خبرگزاری کار ایران

جزییات انتقال قلب اهدا شده از بندرعباس به تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۷۹۳

رییس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: عملیات پیوند قلب از طریق انتقال هوایی برای دومین بار در هفته جاری با موفقیت از بندرعباس به تهران انجام شد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، مهدی شادنوش،  رییس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت اظهار داشت: این عملیات از طریق انتقال هوایی قلب جوان ۲۳ساله بندرعباسی که براساس تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، با موفقیت صورت گرفت. 

وی افزود: در این انتقال با مدیریت مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت و با همکاری تیم‌های پیوند و واحدهای فراهم آوری دانشگاه‌های علوم پزشکی بندرعباس و ایران، فرد گیرنده و دهنده قلب شناسایی و با کمک سازمان اورژانس کشور و هوانیروز جهت پیوند به بیمارستان شهید رجایی تهران انتقال داده شد. 

شادنوش گفت: آغاز این انتقال ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه بود و پس از جداسازی و دریافت قلب در بندرعباس ساعت ۱۳ و ۵۰ به تهران بازگشته و پس از فرود در فرودگاه مهراباد و انتقال از طریق بالگرد راس ساعت ۱۵ و ۴۲ دقیقه به بیمارستان شهید رجایی تحویل گردید. 

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت افزود: با ایثار خانواده دهنده عضو، جان فرد ۴۹ساله نجات پیدا کرد. 

وی افزود: کبد و کلیه‌های این فرد در شیراز به دیگر بیماران نیازمند پیوند زده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز