خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد:

۵۴۰ هزار خانوار در کشور از مراکز نیکوکاری خدمات دریافت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۲۵۵

معاون توسعه مشارکت‌های کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته رسیدگی به ۳۱۸ محله برعهده کمیته امداد قرار گرفته است که امیدواریم بتوانیم در این‌ مناطق حضور پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حبیب الله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) صبح امروز (دوشنبه) در آئین افتتاح ۴۳۰ مرکز نیکوکاری در سراسر کشور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه مشارکت مردم در کارها گفت: امروز تکیه اصلی ما برای پیشبرد اهداف کمیته امداد باید مردم باشد؛ مراکز نیکوکاری یکی از الگوهای مردمی شدن در خیر و احسان است. 

آسوده با بیان اینکه هم‌اکنون هشت هزار و ۹۷۱ مرکز نیکوکاری در سراسر کشور راه‌اندازی شده است، گفت: از ابتدای سال تا کنون دو هزار و ۱۲۱ مرکز راه اندازی شده است. 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: ۵۰ درصد مراکز نیکوکاری در مساجد و ۵۰ درصد در سایر محلات فعالیت می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد مراکز به صورت محله محور و عمومی و ۲۰ درصد در حوزه تخصصی زکات، مسکن، فرهنگی و ... فعالیت می‌کنند؛ همچنین ۲۰ درصد مراکز در مناطق روستایی و ۸۰ درصد در مناطق شهری راه‌اندازی شدند‌.

آسوده گفت: مراکز نیکوکاری در پنج سال گذشته ده هزار میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری و به مردم نیازمند کمک شده است همچنین در ده ماهه سال ۱۴۰۰ بیش از چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مردم به محرومین و نیازمندان کمک رسانی کردند. 

وی با بیان اینکه شیب حضور مردم برای خدمت هر سال افزایش داشته است، افزود: مراکز نیکوکاری برای ارائه خدمات به محرومین در محلات لایه‌ای بین کمیته امداد و نیازمندان هستند. 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته اظهار داشت: ۲۶ درصد خدمات مراکز نیکوکاری به مددجویان کمیته امداد و مابقی به سایر نیازمندان بوده است. 

وی خاطرنشان کرد: یک میلیون و ۳۹۰ هزار نیازمند در قالب  ۵۴۰ هزار خانوار در سراسر کشور شناسایی و از مراکز نیکوکاری خدمات دریافت می‌کنند؛ همچنین ۷۹۰ هزار نیکوکار با این مراکز نیکوکاری همکاری می‌کنند. 

آسوده گفت: ۱۴ هزار نفر در این مراکز نیکوکاری فعالیت و به نیازمندان و محرومین خدمات رسانی می‌کنند. 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: برای گسترش خدمات مردم پایه در کمیته امداد نیازمند توسعه مردم داری و مردم باوری در کمیته امداد هستیم. 

وی خاطرنشان کرد: کیفی سازی خدمات، شفاف سازی آمار و عملکرد مراکز نیکوکاری و توانمند سازی خانواده‌ها از برنامه‌های ما برای سال ۱۴۰۱ است. 

آسوده با اشاره به تحول مناطق کمتر برخوردار گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۳۱۸ محله برعهده کمیته امداد قرار گرفته است که امیدواریم بتوانیم در این‌ مناطق حضور پیدا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز