خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش منصوب شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۸۹۸

آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در حکم مشترکی حجت الاسلام حمید نیکزاد را به عنوان مشاور عالی خود و نیز دبیر ستاد همکاری‌ها منصوب کردند.

به گزارش ایلنا، ضمن تقدیر از زحمات علیرضا حاجیان زاده دبیر سابق بر ادامه برنامه‌های این ستاد بر اساس سند تحول بنیادین و نیز برنامه پنج‌ساله همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش تاکید کردند.

گفتنی است پیشینه حضور حوزه‌های علمیه در عرصه تعلیم و تربیت رسمی کشور به پیش از انقلاب اسلامی بر می‌گردد که می‌توان به اقدامات ارزشمند شهید مظلوم ایت الله بهشتی و شهید باهنر اشاره کرد.

پس از انقلاب اسلامی این حضور باید جدی و موثر‌تر استمرارمی یافت و اقدامات و طرح‌هایی نیز به اجرا در آمد، ولی برای تقویت آن از سال ۱۳۷۹ توافق نامه‌ای در زمینه همکاریهای آموزش و پرروش و حوزه‌های علمیه توسط حسین مظفر وزیر وقت و آیت الله حسینی بوشهری مدیر وقت حوزه‌های علمیه به امضا رسید و پس ازآن در دولت‌های نهم و دهم این تفاهم نامه با جدیت و سرعت بیشتری از سوی هر دو نهاد به کار خود ادامه داد و منجر به تاسیس ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش و تشکیل دبیر خانه فعال در بین هر دو نهاد در سال ۱۳۸۵ شد.

اینک ستاد همکاری‌ها، با پشتوانه تجربه بیست‌ساله و همراهی همه مسئولان دولتی و حوزوی و نیز تلاشهای وافر دبیران سابق حجج اسلام والمسلمین ذوعلم، ملکی و حاجیان زاده در این سالیان، به شجره طیبه‌ای تبدیل شده است که به گفته مدیر حوزه‌های علمیه، این گونه همکاری‌ها باید الگوی دیگر دستگاه‌های نظام برای استفاده ازظرفیت بی‌بدیل حوزه و روحانیت در جهت تحقق آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

رسالت ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش از آنجا حائز اهمیت است که یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در دولت مردمی ایران قوی نیز در نخستین روزهای کاری خود در دیدار با مراجع عظام تقلید و علمای حوزه، این ستاد را یکی از نقاط استراتژیک دستگاه تعلیم و تربیت برای تحقق سند تحول بنیادین نام برد.

ضمن خدا قوت و تقدیر از زحمات و تلاشهای علیرضا حاجیان زاده در تدبیر امور ستاد، امیدواریم حجت الاسلام نیکزاد با استفاده از ظرفیت‌های موجود گام‌های بلند و موثر‌تری در عرصه تعلیم و تربیت دینی بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز