خبرگزاری کار ایران

پیام رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت فرارسیدن هفته شوراهای آموزش‌وپرورش

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۶۲۲

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت فرارسیدن هفته شوراهای آموزش‌وپرورش پیامی صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، متن پیام «حمید طریفی حسینی»، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

آموزش و پرورش جزء آن بخش هایی است که جز با کمک و همیاری و دلسوزی مردم نمی تواند اداره شود. (مقام معظم رهبری،مدظله العالی)

همراهی با همنوعان و تشریک مساعی در انجام امور در زمره باورهای دینی ما و از مباحث مورد تاکید دین مبین اسلام و تصریح شده در آیات و روایات می باشد.

آموزش و پرورش به عنوان دستگاه عظیم تعلیم و تربیت و تامین نیروی انسانی مورد نیاز جامعه، بمنظور دستیابی به اهداف و آرمان های خویش، بی نیاز از امر مشارکت نمی باشد.

از این رو شوراهای آموزش و پرورش که تجلی گر بارز مشارکت مردم و مسئولان در امر مقدس تعلیم و تربیت کودکان این مرز و بوم می باشند، بنا نهاده شدند.

تشکیل شوراهای آموزش و پرورش بعنوان یکی از ارکان مترقی نهاد آموزش و پرورش در راستای تحقق خرد جمعی، ایجاد زمینه و بستر مناسب جهت جلب مشارکت های مردمی و نیز به کارگیری تمامی قابلیت ها و ظرفیت های منطقه ای و استانی، گام موثری در جهت تحقق و پیشبرد اهداف و ایجاد تسهیل در اجرای برنامه های نظام تعلیم و تربیت بشمار می رود.

پرواضح و روشن است گستردگی و جامع بودن قانون شوراها، موجب هدفمندی، تشریک مساعی و بهره مندی از تمامی امکانات و منابع درجهت تقویت، ارتقاء و توسعه تعلیم و تربیت گردیده است.

در موقعیت کنونی، آموزش و پرورش مطلوب دانش آموزان استثنایی بیش از هر زمان دیگری، نیازمند بهره مندی از مشارکت مردم و نیز دستگاه هایی می باشد که در قانون شوراها برای آنها وظایفی پیش بینی شده است. برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش استثنایی در راستای هموار نمودن این مسیر تهیه و تدوین گردیده اند.

بدون تردید همکاری، همگامی و حمایت موثر شوراهای آموزش و پرورش در ارتقای کمی و کیفی برنامه های پیش بینی شده در حیطه تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی از جمله جلب و جذب مشارکت های مردمی و احداث، توسعه و تجهیز فضاهای استاندارد آموزشی، فرهنگی و تربیتی نقش بسزایی ایفا خواهند نمود.

خوشبختانه بررسی های صورت گرفته در این خصوص نشان دهنده نگرش مثبت و موثر شوراها به امر تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه می باشد.

اینجانب ضمن گرامی داشت و تبریک این هفته به تمامی دست اندرکاران و فعالان عرصه شوراهای آموزش و پرورش، از حمایت ها، همراهی ها و اقدامات و تلاش های خالصانه همه این عزیزان در قلمرو توسعه عدالت آموزشی و ایجاد فرصت های برابر برای دانش آموزان استثنایی قدردانی نموده و امید آن دارم از طریق تعامل بیشتر و گسترش نقش آفرینی شوراهای آموزش و پرورش شاهد ارتقا و توسعه خدمت رسانی مطلوب در عرصه های آموزشی، توان بخشی و فرهنگی به این عزیزان باشیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز