خبرگزاری کار ایران

تاکید بر همکاری دستگاه‌‌ها برای کنترل و کاهش آمار جرایم خشونت‌آمیز

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۱۰۹

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در دومین نشست تخصصی کنترل و کاهش خشونت خانگی و پیشگیری از پرخاشگری کلامی و نوشتاری در شهرستان بهارستان بر همکاری متقابل دستگاه ها و نهادهای مربوطه در جهت کنترل و کاهش آمار جرایم خشونت آمیز تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، در راستای انجام برنامه های کنترل و کاهش خشونت و پیشگیری از پرخاشگری کلامی و نوشتاری که در دو سال اخیر برنامه های مذکور در شهرستان بهارستان به عنوان شهرستان پایلوت اجرا می شود، نشستی با حضور دستگاه های مشخص شده در سبد مداخلات کنترل و کاهش خشونت شهرستان بهارستان از قبیل: شهرداری، فرمانداری، اداره کل بهزیستی، نیروی انتظامی،اداره کل آموزش و پرورش و... برگزار گردید و دستگاه ها و سازمان ها نسبت به ارائه گزارش اقدامات اجرایی خود اقدام کردند.

سوهانی مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران، در ادامه ضمن اشاره به آمار بالای جرایم خشونت آمیز در این شهرستان اظهار داشت ضرورت دارد برای اجرای هر چه بهتر برنامه های پیشگیرانه، سازمان های مشخص شده در سبد مداخلات می بایست همکاری و هماهنگی لازم را با یکدیگر داشته باشند.تاکنون در جلسات تخصصی که جهت کمک به رفع مشکلات شهرستان مذکور توسط این معاونت در فرمانداری شهرستان بهارستان برگزار شده است بعضاً برخی از سازمان های مجری به جای ارائه گزارش اقدامات انجام شده فقط نسبت به ارائه راهکارهای پیشنهادی و مشکلات و موانع درون سازمانی خود اقدام می نمایند، که اگر ادارات وارد اجرای برنامه ها نشوند قطعاً به نتایج مطلوبی دست پیدا نخواهیم کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به این که برخی از جرایم خشونت آمیز (از قبیل: تهدید، توهین، ضرب و جرح ) جزء ده جرم اول استان می باشد لذا ضرورت دارد به صورت مستمر اجرای برنامه های مندرج در سبد مداخلات کنترل و کاهش خشونت توسط فرمانداری شهرستان بهارستان پیگیری شود لازم به ذکر است که نتایج باید به صورت عملی و ملموس در شهرستان بهارستان نمایان گردد.

همچنین، وی بیان داشت در شهرستان بهارستان کارگاه های مختلفی برای جامعه هدف مشخص شده در سبد مداخلات برگزار شده است ولی به این مورد باید توجه داشت که برگزاری کارگاه به تنهایی نمی تواند ما را در پیشبرد اهداف موفق نماید و حصول نتیجه در کنترل و کاهش خشونت در گرو تجزیه و تحلیل و ارزیابی نتیجه کارگاه ها می باشد. وی از نهاد های متولی در برنامه های فوق درخواست نمود تا با تشریح کاستی ها، چالش ها، موانع و عوامل تاثیرگذار، همچنین فرصتها، ظرفیتها و شاخص های مطلوب، البته با توجه به مقتضیات شهرستان همکاری لازم و تعامل کافی را با یکدیگر داشته باشند و در جهت تسریع دست یابی به نتیجه موردنظر، تلاش لازم را نمایند.

سوهانی، موفقیت برنامه را منوط به اجرا و تشریح برنامه های آینده و ارائه راهکارهای پیشگیرانه پیشنهادی توسط دستگاه های متولی در جهت کاهش میزان جرایم خشونت آمیز در شهرستان مذکور و ارائه گزارشات جامع و مستمر به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران، همچنین دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مذکور دانست.

 مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران، تصریح کرد در صورت تداوم این روند از سوی مدیران و رؤسای سازمان ها و نهادهای مجری در شهرستان بهارستان، گزارش ترک فعل مدیران در انجام امور محوله و وظایف قانونی به دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان ارسال می گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز