خبرگزاری کار ایران

معاون پرستاری وزارت بهداشت:

افزایش درآمد قانون تعرفه‌گذاری اردیبهشت ۱۴۰۱به حساب پرستاران واریز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۶۶۱

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کارهای نرم افزاری و سخت افزاری برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در شرف عملیاتی شدن است اما پول آن ممکن است در اردیبهشت و خرداد به حساب پرستاران واریز شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، «عباس عبادی»، معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش روسای هیئت مدیره‌های نظام پرستاری و مدیران پرستاری دانشگاههای علوم پزشکی کشور اظهار کرد: اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری موجب استقلال مالی و حرفه ای پرستاران می شود و به عادلانه تر شدن توزیع منابع سلامت کمک می کند.

وی ادامه داد: اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری قطعا به بهبود معیشت پرستاران کمک می کند اما مهمتر از  آن استقلال و رشد حرفه ای است که با اجرای این قانون محقق می شود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت ادامه داد: استقلال مالی قدرت می آورد بنابراین اجرای این قانون به اقتدار و قدرت حرفه پرستاری کمک می کند.

وی افزود: اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری می تواند به اصلاح نظام فی فور سرویس کمک کند. ما نظام‌های مختلف پرداخت در جهان داریم. روش درست این است که بین درمانگر و گیرنده خدمت (بیمار) ارتباط مالی وجود نداشته باشد و قرار نیست بیمارستان بنگاه مالی باشد.

عبادی تصریح کرد: ۱۴ سال از تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری می‌گذرد. بزرگ منشی مقام معظم رهبری در سال ۹۹ و تکرار فرمایش های ایشان در سال ۱۴۰۰ انرژی و توان زیادی به ما داد. بر این اساس قول اجرایی شدن تعرفه گذاری را از ابتدای زمستان داده‌ایم.

وی گفت: این قانون برای اولین بار است که در کشور اجرا می شود و ممکن است در شروع کار اشکالاتی در مسیر اجرای آن وجود داشته باشد، دیکته نانوشته غلط ندارد، بنابراین نباید خودزنی کنیم و خودزنی و اتهام زدن در داخل صنف پرستاری به ضرر همه است.

عبادی افزود: قدرت حرفه پرستاری در جمع بودن است، برای اینکه جمعیت بیشتری داشته باشیم باید با صنوف دیگر در نظام سلامت همراه باشیم. هیچ اشکالی ندارد اگر با اجرای قوانین و امتیازهایی که برای پرستاران رقم می خورد، گروه های دیگر نیز منتفع شوند. بنابراین هر چه می خواهیم برای همه بخواهیم.

وی با اشاره به سابقه ایجاد سازمان نظام پرستاری و معاونت پرستاری در وزارت بهداشت گفت:  تشکیل سازمان نطام پرستاری، معاونت پرستاری و سایر نهادهای صنفی و انجمن‌های علمی، توسعه دانشکده‌ها با همت گروهی از دانشجویان در سالها پیش رقم خورد. اکنون این نهادها منبع قدرت هستند می توانند در جهت کاهش مشکلات کمک کنند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت ادامه داد: اگر خروجی تلاش‌ها منجر به کاهش درد و رنج و آلام مردم نشود خاصیتی نخواهد داشت بنابراین اطمینان دارم اکثر پرستاران این گونه فکر می‌کنند که اگر رنج فعالیت‌های صنفی را متحمل شده‌اند هدفشان کمک به مردم کشورشان بوده است و قرار است همه ما به عنوان پرستار به سایر انسان‌ها کمک کنیم.

وی تاکید کرد: آن چه که حرفه پرستاری از آن متضرر می شود خودزنی داخلی است. پرستاران، مردم و نظام سلامت در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کنند و اگر بخواهیم صرفا پرستاران را ببینیم، این نگاه باعث فاصله گرفتن رشته‌های دیگر از ما می‌شود.

عبادی گفت: بخش اصلی هویت ما در سازمان نظام پرستاری است بنابراین از هیئت مدیره های نظام پرستاری می‌خواهم که بازوی مشورتی و کمکی باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز