خبرگزاری کار ایران

رئیس اورژانس کشور خبر داد:

۶۴ فوتی در حوادث اتوبوس طی ۸ ماهه ابتدای سال/ ۳ سال است که آمبولانسی تامین نکرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۰۱۱

رئیس اورژانس کشور گفت: تا پایان ماه آبان ۱۱۷ مورد حادثه اتوبوس داشتیم که هزار و ۱۳۸ مصدوم و ۶۴ فوتی بر جای گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید جعفر معیادفر، رئیس اورژانس کشور در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد، گفت: سازمان اورژانس با تقدیم ۱۹ شهید و ابتلای ۱۰ هزار پرسنل به کرونا در حین مأموریت ها اقدامات مثبتی در ایام کرونا داشته است.

وی ادامه داد: همچنین تزریق بیش از دو میلیون دوز واکسن را اورژانس در یک بازه زمانی دو ماهه انجام داد. و در حال حاضر به حالت پایدار رسیده است و ما دیگر در این زمینه فعالیتی نداریم.

رییس اورژانس کشور ادامه داد: ۵۰ پایگاه هوایی و دو پایگاه دریایی داریم و بیش از ۵ هزار دستگاه آمبولانس در ناوگان داریم که بیش از ۳ هزار دستگاه بیش از ده سال عمر دارند. همچنین ۲۴ هزار نفر خدمت می کنند ۲۱ و هزار نفر نیروهای عملیاتی هستند.

معیادفر با اشاره به تعداد ماموریت هایی که در ۸ ماهه اول انجام شده، گفت: بیش از ۳ میلون و ۲۸۸هزار و ۸۰ مأموریت در این مدت مأموریت انجام شده است که از این تعداد ۲ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۵۳۴ مورد ماموریت شهری بوده است.۷۲۳ هزار ۲۷۱ ماموریت جاده ای بوده است. امسال نسبت به سال گذشته، ۱۵ درصد ماموریت ها رشد داشته است. ۸۸ درصد ماموریت شهری و ۲۲ درصد جاده ای بوده است. این نشان می دهد که باید به شهرها توجه بیشتری کنیم و ظرفیت ماموریت در شهرها زیاد است. همچنین ۵۴۲ هزار و ۲۹۴ ماموریت حوادث ترافیکی بوده و در  ۴۲۲ هزار و ۷۷۵ ماموریت، بیمار به مرکز درمانی منتقل شده است.

وی با اشاره به ماموریت های غیر ترافیکی گفت: ۲ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۱۵۲ مورد  ماموریت غیرترافیکی بوده است و یک میلیون و ۲۴۵هزار و ۱۶ بیمار به بیمارستان منتقل شده اند. همچنین ۱۸ هزار و ۶۷ مورد حادثه ویژه داشته ایم. حوادث غیرترافیکی نیز شامل ۱۲ هزار و ۷۹۴ مورد با ۲۶ درصد رشد بوده و ۵۵۷۳ مورد حوادث ترافیکی بوده که ۳۲ درصد رشد داشته است و تعداد مصدومان نیز ۵۷۳۵ مورد بوده است. همچنین تعداد مصدومان ویژه ترافیکی ۲۸ هزار و ۳۲۵ نفر بوده است. تا پایان ماه هشتم ۱۱۷ مورد حادثه اتوبوس داشتیم هزار و ۱۳۸ مصدوم و ۶۴ فوتی گزارش شده است همچنین در این مدت ۱۰۳ مورد حادثه مینی بوس بوده است که ۸۸۱ مورد مصدوم و ۳۳ مورد فوتی داشتیم.

او درباره اورژانس هوایی گفت: ۵۰ پایگاه اورژانس هوایی داریم از ابتدای سال دو هزار و ۵۴۸ مورد ماموریت داشتیم دو هزار و ۹۲۸ بیمار منتقل شده اند و در هر پرواز دو بیمار یا سه بیمار منتقل شده است از این تعداد ۳۱۶ مادر باردار بوده است.

معیادفر تصریح کرد: یکی از اقدامات اورژانس در بخش پیوند است امسال ۱۳ مورد انتقال عضو پیوندی داشتیم اما در دو الی سه سال اخیر ۴۵ مورد داشتیم همچنین هزارو ۹۰ مورد نیز بیماران غیرترافیکی با بالگرد منتقل شده است عمده بالگردهای ما از هوانیروز هواناجا و سپاه است.

وی درباره ارائه خدمات به بیماران قلبی و بیماران سکته مغزی گفت: کد ۲۴۷ یا بیماران سکته قلبی است که به بیماران قلبی خدمات اورژانس ارائه می دهد. ۳۸۶۲ مورد خدمات تخصصی قلب ارائه شده است کد ۷۲۴ برای بیماران سکته مغزی است و در ۶۷۹۷ مورد انجام شده است.

او تصریح کرد: مدیریت حوادث و بحران که مرکز ۲۴ ساعته است همه حوادث در سراسر کشور را رصد می کند. در زلزله هرمزگان بالگرد اورژانس در ماموریت بود واز همان جا بازدید هوایی را برای ارزیابی منطقه انجام داد. حوادث ویژه نیز حوادثی هستند که سه کشته و ۵ مصدوم داشته باشد و حتما باید از سوی دانشگاه اعلام شود.

وی درباره مسمومیت با گاز منوکسید کربن گفت: متاسفانه باافزایش مسمومیت با گاز منوکسیدکربن مواجه شده ایم و ۳۵ برابر شده است که ۸۹ مورد به مرگ انجامیده است.  تهران، خراسان رضوی و البرز بیشترین آمار را دارد.

او ادامه داد: در بحث غرق شدگی نیز ۷۵۹ مورد ماموریت داشتیم ۵۵۰ مورد منجر به مرگ شده است.

معیادفر با اشاره به برنامه های اورژانس گفت: یکی از دغدغه های ما مهارت افزایی و آموزش است و در همین راستا رتبه بندی پرسنل از برنامه های ما است و باید در هر دوره آموزش لازم را ببیند تا بتواند به رتبه بعدی ارتقا پیدا کند. ایجاد قطب های آموزشی از دیگر برنامه های ما است و در ۸ تا ۱۰قطب کشور مراکزی را تجهیز می کنیم تا تکنسین ها آموزش های لازم را ببینند.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به ارج نهادن به اختراعات تکنسین ها گفت: کمیته ای برای بررسی این اختراعات ایجاد شده است. 

وی درباره اعتبار بخشی مراکز اورژانس کشور گفت: ما تصمیم داریم این کار را برای پایگاههای اورژانس انجام دهیم. در بحث پشتیبانی تلاش می کنم ناوگان اورژانس تقویت شود و تلاش می کنیم بودجه مناسب و مستمری در بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی شود.

او درباره حوادث پرتلفات و حوادث ترافیکی ویژه گفت: توسعه اتوبوس آمبولانس داریم و تلاش می کنیم  ۲۵ اتوبوس آمبولانس تا سال آینده به ناوگان اضافه شود.

معیادفر با اشاره به موضوع اربعین گفت: پیش بینی ما این است برای سال آینده با افزایش سفرها مواجه باشیم بنابراین باید برنامه ریزی لازم برای افزایش زیرساخت‌ها در این مناطق داشته باشیم.

وی ادامه داد: حدود ۳ سال است که نتوانستیم آمبولانسی تهیه کنیم، امیدواریم در بودجه سال آینده نگاه ویژه ای به اورژانس شود تا بتوانیم هزار تا۱۵۰۰ دستگاه آمبولانس تهیه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز