثبت نام انجام می‌شود. همچنین در این بین ما تلاش داریم وام‌های دکتری دانشجویانی تا کنون ثبت نام کرده بودند را تا ۲۹ اسفند پرداخت کنیم تا هیچ دانشجوی دکترایی نمانده باشد که درخواست کرده ولی وام را نگرفته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز