خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

دستور رئیس‌جمهور برای خرید واگن مترو/ پیشنهاد کاهش قابل توجه بودجه شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۷۴۸

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: شهرداری نسبت به اصلاحیه بودجه اقدام کرده است و به نظر می‌رسد، پیشنهاد رقم قابل توجهی برای کاهش بودجه ۴۸ هزار میلیاردی دارند تا بودجه واقعی شود.

"میثم مظفر" عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره تامین بودجه حمل و نقل توسط دولت در حالی که یکی از اعضای شورای شهر با توجه به شرایط مالی دولت آن را امکان‌پذیر نمی‌داند، گفت: شهردار تهران در جلسه هم‌اندیشی که با اعضای شورای شهر برگزار شد، خبری دادند مبنی بر اینکه دولت قرار شده تعهدات خود را در حوزه حمل و نقل عمومی با اولویت تامین واگن و از طریق تهاتر نفت انجام دهد. 

او ادامه داد: شهرداری تهران با یکی از شرکت‌های خارجی توافق کرده است و از طریق معاون اول رئیس جمهور و دستور دولت مبنی بر اینکه تعهدات دولت در زمینه حمایت از حمل و نقل عمومی انجام شود، از طریق فروش نفت و تامین واگن برای مترو این کار انجام خواهد شد. 

مظفر درباره تعداد واگن‌هایی که قرار است از طریق این دستور تامین شود، گفت: تعداد واگن‌های توافق شده را نمی‌دانم، اما راهکار خوبی است و با توجه به اینکه دولت در زمینه فروش نفت مساله دارد شهرداری از این فرصت می‌تواند استفاده کند. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: دستور رئیس جمهور صادر شده است و معاون اول پیگیر هستند که آن را عملیاتی کنند. 

او با اشاره به دیگر راهکار شهرداری برای اصلاح بودجه شهرداری گفت: شهرداری تهران قرار است اصلاحیه بودجه را به شورا ارائه دهد و در این اصلاحیه شهرداری از برخی از هزینه‌ها اجتناب کرده است تا بتواند بودجه را در حوزه حمل و نقل عمومی متمرکز کند و تحولی در این حوزه رقم بخورد. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اضافه کرد: باید ببینیم محتویات اصلاحیه بودجه به چه صورت است و فکر می‌کنم در این قسمت نیز گشایشی برای حمل و نقل عمومی داشته باشیم. 

مظفر درباره عدم تحقق درآمدهای شهرداری تهران گفت: تاکنون ۵۰ درصد از درآمدهای شهرداری محقق نشده است. در یکی از تبصره‌های بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده که اگر بیش از ۲۰ درصد بودجه تحقق پیدا نکرد شهرداری نسبت به اصلاحیه بودجه اقدام کند و مدیریت شهری در همین راستا اقدام کرده است و به نظر می‌رسد پیشنهاد رقم قابل توجهی برای کاهش بودجه ۴۸ هزار میلیاردی دارند تا بودجه واقعی شود. 

او در پاسخ به این سوال که آیا سقف بودجه به کمتر از ۴۰ هزار میلیارد می‌رسد، گفت: به صورت رسمی اعلام نشده اما ظاهرا کمتر از این مبلغ است و منتظریم به صورت رسمی به شوراری شهر اعلام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز