خبرگزاری کار ایران

شربیانی:

ری به محل سرریز مشکلات تهران تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۸۰۳

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: مدیریت شهری پایتخت باید بتواند در قالب ارائه خدمات بهینه حق همجواری خود را با شهرستان رای بپردازد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران جعفر شربیانی در نخستین جلسه هم اندیشی اعضای شورای اسلامی تهران و روسای شوراهای اسلامی شهرستان تهران که در منطقه ۲۰ برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: یکی از مشکلات تهران با شهرستان ری در بخش حریم است. در بسیاری از مناطقی که حریم های مشترکی با شهرستان ری دارند، با معضلات زیادی روبه رو هستند.

وی با بیان اینکه در ادوار گذشته به صورت سلیقه ای با موضوع حریم برخورد شده است، ادامه داد: در دوران ریاست آیت الله رئیسی در قوه قضائیه در بازدیدهایی که از حریم شهر تهران داشتند، این موضوعات مطرح شد اما از زمان ریاست وی در قوه مجریه حل و رفع این مشکلات مسکوت  باقی ماند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه همجواری شهر تهران برای شهرستان ری مشکلاتی به همراه داشته است، بیان کرد: متاسفانه شهرستان ری مقصد بسیاری از سرریزهای شهر تهران است.از فاضلاب گرفته تا انتقال زباله های پایتخت به آرادکوه ، وجود بهشت زهرا (س)  و صنایع آلاینده  باعث شده تا آلودگی های زیست محیطی شهر تهران به ری منتقل شود.

شربیانی با تاکید بر اینکه هیچ کدام از شهرستان های همجوار تهران به اندازه ری، درگیر مسائل و مشکلات همجواری  پایتخت  نیست، یادآور شد: اخیرا در بازدیدی که از شهرستان فشافویه داشتم، متوجه شدم که زباله های صنعتی تهران برای دفن به هوشنگ آباد فشافویه  منتقل می شود.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری باید بتواند حق ساکنان شهرستان ری را به درستی ادا کند، یادآور شد: شهرداری تهران و سایر دستگاه های مسئول باید بپذیرند که تنها نتیجه ای که ری از همجواری با تهران داشته، انتقال مشکلات آن به این محدوده بوده است و ضروری است مدیریت شهری در قالب ارائه خدمات بهتر به شهرستان ری حق مردم ساکن  در این منطقه را به شایستگی بپردازد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران همچنین تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات شهرستان ری فعالیت کارخانه سیمان تهران است. به رغم اینکه تمایل به تعطیلی این کارخانه که کارگران زیادی در آنجا کار می کنند، نیستیم؛ اما از بنیاد مستضعفان و وزارت سمت درخواست داریم تا این کارخانه را مجبور به استفاده از مجهزترین فیلترهای جذب آلایندگی کند.

به گفته شربیانی؛ فعالیت کارخانه سیمان تهران نفس ساکنان روستاهای اطراف را به شماره انداخته است و آلایندگی های این مجموعه صنعتی در زمان افزایش آلودگی هوا تا شهر ری نیز می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز