خبرگزاری کار ایران

"اهداکنندگان مستمر خون" در حال پیر شدن هستند/ ساختمان پایگاه اهدای خون وصال دفتر کار "محمد مصدق "بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۵۴۲

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در جمع دانشجویان و و مسئولان«پویش دانشجویی اهدای خون» عنوان کرد: یکی از محکم‌ترین پایه‌های فعالیت‌های‌ فرهنگی و خیرخواهانه اهدایی خون است و باید این فرهنگ توسط گروه‌های مرجع چون دانشجویان به اقشار مختلف جامعه انتقال داده شود. دانشجویان با روحیه عدالت‌خواه و آزاداندیش خود به توسعه فرهنگ و دامنه تاثیرگذاری فعالیت‌های عام‌المنفعه‌ای چون انتقال خون کمک بسزایی خواهند داشت و چنین فعالیت‌های باید به طور مستمر دنبال شود.

به گزارش ایلنا، روز گذشته (شنبه) دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی تهران که جمعیتی بالغ بر ۷۰ نفر را تشکیل می‌دادند در پایگاه‌ وصال سازمان انتقال خون حضور پیدا کردند تا با اهدای خون همراهی خود را با دومین «پویش دانشجویی اهدای خون» اعلام کنند. این پویش به مناسبت روز دانشجو و با حضور دانشجویان فعال کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی و تشکل‌های دانشجویی برگزار شد. این پویش که از روز ۱۳ آذر آغاز به کار کرد تا روز ۱۸ آذرماه در مراکز اهدای خون سراسر کشور به اجرا درمی‌آید.

در این برنامه خداپسندانه چهره‌های بسیاری از مدیران ستادی وزارت بهداشت و مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز حضور داشتند. مجید احمدی مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت نیز در این مراسم در کنار پیمان عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با دانشجویان و اهداکنندگان خون همراه شدند و با اهدای شاخه‌گل‌‎هایی درکنار اهداء کنندگان خون قرار گرفتند تا از اقدام خداپسندانه آن‌ها برای اهدای خون تجلیل و تقدیر کنند.

در این مراسم مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت اشاره کرد: یکی از محکم‌ترین پایه‌های فرهنگی و خیرخواهانه اهدایی خون است و باید این فرهنگ توسط گروه‌های مرجع چون دانشجویان به اقشار مختلف جامعه انتقال داده شود. دانشجویان با روحیه عدالت‌خواه و آزاداندیش خود به توسعه فرهنگ و دامنه تاثیرگذاری فعالیت‌های عام‌المنفعه‌ای چون انتقال خون کمک بسزایی خواهند داشت و چنین فعالیت‌های باید به طور مستمر دنبال شود. در مجموع اهدا کنندگان خون آمار قابل توجهی دربین خانم‌ها وجود ندارد امیدواریم دانشجویان دختر در پویش «پویش دانشجویی اهدای خون» به این موضوع توجه درخوری کنند.

در ادامه این برنامه مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در جمع دانشجویان و مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت عنوان کرد: شیوع کرونا در تمام دنیا بحرانی را آفرید که با تمام بحران‌های دیگر در جامعه متفاوت بود. این بحران در زمینه اهدای خون در تمام دنیا تاثیر گذاشت.

عشقی ادامه داد: مردم با اهدای خون آشنا هستند اما نیاز ما برای افزایش و ارتقای این فرهنگ عام‌المنفعه باید بسط و گسترش پیدا کند. در شهرهای بزرگ مانند تهران، مشهد، شیراز و اصفهان توان دوبرابر اهدای خون وجود دارد. برای گسترش این اقدام روی دانشجویان علوم پزشکی حساب باز کرده‌ایم تا اهدای خون را با اهدای علم و مهارت خود پیوند بزنند.

وی با اشاره به گسترش فرهنگ اهدای خون در جامعه و در بین زنان بیان کرد: ۶۰ درصد اهداءکنندگان خون در کشور ما افرادی هستند که به طور مستمر در سال خون اهدا می‌کنند. افرادی که بیش از دوبار اهدای خون انجام می‌دهند را اهداءکنندگان مستمر می‌دانیم که متاسفانه جمعیت این‌ عزیزان روبه مسن‌تر شدن است. انتظار ما این است که دانشجویان، جوانان و بانوان نیز بیش از گذشته به این کار خیرخواهانه و عام‌المنفعه بپیوندند و از باورهای غلط در زمینه اهدای خون فاصله بگیرند.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت در ادامه از بخشی از ساختمان پایگاه اهدای خون وصال بازدید به عمل آورد که دفترکار پیشین نخست‌وزیرانی چون قوام‌السلطنه و دکتر محمد مصدق در دوران نخست‌وزیری‌شان محسوب می‌شده است. قرار است این محل با عنوان «موزه اهدای خون ایران» در کنار بخش‌های اهدای پلاکت خون برای بیماران سرطانی و پیوندی و... مورد استفاده قرار بگیرد.

در پایان این مراسم از دانشجویان فعالی در عرصه «پویش دانشجویی اهدای خون» خون فرشته خالقی، حسین نظری، علی وکیل و امیرحسین نیک‌جو تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون ایران منعقد شد تا راهگشای فعالیت‌های خیرخواهانه در زمینه اهدای خون باشد. در همین راستا اولین پویش اهدای خون با مشارکت دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی با عنوان «اهدای خون اهدای زندگی» در خرداد ماه سال جاری در سراسر کشور با مشارکت پر شور و نشاط دانشجویان برگزار شد که به دنبال این اتفاق دانشجویان علاقمندان، درخواست برگزاری دومین پویش دانشجویی تحت عنوان "اهدای خون" را دادند که این امر نیز محقق شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز