خبرگزاری کار ایران

رییس‌زاده:

صیانت از شرافت جامعه پزشکی بر عهده ماست

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۳۳۸

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در آئین افتتاح و راه اندازی سازمان نظام پزشکی شهرستان قدس با اشاره به این که اگر اوضاع جامعه پزشکی را ساماندهی کنیم؛ خدمات بهتری نیز به مردم ارائه خواهد شد؛ اظهار کرد: مصالح مردم و جامعه پزشکی منطبق بر هم بوده و جدا از هم نیستند؛ لذا اگر جامعه پزشکی با مشکلاتی مواجه بوده و به هر شکلی نابسامان باشد؛ ارائه خدمت به مردم نامطلوب خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل سازمان نظام پزشکی، «محمد رئیس‌زاده»، رییس سازمان نظام پزشکی کشور اظهار کرد: طبق قوانین مصرح سازمان نظام پزشکی باید مدافع حقوق مردم و از سوی دیگر نیز مدافع شأنیت و حقوق جامعه پزشکی باشد.

وی با بیان این که مصالح مردم و جامعه پزشکی منطبق بر هم بوده و جدا از یکدیگر نیستند؛ افزود: هرقدر وضعیت جامعه پزشکی را بسامان کنیم به تبع آن خدمات بهتری نیز به مردم ارائه خواهد شد.

وی با تاکید بر این که بطور جدی پیگیر مشکلات و مطالبات به حق جامعه پزشکی هستیم، ادامه داد: ماهانه بیش از ۸۰ میلیون خدمت از سوی جامعه پزشکی به مردم ارائه می‌شود و کل ثبت شکایات در پزشکی قانونی و نظام پزشکی ۱۳ الی ۱۴ هزار بوده که تنها ۳۰ درصد منجر به کیفرخواست می‌شود.

رئیس زاده با گلایه از این که رسانه‌ها موارد استثناء را که به لحاظ آماری برجسته نیست در اذهان مردم مطرح می‌کنند؛ بیان کرد: ۹۹ درصد جامعه پزشکی با همین تعرفه‌ها و شرافتمندانه به مردم خدمت ارائه می‌دهند.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم در طول گذر زمان شأن و شئون جامعه پزشکی خدشه دار شود و خودمان نیز در بحث اخلاق حرفه‌ای احساس مسئولیت کنیم.

وی از رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان قدس درخواست نمود تا جلسات مستمر برای بیان مشکلات و نقطه نظرات اعضای هیات مدیره این نظام پزشکی برگزار نماید و افزود: اعضای هیات مدیره باید خود را متولی بدانند و از جامعه پزشکی دفاع کنند. مانیز بطور جد پیگیر مشکلات همکاران هستیم و محکم در دفاع از منافع به حق آنان ایستاده ایم.

وی خاطرنشان کرد: باید ارتباطات گسترده‌تر شده و مشکلات جامعه پزشکی بطور فعال پیگیری شود و صیانت از شرافت جامعه پزشکی نیز بر عهده ماست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز