خبرگزاری کار ایران

۵۰ درصد مراکز نیکوکاری استان تهران در جوار مساجد فعالیت می کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۷۰۷

​آیین افتتاح اولین عاملیت صندوق امداد ولایت و هفت خانه امداد و بهره برداری از مرکز علمی آموزشی پیروان ولایت با حضور مدیران و مسئولان کشوری و استانی در در شهر ری برگزار شد.

به گزارش ایلنا، آیین افتتاح اولین عاملیت صندوق امداد ولایت ،خانه های امداد و بهره برداری از مرکز علمی-آموزشی شهدای پیروان ولایت امروز چهارشنبه بیستم بهمن ماه  همزمان با نهمین روز از ایام دهه فجر با حضور علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس ستاد توانمندسازی محلات کمبرخوردار،حبیب الله آسوده، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد، سید ابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران و علی عاشوری مدیرعامل صندوق امداد ولایت و جمعی دیگر  از مسئولان در محل مرکز نیکوکاری شهدای پیروان  ولایت واقع  در شهر ری برگزار شد.

سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر،گفت: توانمندی محلات و خدمت رسانی سریع تر و بهتر با رعایت عدالت اجتماعی به جامعه هدف از اولویت های کمیته امداد است.

وی افزود: در محلات کمتر برخوردار امروز هفت خانه امداد در شهرری افتتاح شد و این امر کمک می کند که کار مردم را به مردم بسپاریم.

پرپنچی با بیان اینکه ارائه خدمات در خانه های امداد با همگرایی سایرنهادها و سازمان ها انجام می شود، بیان کرد: طرح توانمندی محلات با همکاری سازمان هایی از جمله هلال احمر، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام، آستان قدس، اوقاف در محلات محروم در جهت شناسایی نیازمندان و رفع مشکلات آنها اجرا می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، تصریح کرد: هیچ کاری  به خودی خود انجام نمی شود مگر با همگرایی و هدایتگری که توسط مسئولان این خانه ها در راستای توانمند سازی نیازمندان انجام می شود.

وی افزود: در آیات و روایات درباره قرض دادن و کمک به نیازمندان از طریق قرض الحسنه توصیه های زیادی شده است .

پرپنچی، با اشاره به اینکه تسهیلات پرداختی از سوی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون کارمزد پرداخت میشود ،گفت: اصناف و سایر مسئولان می توانند با هم افزایی صندوق امداد ولایت در راستای توانمندسازی محلات کمتر برخودار اقدام نمایند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به افتتاح صندوق قرض الحسنه  توسط مرکز نیکوکاری شهدای کربلا اشاره کرد و گفت: گاهی با یک وام اندک گره گشایی بزرگی از مردم انجام می شود و همچنین  عزت نفس این خانواده ها حفظ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در راستای توانمندسازی از طریق تأمین مسکن، ودیعه و کمک هزینه اجاره مسکن جامعه هدف تحت حمایت اقدام می نماید، افزود: در بحث اشتغال با ظرفیت هایی که در خانه های امداد و مراکز نیکوکاری شناسایی شده است می توان کمک های خوبی با هم افزایی این نهاد جهت ایجاد شغل خانواده های تحت حمایت در راستای شغل ثابت با درآمد باثبات مهیا کنیم.

پرپنچی با بیان اینکه مسجد محوری اساس کار مراکز نیکوکاری است،اظهار کرد:  هم اکنون ۵۰ درصد مراکز نیکوکاری استان تهران در مساجد شکل گرفته است و از این ظرفیت برای توانمندسازی فرهنگی، اقتصادی  و ... استفاده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز