خبرگزاری کار ایران

به دلیل تحریم‌ها و سوءمدیریت‌های داخلی؛

بسیاری از خانواده‌ها مورد تهدیدهای ارزشی قرار گرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۷۳۶

​معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: هر مدیری برای این که بتواند موفق باشد باید ابزار لازم را داشته باشد و مهم‌ترین بخش ابزاری هر اداره، عرصه تصمیم‌سازی است.

به گزارش ایلنا، صبح امروز معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در جمع صمیمی با همکاران این معاونت به شنیدن دغدغه‌ها، مشکلات و پیشنهادات آن‌ها پرداختند.

در ابتدای این نشست، جهانگیر هدف از تشکیل این جلسه را دیدار با همکاران و در جریان دغدغه‌ها و پیشنهادات  قرار  گرفتن عنوان کرد و افزود: من معتقدم که مهم‌ترین سرمایه هر مجموعه‌ای نیروی انسانی آن مجموعه است و اگر به این سرمایه توجه و بها داده نشود، کارهای بزرگ رخ نخواهد داد و احساس همدلی و هم‌دردی شکل نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: هر مدیری برای این که بتواند موفق باشد باید ابزار لازم را داشته باشد و مهم‌ترین بخش ابزاری هر اداره، عرصه تصمیم‌سازی است و از آنجا که این معاونت دارای وظایف علمی و عملیاتی است باید فکورانه شرایطی را فراهم کند که محیطی عاری از خشونت توام با سلامت، آرامش و در شان جمهوری اسلامی ایران فراهم شود. باید از تمام ظرفیت‌ها برای تصمیم‌سازی استفاده شود و کارشناسان هر اداره با توجه به اینکه تجربه کافی در رصد امور دارند، می‌توانند با توان فکری و قلم خود اقدام کنند.

جهانگیر عنوان کرد که تصمیم‌سازی نیاز به حضور و کمک همه دوستان دارد و باید بدانیم که وقتی می‌خواهیم درباره موضوعی تصمیم‌سازی کنیم با دو فرایند فرصت و تهدید مواجه‌ایم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به وضعیت معیشتی مردم گفت: امروز شاهدیم که به دلیل تحریم‌های ظالمانه و بعضا سوءمدیریت‌های داخلی بسیاری از خانواده‌ها مورد تهدیدهای ارزشی قرار گرفته‌اند و باید در تصمیم‌سازی‌ها برای به دست آوردن ارزش‌ها و فراهم کردن زمینه‌ها سازوکاری را دنبال کنیم که سبب بالندگی جامعه شویم.

جهانگیر افزود: معاونت ما می‌تواند در این عرصه فعال باشد و با حضور در بخش‌های مختلف و مشارکت در تصمیم‌سازی‌ها در کاهش آلام، ایجاد رفاه، آرامش و آسایش مردم دخیل باشد.

وی با تاکید بر مدیریت زمان عنوان کرد: در موضوع تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی،  مدیریت و توجه به زمان بسیار حائز اهمیت است و اگر در زمان مناسب با مسائل برخورد نکنیم و زمان از دست برود اقدام ما می‌تواند تاثیر خود را از دست دهد.

جهانگیر توجه به زمان در امر پیشگیری را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: ما باید در پیشگیری، زمان لازم را خریداری کنیم تا فرصت‌های لازم و کافی فراهم شود تا بتوانیم درباره آسیب‌ها قبل از اینکه عمیق شوند اقدام عاجل انجام دهیم. اگر مشکل و مسئله‌ای پیش آید و  معاونت پیشگیری زمانی وارد عمل شود که همه مردم آن را درک کرده و به فکر چاره‌اندیشی افتاده باشند دیگر کار ما با بقیه تفاوتی ندارد و کارایی خود را از دست داده‌ایم.

وی به مساله آینده‌نگری در امر پیشگیری اشاره کرد و گفت: آینده‌نگری در پیشگیری نهفته است و هنر انسان‌ها به این است که نسبت به آینده فکر و برنامه‌ریزی داشته باشند. آینده‌نگری در مجموعه پیشگیری باید بسیار برجسته باشد به نحوی که مشکلات جامعه را احصا و در حذف تهدیدها و تبدیل آن‌ها به فرصت، قدمهای بزرگی بردارد و با بخش‌های دیگر  تعامل برقرار کنیم تا دیگر سازمان‌ها و نهادها به امر پیشگیری و فعالیت این مجموعه دلگرم شوند. ما باید نقش پیشگیری را اثربخش و پررنگ نشان دهیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم درباره مزیت ارتقای امور اظهار کرد: ارتقای کار و امور دو مزیت دارد یکی خشنودی خداوند و دیگری بالندگی مجموعه و کاهش آسیب‌ها و ایجاد امنیت فراگیر و همه‌جانبه است.

وی در پایان تاکید کرد این امر میسر نمی‌شود مگر با کمک و همیاری همه همکاران و  نیروی انسانی هر مجموعه.

در ادامه نشست همکاران معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به بیان مشکلات و ارائه پیشنهادات پرداختند و جهانگیر پس از شنیدن مطالب عنوان کرد که با تمام توان در پی حل مشکلات هستیم و از نظرات و پیشنهادات همکاران استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز