خبرگزاری کار ایران

احتمال بازگشت محدودیت‌های کرونایی در صورت‌ عدم رعایت پروتکل‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۶۴۵

وزیر کشور درباره بازگشت محدودیت‌ها با توجه به شهرهای نارنجی گفت: در حال حاضر یک شهر نارنجی داریم اما بی‌تردید اگر پروتکل‌ها رعایت نشود و امیکرون شدت پیدا کند ممکن است محدودیت‌ها برگردد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه جلسه قرارگاه مقابله با کرونا که ظهر امروز در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز موضوعات متعددی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. اولین مسئله، موضوع امیکرون و شدت شیوع این بیماری بود. 

وی افزود: در این جلسه تاکید موکد شد که مقررات بهداشتی و پروتکل‌ها به درستی رعایت شود. این موضوع  بسیار مهمی است که اگر ما خدایی نکرده در رعایت مقررات کوتاهی کنیم ممکن است شیوع امیکرون شدت گرفته و با افزایش بستری‌ها، مواجه شده و این روند دردسرساز شود. 

وحیدی با تاکید بر اینکه مجددا درخواست ما از مردم این است که به شدت مراقبت‌های بهداشتی را انجام دهند، گفت: ما بحث مدیریت هوشمند را داریم و در حال حاضر نیز این مدیریت در فازهای پنج‌گانه در حال اجرا کردن است ما خواهش می‌کنیم از همه مراکز درگیر در این موضوع که یک نوع اجتماع انسانی اتفاق بیفتد و در محیط‌هایی مانند مراکز اداری، تالارها و وسایل حمل و نقل پروتکل‌ها به شدت رعایت شود. 

وی با اشاره به لزوم تزریق واکسن تصریح کرد: ما باید هرچه سریعتر تزریق دوز دوم را تکمیل کنیم و همچنین در خصوص دوز سوم اقدامات گسترده‌تری انجام دهیم. بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، نزدیک به ۱۸ درصد دوز سوم تاکنون تزریق شده که این بسیار پایین است و باید به شدت و سرعت تزریق دوز سوم بالا برود چرا که ایمنی در جامعه ایجاد می‌کند و از همین رو تزریق واکسن بسیار اهمیت دارد. 

وزیر کشور درباره مراکز آموزشی نیز بیان کرد: به غیر از کلاس‌های درس در مدارس و دانشگاه‌ها که پیش از این در مورد آن صحبت شده و چارچوب‌های لازم برای آن ارائه شده، فعالیت‌های فوق برنامه که نیاز به تجمع و حضور دانش‌آموزان دارد را به وقت دیگری موکول کنند. کلاس‌های درس به دلیل عقب‌ماندگی‌های علمی که ایجاد شده ناچاراً برگزار شود. البته در حال حاضر بین دو ترم دانشگاه‌ها هستیم اما به غیر از کلاس‌های درس، سایر اجتماعی که نیاز به تجمع و حضور دانش‌آموزان دارد به زمان دیگری موکول شود. 

وحیدی درباره سالن‌های سینما نیز یادآور شد: در خصوص سالن‌های سینما و سایر مکان‌های مشابه باید کاملا دستورالعمل‌ها رعایت شود و افراد باید با تزریق واکسن و تست پی سی آر در جمع حضور داشته باشند. همچنین تا حد مقدور فاصله‌های اجتماعی نیز رعایت شود. 

وی درباره سفرهای خارجی نیز گفت: یکی از موضوعات در دستور کار این جلسه نیز بررسی سفرهای خارجی بود. به هر حال باید افرادی که وارد کشور می‌شوند تاییدیه‌های لازم بهداشتی را داشته باشند یعنی اینکه واکسن زده باشند و تست پی سی آر منفی به همراه داشته باشند به ویژه اگر از مرز هوایی وارد کشور می‌شوند. ما به سازمان هلال احمر اعلام کردیم که مراکز معتبر را در کشورهایی که بیشترین مسافر به ایران را دارند شناسایی کرده و مشخص کنند و دوستان ما در وزارت راه نیز به ایرلاین‌ها که مسافر وارد کشور می‌کنند اعلام کنند که صرفا تاییدیه‌های بهداشتی از این مراکز معتبر در خصوص تست پی سی آر منفی و واکسن قابل قبول است و پذیرفته می‌شود. 

وزیر کشور درباره مترو نیز بیان کرد: بحث دیگری که در این جلسه مطرح شد بحث مترو و مشکلاتی است که در خصوص آن وجود دارد. با عزیزان مترو صحبت شد تا انشاالله ساز و کار آن را تقویت کنند که ما بتوانیم در متروها نیز وضعیت بهتری داشته باشیم. باید حتما در مترو استفاده از ماسک رعایت شود. خواهش ما این است که مردم رعایت لازم را داشته باشند و از قبل بلیت تهیه کرده تا هم وقت‌شان در مترو گرفته نشود و هم اینکه بر اساس مدیریت هوشمند مشخص شود که واکسن تزریق کرده‌اند یا خیر. 

وحیدی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه بر تعداد شهرهای نارنجی اضافه شده است، آیا امکان بازگشت محدودیت‌ها وجود دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک شهر نارنجی داریم اما بی‌تردید اگر رعایت نشود و امیکرون شدت پیدا کند ممکن است محدودیت‌ها برگردد. خواهش ما از مردم این است که با رعایت دقیق، نیاز به بازگشت محدودیت‌ها نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز