خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

توضیح درباره لایحه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر/ بررسی معایب و محاسن مراکز کاهش آسیب در دستور کار کمیته درمان

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۵۱۶

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر توضیحاتی درباره اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر ارائه کرد.

«اسکندر مومنی» دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره جابجایی مراکز کاهش آسیب گفت: حضور این مراکز کاهش در مکان های فعلی با معایب و محاسنی همراه است. هم معایب درست است و هم محاسنی که درباره این مراکز گفته می شود درست است.

وی ادامه داد: این موضوع در کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر که مسئولیت آن با وزارت بهداشت است در حال بررسی است. قرار است در این کمیته بررسی مجددی درخصوص حضور مراکز کاهش آسیب در مناطق فعلی شود و یک تصمیم یکپارچه ای برای تهران و سایر شهرها درخصوص این مراکز گرفته شود. 

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: حضور این مراکز مطلق سیاه یا سفید نیست و نمی توانیم بگوییم همه آن عیب یا حسن است و دو طرفه است و باید ببینیم که معایب آن بیشتر است یا محاسنش و بعد در خصوص آن تصمیم گیری شود.

مومنی درباره قانون مبارزه با مواد مخدر گفت: پیش نویس این لایحه آماده شده است و قرار است برای دولت و مجلس ارسال شود..

وی ادامه داد: در این لایحه در تمام حوزه ها یک بازنگری اساسی شده است. چه در حوزه درمان، حوزه برخورد با خرده فروشان و قاچاقچیان و یک بازنگری خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در تدوین این لایحه نظر همه کارشناسان را جویا شده ایم، گفت: این لایحه با کمک دستگاه قضایی و دادستان کل کشور و معاون ایشان تهیه شده و انشالله اگر این لایحه تبدیل به قانون شود مطمئن هستم تحولات خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: فکر می کنم اگر این لایحه به مجلس برود و در اولویت قرار دهند انشالله در سال ۱۴۰۱ این قانون تصویب می شود. البته ما امیدواریم زودتر این لایحه به مجلس برود و تصویب شود. 

مومنی همچنین درباره داروهای ترک اعتیاد خاطرنشان کرد: داروی بوپره نورفین که مدتی است در حوزه درمان استفاده می شود همچنین داروی گیاهی دتوکسین است. درمان برپایه متادون بود با ورود این داروها باید آرام آرام به سمت استفاده از این داروها تغییر رویکرد دهیم و پزشکان برای استفاده از این داروها آموزش های لازم را ببینند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز