خبرگزاری کار ایران

تهیه و تدوین ۵۵ عنوان کتاب با موضوع «زندگی‌نامه خیرین مدرسه‌ساز»

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۴۴۰

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در راستای تکریم خیرین مدرسه‌ساز و ترویج فرهنگ نیکوکاری، از سال گذشته تدوین و چاپ ۵۵ عنوان کتاب را با موضوع کارنامه و زندگی‌نامه خیرین مدرسه‌ساز آغاز کرد، که تاکنون ۴۶ عنوان کتاب رونمایی و منتشر شده است.

به گزارش ایلنا، خیّرین مدرسه‌ساز به عنوان یکی از اصلی‌ترین یاریگران آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در پیشبرد مقاصد نظام تعلیم و تربیت و توسعه عدالت آموزشی دارند.

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این سال‌ها ارتباط بسیار نزدیک و تنگاتنگی با خیّرین مدرسه‌ساز داشته است و این عزیزان به عنوان یکی از شرکای مهم این سازمان در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی، سهم بسزایی در فراهم نمودن امکانات تحصیل دانش آموزان در اقصی نقاط کشور داشته اند. به نحوی که می‌توان گفت حدود ۳۰ درصد از مدارس و فضاهای آموزشی در کشور با مشارکت و همت خیّرین نیک اندیش احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.

توسعه مشارکت‌های مردمی یکی از رویکردهای وزارت آموزش و پرورش برگرفته از سند تحول بنیادین است. در همین راستا، وزارت آموزش و پرورش خود را موظف می‌داند با تمام توان زمینه حضور مردم و به خصوص خیّرین را در اداره این نهاد مقدس و ارتقای سطح نظام تعلیم و تربیت فراهم نماید و خیرین مدرسه‌ساز به عنوان افرادی که در افزایش دانایی جامعه مشارکت داشته و در ارتقای شاخص‌های آموزش و آگاهی بخشی جامعه نقش آفرینی می‌کنند نقش مهمی را در اداره نظام تعلیم و تربیت ایفا می‌کنند.

خیرین مدرسه‌ساز، به عنوان «مشاهیر و چهره‌های ماندگار جامعه» که داشته‌های خود را در راه ساختن آینده کودکان این کشور صرف کرده اند، شایسته تکریم، قدرشناسی و معرفی هستند. از این رو تدوین و انتشار کتاب زندگی نامه این اسطوره‌های ایثار و نیکوکاری در جامعه علاوه بر این که موجب شناساندن اندیشه والا و روح بزرگ این نیکوکاران و الگوسازی برای نوجوانان و جوانان است، در ترویج و گسترش فرهنگ کار خیر و اهمیت مدرسه‌سازی برای آحاد جامعه بسیار مؤثر است.

از این رو با آغاز سال ۱۳۹۹ فصل جدیدی در فعالیت‌های فرهنگی سازمان نوسازی مدارس کشور به منظور تکریم و معرفی خیرین مدرسه‌ساز آغاز شد. در همین راستا مقرر شد که علاوه بر چاپ و انتشار کتاب زندگی‌نامه و کارنامه خیرین ملی، ادارات کل نوسازی مدارس نیز خیرین شاخص استان خود را معرفی نموده تا کتاب آن‌ها به رشته تحریر درآید.

بلافاصله تدوین زندگینامه ۵۵ خیر مدرسه‌ساز در دستورکار قرار گرفت و هم‌اکنون با گذشت حدود ۲۰ ماه از شروع مقدمات کار، ۴۶ عنوان کتاب به نام «زندگی و کارنامه خیرین مدرسه‌ساز» رونمایی و چاپ شده و ۹ عنوان باقی‌مانده نیز در دست اقدام، تدوین و انتشار است.

این اقدامات علاوه بر این که موجب انگیزش و دلگرمی خیرین مدرسه‌ساز شد، با توجه به جذابیت‌های زندگی‌نامه خیرین عزیز که آن‌ها را در زمره بزرگان جامعه قرار داده است، مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گرفت.

اسامی کتاب‌های منتشر شده را از اینجا ببینید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز