خبرگزاری کار ایران

کلاهبرداری با استفاده از صفحات مجازی افراد سرشناس

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۸۵۳

فرمانده انتظامی استان البرز از انهدام باند ۱۳ نفره که از طریق صفحه اینستاگرامی افراد سرشناس از ۱۰۰ نفر بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "عباسعلی محمدیان" در جمع خبرنگاران بیان داشت: در پی ارجاع چندین پرونده کلاهبرداری از طریق ادمین صفحه اینستاگرام افراد سرشناس به پلیس فتای استان البرز، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: بررسی ماموران حاکی از این بود که کلاهبرداران با تماس با شرکت های معروف و مراکز تجاری بزرگ خود را ادمین صفحه اینستاگرامی افراد سرشناس اعم از هنرپیشه ها، فوتبالیست ها و بلاگرهای سرشناس معرفی کرده و برای انجام تبلیغات مبالغ قابل توجهی دریافت و دیگر پاسخ آن ها را نمی دادند.

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار داشت: در ادامه ماموران با انجام تحقیقات گسترده و به‌کارگیری اقدامات اطلاعاتی-پلیسی موفق به شناسایی ۱۳ نفر در این رابطه شده و در چندین عملیات جداگانه همه این افراد را دستگیر و به پلیس فتا البرز منتقل کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط اعضای این باند ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: تاکنون ۱۰۰ نفر از مال باختگان این پرونده در سراسر کشور شناسایی شده اند.

سردار "محمدیان" تصریح کرد: شهروندان و شرکت‌هایی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند می‌توانند برای تشکیل پرونده و پیگیری موضوع به پلیس فتای استان البرز مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان به شهروندان توصیه کرد که به هیچ وجه به افرادی که خود را منتسب به افراد سرشناس و مسئولان معرفی می‌کنند اعتماد نکرده و قبل از واریز وجوه برای انجام تبلیغات از هویت آن ها اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز