خبرگزاری کار ایران

دانش‌آموزان «حضوری» به مدرسه می‌روند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۸۰۸

وزیر آموزش و پرورش با اعلام صدور دو بخشنامه در خصوص حضور دانش آموزان در مدرسه گفت: القای این موضوع که حضور در مدرسه اختیاری است، برداشتی است که برخی افراد دارند.

به گزارش ایلنا، یوسف نوری در حاشیه همایش بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه این زمینه فراهم شده است. در ستاد ملی مقابله با کرونا بحث‌های زیادی شده و مدارس ممیزی شده و آماده حضور دانش‌آموزان هستند. 

وی ادامه داد: ما به صورت آزمایشی امتحانات دی ماه را حضوری برگزار کردیم و خوشبختانه گزارشی درباره ابتلای دانش آموزان نداشتیم. واکسیناسیون هم انجام شده و مقدمات حضور دانش آموزان در کلاس های درس از تقریبا امتحانات دی ماه فراهم شده است. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دو بخشنامه هم صادر کردیم که دانش آموزان، حضوری به مدرسه بیایند گفت: القای این موضوع که حضور در مدرسه اختیاری است، برداشتی است که برخی افراد دارند. مدارس باز هستند و پیشنهاد شد که اگر جایی ظرفیت نداریم از نوبت دوم مدارس، فضای خالی مراکز جانبی ما، فضای خالی شهرداری‌ها و مانند آن استفاده شود. سامانه‌ای نیز برای رصد هوشمند بیماری فراهم است و به محض ابتلاء، سریع اولین مرکز بهداشت رصد کرده و پیگیری درمان بیماران مبتلا را سریعا انجام می‌دهند. 

وزیر آموزش و پرورش بار دیگر تاکید کرد که مدارس ما باز هستند و همکارانمان حضور دارند و دانش آموزان را بر اساس قوانین موجود ساماندهی می‌کنند. البته قرار بود پروتکل‌های جدید ابلاغ شود که نسبت به دوره‌ای که سختگیرانه بود تغییر کرده و فقط ماسک و تهویه را پذیرفته‌اند مگر آنکه تشخیصی از جانب ستاد کرونا داشته باشیم.

نوری با تاکید براینکه همکارانم اجتنهاد نکنند، گفت: اگر ستاد کرونا موردی را طی بازدید از مدارس تذکر دادند آن را رعایت کنند. اگر احیانا ستاد اعلام کند ظرفیت کلاس فلان تعداد است و تعداد دانش آموزان بیشتر باشد و مدارسی نتوانند از ظرفیت های برنامه بوم و سایر فضاها استفاده کنند، آنها مجازی آموزش می‌بینند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز