خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

آسیب‌های اجتماعی کشور ناشی از فرهنگ مقلدانه غربی است/ لزوم ورود طلبه‌های جوان به مدارس

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۷۱۳

وزیر کشور گفت: آسیب‌های اجتماعی که بعضا به آن در ‌کشور ما اشاره می شود، ناشی از فرهنگ مقلدانه غربی است. هر جا از مکتب امام و رهبری و شهید سلیمانی پیروی کردیم، انسان‌هایی در اوج اقتدار داشته ایم که نمونه آن را در شهدا می‌بینیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «احمد وحیدی» وزیر کشور در همایش بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش که ظهر امروز با حضور «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش، برگزار شد، گفت: الگوهای مختلفی در دنیاست. برخی توسعه اقتصادی و صنعتی را مبنا قرار می دهند، اما ما وقتی به الگوی خودمان مراجعه می کنیم می بینیم الگوی رشد در کشور  ما مبتنی بر سرمایه انسانی است.

وی ادامه داد: سرمایه انسانی هم مولد توسعه و پیشرفت است و هم خود محصول توسعه است پس هم ابتداست و هم انتها. مسیر پیشرفت ما از مسیر توسعه انسانی است. لذا نمی توانیم بدون توجه به این مهم کشور را به اوج خودش برسانیم.

وزیر کشور گفت: اگر در وزارت نیرو نیروگاه درست می کنیم در وزارت آموزش و پرورش انسان تولید می کنیم و انسان می سازیم و اگر در وزارت کشور امنیت تولید می کنیم، در وزارت آموزش و پرورش امنیت ساز تولید می کنیم. از همین رو مهم‌ترین وزارتخانه آموزش و پرورش است. اگر انسان‌هایی که از این مجموعه خارج شدند احساس استقلال داشته باشند، می‌توانیم دیپلمات هایی داشته باشیم که مستقلانه در برابر همه سیاست‌های دشمنان بایستند. بنابراین آموزش و پرورش یک وزارت خانه مادر است. 

وی ادامه داد: حتما یکی از هدف‌های دشمن آموزش و پرورش است و سعی می کند فرهنگ منحط غربی را وارد جامعه ما کند. بنابراین همه دست اندرکاران هم باید بسازند و با فرهنگ منحطی که می‌خواهد خودش را تحمیل کند مقابله کنند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی که بعضا به آن در ‌کشور ما اشاره می شود، ناشی از فرهنگ مقلدانه غربی است. هر جا ما از مکتب امام و رهبری و شهید سلیمانی پیروی کردیم، انسان‌هایی در اوج اقتدار داشته ایم که نمونه آن را در شهدا می‌بینیم.

وی ادامه داد: دشمن تلاش می کند تا آمارهایی را بسازد و القا کند و الگوهایی را معرفی کنند. ما قبول داریم که آسیب‌های اجتماعی داریم اما می دانیم که آسیب‌های اجتماعی وارداتی است و در اثر شبیخون فرهنگی است.

وی ادامه داد: وقتی ما در آموزش و پرورش قوی ایستادیم آن زمان است که انسانهایی بصیر در آموزش و پرورش تربیت پیدا می کنند که در مقابل همه موج های تهاجم فرهنگی و سیاه نمایی که دشمن دارد و به ما القا می کند می ایستند و قبول نمی کنند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: ما در اوج قدرتیم. حتی در مسایل اقتصادی در دولت جدید یک تکانی به خودمان دادیم و دیدید که چقدر مشکلات حل شد.

احمدی تصریح کرد: ما ضعفها را می شناسیم و با آن مقابله می کنیم اما ضعفهای ما در مقابل ضعف دشمنان قابل مقایسه نیست آنها جامعه فروپاشیده و گسیخته  دارند و با جامعه یکدست و یکپارچه ما قابل مقایسه نیست.

وحیدی با اشاره شوراهای آموزش و پرورش گفت: همه ما باید در خدمت آموزش و پرورش باشیم. یعنی در خدمت جوانان باشیم اگر این جوان ما در آموزش و پرورش خوب تربیت شد و رشد کرد و با مفاهیم اسلامی، انسانی ایمانی و انقلابی آشنا شد همه چیز درست خواهد شد افق‌های بلند ایجاد خواهد شد. به همین دلیل همه باید در کنار آموزش و پرورش باشیم و این بار بزرگ باید توسط همه برداشته شود. از همه استانداران و فرمانداران، شهرداران و بخشداران توصیه می کنم هیچ کاری مهمتر از پرداختن به موضوع تربیت عزیزانمان در بستر آموزش و پرورش بپردازیم.

وی با اشاره به حضور حوزه در آموزش و پرورش گفت: باید در اینجا یک ضلع دیگر نیز ایجاد کنیم و آن استفاده از حوزه های علمیه است. ما طلبه های جوان در حوزه علمیه داریم که باید راه آنها را به مدارس باز کنیم. این طلبه ها باید در کنار دانش آموزان قرار بگیرند و به عنوان دوست رفیق مربی همکار و همیار در مدارس باشند اگر این بستر فراهم شود و من امیدوارم این اتفاق بیفتد آن وحدت و حوزه دانشگاه را می توانیم از مدارس و دبیرستان  شروع کنیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: همه این موارد نیز در بستر سند تحولی است که حضرت آقا نیز بر آن تاکید دارند.

وی ادامه داد: امیدوارم مدارس به طور ‌کامل بازگشایی شوند تا دانش آموزان دچار عقب ماندگی نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز