خبرگزاری کار ایران

مدیران کل تبلیغات اسلامی و زندان های استان تهران در نشستی مشترک راههای همکاری را بررسی کردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۷۵۹

​به منظور بررسی راه های همکاری و نیز روند اجرای تفاهم‌نامه سه ساله بین دو نهاد، مدیران کل تبلیغات اسلامی و زندان های استان تهران در نشستی مشترک حضور یافتند.

به گزارش ایلنا، علی رستمی در ابتدای این دیدار ضمن تقدیر از همکاری روحانیون اعزامی سازمان تبلیغات اظهار داشت: جمعیتی که در زندان حضور دارند انسان هایی با شخصیت، سن و پیچیدگی های متفاوت هستند و مثل مجموعه های دیگر آموزشی مانند مدرسه یا دانشگاه نیستند که همگون و در دوره مشخص حضور یابند. 

مدیر کل زندان های استان تهران ادامه داد: بسیاری از زندانیان در خانواده و جامعه فرصت آموزش و تربیت کافی را نداشتند، بنابراین مجبور هستیم هم زمینه اصلاح و بازآموزی تربیتی را فراهم نموده، هم انگیزه را در آنان ارتقاء دهیم. 

وی تاکید کرد: همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای تربیتی جامعه فرصت بیشتری در اختیار زندان قرار می دهد تا برنامه های آموزشی روز را تدوین و به بهبود رفتار و بازگشت سالم مددجو به جامعه کمک کند. 

مقام عالی زندان های استان تهران تصریح نمود: هر گونه اقدام در این زمینه به پیشگیری از ارتکاب مجدد جرم و در نتیجه نظم شهر و آرامش خانواده ها و شهروندان منجر شده، ضمن جبران کم کاری جامعه در گذشته، اهداف متعالی اصلاحی و تربیتی سازمان زندان ها محقق می گردد. 

رستمی در پایان لزوم تشکیل کارگروه تخصصی را یادآور شده، ابراز داشت: طی تفاهم‌نامه همکاری که به مدت سه سال تدوین گشته، لازم است در هفته های آتی که یک سال از امضای آن می گذرد، کارگروه مشترک تمام مفاد آن را بررسی و در خصوص مواردی که اجرا شده، گزارش کامل ارایه نماید و چنانچه بندهایی به صورت ناقص در حال اجراست، موانع و راهکارهای موجود مطرح و رفع شود. 

همچنین در  ادامه، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران نیز ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه گفت: روحانیون و طلاب سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه های مختلف بدون هیچ چشمداشتی حضور می یابند که از مهم‌ترین آن مجموعه زندان ها می باشد. 

حجت الاسلام علی اصغر سهرابی با بیان این که امضای تفاهم‌نامه در سازمان تبلیغات به معنای پایان کار نیست، افزود: ورود مبلغین در هر عرصه را فرصتی برای ارایه خدمات عالمانه و تخصصی به عنوان حلقه های میانی می دانیم. 

روحانیون در زندان ها نیز به عنوان مرکزی که نیاز به توجه جدی و همکاری با مجموعه زندانبانان و مربیان تربیتی دارد، حاضر شده و طی یک سال که از اجرای تفاهم‌نامه همکاری می گذرد، بیش از گذشته منشاء خدمات ارزشمند بوده اند. 

سهرابی تصریح نمود: حضور طلاب در هر عرصه ای بدون هیچ تغییر در زیست بوم آن صورت می گیرد و تابع تمام مقررات داخلی مجموعه هستند. 

بنا به این خبر، در ادامه دو طرف به همراه اسماعیل جمیاری معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین قرقچی مدیر مدرسه راهبردی علم و عمل سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین ربانی رییس اداره فرهنگی زندان های تهران و کارشناسان در خصوص نحوه اجرای مفاد تفاهم‌نامه  بحث و بررسی کردند و مقرر گردید کارگروه تخصصی با حضور نمایندگان دو نهاد تشکیل و گزارش ماهانه تنظیم و اعلام شود و چنانچه موانعی در مسیر اجرای تعهدات طرفین وجود دارد رفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز