خبرگزاری کار ایران

جریان مطالبه‌گری باید در حوزه تصویب قوانین به شکل درست و با قدرت شکل گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۳۱۶

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خدمات‌رسانی و رسیدگی به مسائل معیشتی نباید باعث دور شدن از رسالت اصلی ترویجی این مجموعه شود و این موضوع با تغییر جریان مطالبه‌گری از بنیاد شهید و امور ایثارگران میسّر می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از ایثار، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز شنبه ۲۷ آذر در دومین روز از همایش فصلی معاونین فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها با بیان اینکه کمال انسان‌ها شهادت و ایثارگری است افزود: این مسیری است که پیش روی انسان‌ها قرار دارد تا مسیر کمال را طی کنند، اما شیطان نیز در طول این مسیر موانع و آفات زیادی پیش روی انسان می‌گذارد.

وی افزود: حیات انقلاب اسلامی نیز با آفاتی مواجه است که عبور از این آفات و موانع در گرو توجه به فرهنگ ایثار و شهادت است. اگر آحاد مردم یک جامعه خیر عمومی را به شرایط خود ترجیح دهند و در واقع ایثارگری کنند جامعه مهدوی (عج) شکل گرفته است.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به مسئولیت سنگین بنیاد شهید و امور ایثارگران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: خدمات‌رسانی و رسیدگی به مسائل معیشتی نباید باعث دور شدن از رسالت اصلی ترویجی این مجموعه شود و این موضوع با تغییر جریان مطالبه‌گری از بنیاد شهید و امور ایثارگران میسّر می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اگر می‌خواهیم بنیاد شهید و امور ایثارگران در مسیر درست حرکت کند باید جریان مطالبه‌گری به‌ویژه در حوزه تصویب قوانین به شکل درست و با قدرت انجام شود. این کاری است که بخش مهمی از آن باید از طریق حوزه فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری و پایه‌ریزی شود. البته باید توجه داشته باشیم کار فرهنگی در بنیاد شهید و امور ایثارگران تنها وظیفه کارکنان حوزه فرهنگی نیست، بلکه تک تک کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در این زمینه نیز فعال باشند.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین امانت‌های امام خمینی (ره) در نزد ما طرح شاهد است که در حال حاضر با اهداف کلان خود فاصله دارد و باید به‌صورت جدی مورد بحث و بررسی و آسیب‌شناسی قرار گیرد.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تشکل‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: خوشبختانه در حال حاضر اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است اما این روند باید با قدرت و سرعت ادامه پیدا کند.

سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی از برگزاری همایش فصلی معاونین فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز