خبرگزاری کار ایران

کمبود ۲۹۰ هزار متر مربع فضای فیزیکی در سازمان پزشکی قانونی

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۷۳۴

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور با تأکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات در فضایی مناسب و در شأن مراجعین گفت: سازمان پزشکی قانونی کشور با کمبود فضای فیزیکی در استان های مختلف مواجه است و برای رسیدن به استانداردها، 290 هزار متر مربع فضای فیزیکی احتیاج دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، رضا حاج منوچهری صبح امروز سه‌شنبه ۱۴ دی ماه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان که با حضور مقامات اجرایی و قضایی استان برگزار شد، گفت: پزشکی قانونی در ۴۴۶ مرکز به مردم ارائه خدمت می کند که از این میان ۵۲ درصد تملیکی و ۴۸ درصد امانی و استیجاری است.

وی افزود: از ۵۲ درصد مرکز تملیکی نیز درصد قابل توجهی به تعمیر و بازسازی احتیاج دارد چرا که وضعیت بسیاری از مراکز نامناسب و دور از شأن و جایگاه مراجعین است.

حاج منوچهری با تأکید بر نیاز سازمان به ۲۹۰ هزار متر مربع فضای فیزیکی، اظهار داشت: برای رسیدن به استانداردها، فراهم شدن فضای مناسب، تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمت بهتر به مراجعین، سازمان به ۲۹۰ هزار متر مربع فضای فیزیکی نیاز دارد تا شرایط مناسب تری را برای خدمت رسانی فراهم کند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان با اشاره به کمبود فضای فیزیکی در استان اصفهان نیز تصریح کرد: با وجود آنکه اصفهان از استان های قطب محسوب می شود اما تنها ۸ مرکز از ۲۹ مرکز فعال در این استان تملیکی است و مابقی ساختمان ها امانی، استیجاری و یا مطب پزشکان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر چندین پروژه در این استان وجود دارد که ساخت آن ها از سال ۱۳۹۱ از محل منابع استانی آغاز شده و در حال پیگیری است که امیدواریم با حمایت ها و تلاش بیشتر هرچه زودتر به مرحله بهره‌برداری برسد و البته ستاد سازمان نیز در این راستا و با هدف تکریم ارباب رجوع پروژه های استان را مورد توجه قرار خواهد داد.

 حاج منوچهری همچنین از تکمیل پروژه کاشان خبر داد و گفت: ساخت پروژه کاشان از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و دو ماه زودتر از برنامه پیش بینی شده یعنی در آذر ماه تکمیل و احداث شد. این ساختمان در ایام دهه مبارک فجر افتتاح می شود و به مردم شریف این شهرستان ارائه خدمت می کند، ساخت پروژه شهید کشوری نیز با رایزنی های صورت گرفته از ردیف ملی به زودی آغاز خواهد شد.

معاون سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین با اشاره به حجم مراجعات پزشکی قانونی و گستردگی خدمات این سازمان از رسیدگی به حدود ۲ میلیون پرونده در طول سال خبر داد و افزود: به طور متوسط سالانه به دو میلیون پرونده قضایی در حوزه های تخصصی معاینات، تشریح، آزمایشگاه و کمیسیون در مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور پاسخ داده می شود.

وی گفت: در استان اصفهان در هشت ماهه سال جاری ۸۵ هزار پرونده با ۳.۵ درصد رشد در حوزه معاینات مورد بررسی قرار گرفت و پاسخ آن به مراجع قضایی ارسال شد. همچنین در این استان حجم پرونده های حوزه تشریح با ۴۳ درصد و آزمایشگاه با ۸۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه بود.

حاج منوچهری در ادامه با قدردانی از تلاش های دکتر سلیمانپور مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان در طول ۹ سال مدیریت و خدمات و اقدامات جهادی و انقلابی ایشان در استان اصفهان، برای دکتر فیروزبخت مدیرکل جدید استان با سوابق مدیریتی درخشان، آرزوی توفیق و سرافرازی کرد.

پزشکی قانونی؛ بازوی توانمند دستگاه قضایی است

حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری رییس کل دادگستری استان اصفهان نیز در این مراسم، با بیان اینکه پزشکی قانونی یکی از بازوهای توانمند دستگاه قضایی در بعد تخصصی و کارشناسی است، گفت: در شرایطی که قاضی به ادله کافی برای صدور حکم نرسیده باشد، نظریه تخصصی و کارشناسی پزشکی قانونی بسیار کارگشا خواهد بود.

حجت‌الاسلام جعفری مهم‌ترین وظیفه دستگاه قضایی را احقاق حق و اجرای عدالت دانست و افزود: در تحقق این مهم به همبستگی، وحدت و انسجام متقن نیاز داریم، درحالی که گاهی برخی عدم هماهنگی و همراهی‌ها باعث اخلال در روند قضایی و عدم رضایت شهروندان و کاهش سرمایه اجتماعی می‌شود و به این رسالت مهم خدشه وارد می‌کند.

رییس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه اصفهان باید سرآمد باشد و نه فقط نیاز استان را پاسخ دهد که برای سایر استان‌ها نیز دستاورد داشته باشد، افزود: انجام مأموریت‌ها و هماهنگی با دستگاه قضایی در کنار سرعت، صحت و دقت مورد تأکید ما است، همچنین در سند تحول قوه قضاییه نیز نقش پزشکی قانونی بسیار تأثیرگذار است.

وی از پیگیری مسائل و نیازمندی‌های اداره کل پزشکی قانونی اصفهان در شورای قضایی استان خبر داد و افزود: بخش عمده و مهمی از پروژه‌های پزشکی قانونی استان ناتمام مانده و باید از منابع عمومی تأمین اعتبار و تکمیل شود چرا که مردم استان مستحق بهترین نوع خدمات هستند و فضای اداری و فیزیکی باید در شأن مردم باشد، اما متأسفانه گاهی شأن مردم رعایت نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری خاطرنشان کرد: دولت باید توجه ویژه به تأمین منابع عمومی برای افزایش کمی و کیفی فضاها و ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی داشته باشد که باید در مرحله دوم اجرای سند تحول قضایی محقق شود، ضمن اینکه منابع استانی نیز باید از سوی استانداری تأمین شود، درحالی که هنوز تعهدات استانی باقی مانده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد سردار شهید سلیمانی، اظهار کرد: شهید سلیمانی ایران اسلامی را به‌ عنوان ام‌القرای جهان اسلام مطرح کرد و هرچه در وصف این سردار عزیز بگوییم و بنویسیم کم است.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه سردار سلیمانی پرورش یافته مکتب اسلام و اولیای الهی و ولایت امر است، گفت: ما می‌توانیم باز هم حاج قاسم داشته باشیم، همان‌طور که نظام مقدس جمهوری اسلامی انسان‌های بزرگ زیاد دیده، اما باید سرمایه‌گذاری کنیم و چنین مردان بزرگی را پرورش دهیم.

رییس کل دادگستری استان با بیان اینکه دستاورد یک مدیر جهادی با روحیه انقلابی، کار و تلاش مضاعف است که برکات آن در جامعه محسوس است، افزود: رشد فضیلت‌های انسانی و الهی نیز از دستاوردهای یک مدیر انقلابی محسوب می‌شود. اگر سازمانی مشکلاتی داشت و کسی این مشکلات را برطرف کرد، می‌توان از او تکریم کرد، همچنین اینکه در جایی تکریم شهروندان و ارباب رجوع به خوبی انجام شود به نحوی که رضایت‌مندی آنان را فراهم کند، جزو مؤلفه‌های اساسی و شاخصه‌های تکریم یک مدیر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی ها و همچنین سوابق علمی و شایستگی‌های اخلاقی و رفتاری و کارکردهای سازمانی، مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان شایسته تکریم است و برای مدیرکل جدید نیز آرزوی موفقیت داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز