خبرگزاری کار ایران

آخرین اخبار از زلزله بندرعباس:

افزایش مصدومان به ۷۰ نفر در پی زمین‌لرزه در استان هرمزگان/ اتخاذ تمهیدات لازم برای اسکان در شرایط اضطراری/ ترک خوردگی دیوارهای منازل +فیلم+ عکس

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۶۵۷

دو زمین‌لرزه بزرگ به شدت ۶ و ۶.۴ ریشتر قشم در استان هرمزگان را لرزاند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دو زمین‌لرزه بزرگ به شدت  ۶.۳ و ۶.۴ ریشتر قشم در استان هرمزگان را لرزاند. یکی از این زمین‌لرزه‌ها در عمق ۱۵ و ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

دستور ویژه فرمانده ناجا بر بسیج امکانات پلیس در خدمت رسانی به زلزله زدگان

سردار "مهدی حاجیان " با بیان اینکه با انتشار خبر زمین لرزه در بندرعباس استان هرمزگان پلیس پای کار آمد، گفت: در این رابطه فرمانده نیروی انتظامی تدابیری را اتخاذ و دستورات لازم را ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: از همان لحظات ابتدایی وقوع زمین لرزه، ناجا تمامی امکانات بهداشتی، درمانی، امدادی و همه ظرفیت های خود را برای خدمت رسانی به مردم به کار گرفته است، اظهار داشت: فرمانده ناجا از لحظات اولیه وقوع این حادثه دستورات لازم را به فرمانده و مسئولان انتظامی استان مبنی بر بسیج امکانات پلیس در خدمت رسانی به زلزله زدگان ابلاغ کرد.

 معاون اجتماعی ناجا افزود: نخستین و مهم‌ترین این راهبردها مدیریت، ایجاد آرامش و تامین امنیت برای مردم زلزله زده است؛ به گونه ای که هموطنان عزیز هیچ دغدغه‌ای از این نظر نداشته باشند. مدیریت ترافیک در جاده‌ها و نیز امدادرسانی و برپایی چادر هایی برای اسکان مردم در تفرجگاهها از دیگر اقدامات پلیس پس از وقوع زمین لرزه است.

سخنگوی ناجا  اعتماد مردم و همکاری مؤثر سازمان‌ها در این حادثه را از موارد هموارکننده ماموریت های نیروی انتظامی دانست و افزود: لذا قطع یقین می توان گفت همکاری مردم با گروه های امدادی و پلیس می تواند در ایجاد هرچه بهتر خدمات رسانی موثر باشد.

سردار حاجیان ادامه داد: بر اساس تمهیداتی که نیروی انتظامی برای وقوع حوادث این چنینی اندیشیده است، با تمام توان برای خدمت رسانی به زلزله زدگان  آمادگی  دارد.

وی با بیان اینکه تمام یگان های امدادی و عملیاتی نیروی انتظامی در سطح استان در حالت آماده باش کامل هستند، تصریح کرد: افزایش گشت های خودرویی، موتوری و پیاده پلیس در سطح شهر و برپایی چادر در مناطقی از شهر برای استقرار زلزله زدگان از دیگر اقدامات پلیس در این حادثه است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه مردم به هشدارهای پلیس توجه کنند، تصریح کرد: تلاش همه ما این است که برای هیچ یک از مردم اتفاق ناگواری نیفتد لذا مردم با رعایت هشدارهای پلیس و ستاد بحران می توانند همیار ما  و ستاد بحران باشند.

وی  اظهار داشت: مردم با حفظ خونسردی،جلوگیری از سوءاستفاده فرصت طلبان، سودجویان و تاکید بر مراقبت از اموال خود همیار ما باشند و پلیس نیز ضمن هوشیاری و اشراف کامل،  از آمادگی کامل در برقراری امنیت مناطق زلزله زده برخوردار بوده و ضمن افزایش نیروهای گشتی خود، تدابیر لازم را در این زمینه بکار خواهد گرفت.

سردار حاجیان در پایان به مردم توصیه کرد: از توجه به شایعات بی پایه و اساس در فضای مجازی خودداری و هرگونه اخبار موثق را از منابع معتبر و رسانه های رسمی کشور پیگیری و هرگونه موارد مشکوک را  از طریق سامانه ارتباطی  ۱۱۰ به پلیس  گزارش کنند.

مصدومیت ۷۰ نفر در پی زمین‌لرزه هرمزگان/ فوت یک تن

جعفر میعادفر در خصوص آخرین آمار تعداد مصدومان زمین‌لرزه هرمزگان، گفت: بر اساس آخرین اخبار از حادثه زمین‌لرزه، متاسفانه یک نفر جان خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: تعداد مصدومان نیز ۷۰ نفر است که ۴۸ مصدوم از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و سایر افراد در اورژانس بیمارستان‌ها حضور دارند. از تعداد کل مصدومان نیز یک نفر به علت ریزش آوار و سایر مصدومان به دلیل اضطراب ناشی از زلزله مراجعه کرده‌اند

وی افزود:‌ بیمارستان های استان های کرمان و هرمزگان نیز آماده میزبانی از مصدومان احتمالی هستند.

میعادفر تصریح کرد: ارزیابی آسیب دیدگان حادثه آغاز شده و همچنین پرواز بالگرد اورژانس کشور به محض بازگشت از ماموریت قبل از وقوع زلزله به مناطق زلزله زده جهت ارزیابی ابعاد حادثه اعزام شد .

رییس سازمان اورژانس کشور افزود: دو عدد قایق آمبولانس نیز برای بازدید و کمک رسانی به منطقه زلزله زده اعزام شده است.

توضیح درباره اعلام دو کشته در پی وقوع زمین‌لرزه در استان هرمزگان/ آخرین جزییات از مناطق زلزله‌زده

اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده در استان هرمزگان گفت: به محض وقوع زمین‌لرزه با توجه به اینکه قدرت زمین‌لرزه بالا بود کلیه عوامل اجرایی استان به حال آماده‌باش درآمدند و کار خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: دو زمین‌لرزه حدود ۶.۴ و ۶.۳ در مقیاس ریشتر آن هم به فاصله یک دقیقه در منطقه شمال غرب بندرعباس در منطقه فین و قلعه قاضی روستای رضوان اتفاق افتاد و پس از آن دستگاه‌های اجرایی برای نجات احتمالی مصدومان بلافاصله کار خود را شروع کردند.

رییس مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تاکنون خسارت صددرصدی گزارش نشده‌است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه به جز یک نفر جان‌باخته آن هم در شهر بندرعباس و آن هم در اثر سقوط تیر دیگر کشته‌ای نداشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که شما اعلام کرده بودید که دو نفر در این زمین‌لرزه جان خود را از دست داده‌اند، گفت: این مورد اصلاح شد و یک مورد به دلیل ریزش آوار دچار مصدومیت شده بود که این مورد اصلاح می‌شود. نهایتا حدود ۱۶ نفر نیز به دلیل ترس ناشی از زلزله به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند و یک نفر نیز بر اثر ریزش آوار نمای ساختمان دچار مصدومیت شده است.

نجار خاطرنشان کرد: به طور کلی برق، آب و تلفن روبه راه است و مشکل خاصی وجود ندارد در برخی از نقاط که با قطعی برق مواجه بودیم همکاران وزارت نیرو تلاش کردند تا به سرعت مشکل را رفع کنند.

وی ادامه داد: به طور کلی ارزیابی‌هایی اولیه حاکی از این است که خیلی خسارت ناشی از این زلزله عمیق نیست اما به هر حال براساس روال پس از تثبیت اوضاع اولیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اتفاق دستگاه‌های اجرایی ارزیابی خود را انجام می‌دهند و در نهایت هم پیشنهاد تامین اعتبار به دولت داده خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: همچنین تاکید کردیم که کسانی که تمایل به استفاده از اسکان اضطراری هستند در اماکن عمومی برای آن‌ها امکانات فراهم شود افرادی نیز که نیاز به کمک‌های دیگری از جمله تغذیه دارند هلال احمر در اختیار آن ها قرار خواهد داد.

افزایش مصدومان زمین‌لرزه به ۲۷ نفر

جعفر معیادفر رییس اورژانس کشور درباره آخرین وضعیت مصدومان در پی وقوع زمین‌لرزه در استان هرمزگان گفت: در اثر زلزله یک نفر فوتی تاکنون گزارش شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۲۷ مورد به بیمارستان‌های هرمزگان منتقل شده‌ و ۱۴ نفر نیز مرخص شده‌اند و مابقی تحت نظر هستند.

 اتخاذ تمهیدات لازم برای اسکان در شرایط اضطراری

محمد حسن قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده در استان هرمزگان گفت: از هموطنان می‌خواهم که آرامش خود را حفظ کرده و اخبار را از منابع رسمی دنبال کنند.

وی ادامه داد: گزارش‌هایی که از مقامات محلی به دست ما رسیده است ترک‌خوردگی در دیوار برخی ساختمان‌ها و منازل در منطقه فین نیز گزارش شده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: تاکنون به جز یک مورد فوتی در بندرعباس خسارت جانی دیگری اعلام نشده است اما ارزیابی‌ها انجام خواهد شد.

قوسیان مقدم تصریح کرد: اماکن عمومی از جمله ورزشگاه ها و مساجد برای اسکان کسانی که قصد ندارند شب را در منزل خود بگذرانند، در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در خصوص امکانات امدادی و اضطراری انبارهای ما در این منطقه پر است و کمبود و مشکلی تاکنون گزارش نشده است.

افزایش تعداد مصدومان در پی وقوع زمین‌لرزه در استان هرمزگان

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره آخرین جزییات زمین‌لرزه در مناطق زلزله‌زده در استان هرمزگان گفت: در حال حاضر مصدومین این حادثه افزایش پیدا کرده و تعداد آن‌ها ۱۷ نفر است.

وی ادامه داد: به مردم توصیه می‌کنیم امشب مراعات کرده و سعی کنند در فضای باز بمانند چرا که شاهد پس لرزه‌هایی هنوز در این مناطق هستیم و اگر مصدومی دارند با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند.

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: ۱۶ نفر از مصدومان بر اثر ترس و اضطراب دچار مصدومیت شده‌اند و یک نفر به دلیل ریزش آوار دچار مصدومیت شده‌اند. دو نفر نیاز به جراحی داشتند و به اتاق عمل اعزام شده‌اند.

تشریح آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده

مهدی دوستی استاندار هرمزگان درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده گفت: در حال حاضر در حال بازدید از روستای رضوان در منطقه فین هستیم. خرابی‌ها مربوط به دیوارها است و تلفاتی نیز از این بخش گزارش نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به شدت زلزله و پس‌لرزه‌ها به هیچ کسی نمی‌توان توصیه کرد در خانه بمانند. نیروی انتظامی جهت تامین امنیت مردم در خیابان‌ها حضور دارند و سالن‌های سرپوشیده باز شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی درباره مناطق روستایی گفت: به بخشداران اعلام شده است محوطه‌ای را فراهم کنند تا مردم در فضای بیرون باشند و همچنین در حال تهیه چادر برای اسکان افراد هستیم اختلال در شبکه موبایل داشتیم که برطرف شده آب و برق هم وصل است.

زلزله در حوالی قشم

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴ در مقیاس ریشتر مرز خلیج فارس و جزیره قشم - حوالی قشم(هرمزگان) را در ساعت ۱۷:۵۴:۰۷ لرزاند.

این زمین‌لرزه در عمق ۲۰ کیلومتری زمین بود.

دستور فوری رئیس جمهور درباره وضعیت زلزله زدگان جنوب کشور

رئیس جمهور ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان زلزله شدید استان هرمزگان تاکید کرد که همه دستگاه‌های امدادی و وزارتخانه‌های مسئول در اسرع وقت به کمک مردم مناطق زلزله‌زده بشتابند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیئت دولت و پس از اطلاع از وقوع زلزله در برخی استانهای جنوبی کشور از تمام دستگاه‌های مسئول استان هرمزگان و همچنین در صورت نیاز استان‌های همجوار و نیز وزارتخانه‌های مسئول خواست در اسرع وقت و با اولویت امدادرسانی، رسیدگی به وضعیت منطقه را پیگیری کنند.

رئیس جمهور همچنین از معاون اول خود خواست در سریع‌ترین زمان ممکن با حضور در محل وقوع زلزله از نزدیک مسائل و مشکلات ناشی از آن را بررسی کند تا مردم احساس آرامش و امنیت داشته باشند و اطمینان پیدا کنند که امدادرسانی به موقع و به خوبی انجام می‌شود.

قلعه‌قاضی بازهم لرزید

زمین‌لرزه‌ دیگری به بزرگی: ۴.۵ در مقیاس ریشتر استان هرمزگان - حوالی قلعه قاضی را در ساعت ۱۷:۳۲:۵۴ لرزاند.

این زمین‌لرزه در عمق ۱۲ کیلومتری زمین بود.

مصدومیت ۱۱ نفر در پی زمین‌لرزه در استان هرمزگان

جعفر معیادفر، رییس سازمان اورژانس کشور درباره آخرین جزییات زمین‌لرزه در مناطق زلزله‌زده بندرعباس گفت: تاکنون  ۱۱ مورد مصدوم گزارش شده است.

وی ادامه داد: همه مصدومان در حال حاضر تحت نظر و به صورت سرپایی در حال در مان هستند و حال عمومی آن‌ها خوب است.

به گفته رییس اورژانس کشور مصدومیت یک نفر از مصدومان در ارتباط با ریزش آوار بوده است و مابقی به دلیل استرس و اضطراب بوده است.

ارزیابی کامل ۵۴ روستا توسط ارزیابان هلال احمر/ ترک خوردگی دیوارهای منازل

مهدی ولیپور، رییس سازمان امداد و نجات درباره آخرین وضعیت زلزله‌زدگان در منطقه زلزله زده در بندرعباس گفت: دو زمین‌لرزه به بزرگی ۶.۳ و ۶.۴ منطقه قلعه‌قاضی در استان هرمزگان را لرزاند. البته اول اعلام شده بود زمین‌لرزه در منطقه لافت در قشم نیز به وقوع پیوسته است که ۳ تیم زمینی به این منطقه اعزام شده است که تا این لحظه به جز ریزش سنگ از کوه موردی گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه ارزیابان همچنان در حال بازدید از مناطق زلزله زده هستند، گفت: براساس گزارش‌هایی که از مقامات محلی به دست ما رسیده است ترک‌خوردگی در منازل در منطقه فین نیز گزارش شده است.

به گفته رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر در مجموع در این منطقه ۱۳۷ روستا وجود دارد که تاکنون ۵۴ روستا به صورت کامل مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

ولیپور خاطرنشان کرد: تاکنون خسارتی اعلام نشده است اما ارزیابی‌ها انجام خواهد شد. ۱۵۰ نفر از همکاران ما نیز در قالب تیم‌های عملیاتی در منطقه حضور دارند دو بالگرد در منطقه در حال آماده باش برای ارائه خدمت است. استان بوشهر و کرمان و فارس در حال آماده‌باش کامل هستند.

به گفته ولی‌پور خوشبختانه تا این لحظه تلفات و مصدومیت جانی نداشتیم.

تاکنون گزارشی از مصدومیت نداشته‌ایم

جعفر معیاد‌فر، رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: : در قشم هیچ تلفاتی به دلیل آوار گزارش نشده است. فقط یک جوان ۲۲ ساله در بندرعباس هنگام فرار فوت کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر گزارشی از مصدومیت نداشته‌ایم.

رییس اورژانس کشور گفت: منطقه فین حاجی‌آباد از طریق اورژانس هوایی نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

معیاد‌فر افزود: اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

 

اعزام اورژانس هوایی به لافت

فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از منطقه طبل که نزدیک لافت و قشم است، پزشک به همراه تیم بهداشت و درمان با آمبولانس به سمت لافت حرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: چندین دستگاه آمبولانس و نیروهای اورژانس از قشم به سمت لافت رفته اند و اورژانس هوایی نیز به لافت رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: همه بیمارستان و همکاران کادر درمانی در استان هرمزگان، در حالت آماده باش هستند.

اعزام ٨ تیم ارزیاب به کانون اصلی زلزله

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: ٨ تیم ارزیاب به کانون اصلی زلزله اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین ریاست سازمان و تمامی معاونین در EOC جهت برقراری ویدئوکنفرانس با استان های کرمان و هرمزگان حاضر شدند.

دو کشته در منطقه زلزله‌زده بر اثر سقوط تیر چراغ برق و سنگ نمای ساختمان

اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین جزییات دو زمین‌ لرزه شدید در منطقه جنوب شرق کشور و منطقه قشم گفت: در بندرعباس دو  نفر جان باخته داشتیم.

وی ادامه داد: یکی از این افراد به دلیل سقوط تیر برق و دیگری نیز به دلیل سقوط نمای ساختمان جان خود را از دست داده‌اند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: همکاران ما در حال ارزیابی هستند. اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

اعزام یک فروند بالگرد اورژانس به مناطق زلزله‌زده

جعفر معیاد فر، رییس سازمان اورژانس کشور درباره آخرین جزییات زمین‌لرزه در جنوب شرق کشور گفت: از قشم گزارشی درباره مصدومان نداشتیم در دیگر شهرها نیز گزارشی نداشتیم اما در حال ارزیابی هستیم.

وی ادامه داد: استان‌های کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان در حال آماده‌باش هستند تا در صورت نیاز امداد هوایی نیز اعزام شود در حال حاضر خبرهای بدی از منطقه به ما نرسیده است. تیم های ارزیاب اورژانس به مناطق زلزله زده اعزام شدند. یک فروند بالگرد اورژانس نیز اعزام شد.

آماده‌باش کامل هلال‌احمر در استان‌‌های فارس و کرمان در پی زلزله بندرعباس

مهدی ولیپور، رییس سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: کانون زلزله جزیره قشم و در عمق ١٨ کیلومتری بوده است.

وی ادامه داد: در اطراف جزیره یک گروه به محل اعزام شده است.

رییس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: استان های فارس و کرمان در آماده باش کامل هستند.

هنوز اطلاعات دقیقی از وضعیت مناطق زلزله‌زده در دست نیست

اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات دو زمین‌لرزه شدید در بندرعباس گفت: دو زمین‌لرزه نسبتا شدید ساعتی قبل در منطقه لافت در بندرعباس رخ داده است.

وی ادامه داد: یکی از این زمین‌لرزه‌ها حدود 6 ریشتر و دیگری حدود 6.4 در مقیاس ریشتر بوده است. زمین‌لرزه 6.4 ریشتری در عمق 18 کیلومتری زمین بوده است.

به گفته رییس سازمان مدیریت بحران کشور تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند.

نجار با بیان اینکه هنوز اطلاعات دقیقی از وضعیت مناطق زلزله‌زده در دست نیست، گفت: اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

اعزام دو تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات زمین‌لرزه شدید در جنوب شرق کشور گفت: زمین‌لرزه‌‌ی به بزرگی 6.4 بین استان فارس و هرمزگان به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: دو تیم ارزیاب اورژانس در حال حاضر به منطقه زلزله‌زده اعزام شده است.

 

افزایش مصدومان به ۷۰  نفر در پی زمین‌لرزه در استان هرمزگان/  اتخاذ تمهیدات لازم برای اسکان در شرایط اضطراری/ ترک خوردگی دیوارهای منازل +فیلم+ عکس

افزایش مصدومان به ۷۰  نفر در پی زمین‌لرزه در استان هرمزگان/  اتخاذ تمهیدات لازم برای اسکان در شرایط اضطراری/ ترک خوردگی دیوارهای منازل +فیلم+ عکس

 

افزایش مصدومان به ۷۰  نفر در پی زمین‌لرزه در استان هرمزگان/  اتخاذ تمهیدات لازم برای اسکان در شرایط اضطراری/ ترک خوردگی دیوارهای منازل +فیلم+ عکس

افزایش مصدومان به ۷۰  نفر در پی زمین‌لرزه در استان هرمزگان/  اتخاذ تمهیدات لازم برای اسکان در شرایط اضطراری/ ترک خوردگی دیوارهای منازل +فیلم+ عکس

افزایش مصدومان به ۷۰  نفر در پی زمین‌لرزه در استان هرمزگان/  اتخاذ تمهیدات لازم برای اسکان در شرایط اضطراری/ ترک خوردگی دیوارهای منازل +فیلم+ عکس

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز