خبرگزاری کار ایران

منصوری:

پیگیری تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای۶۰ سال در استان تهران/ روند نزولی کرونا نباید سبب عادی انگاری شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۲۸۷

استاندار تهران بر لزوم پیگیری تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۶۰ سال در استان تهران تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ محسن منصوری در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران اظهار داشت: از شیوع ویروس کرونا حدود ۲۰ ماه می گذرد که ممکن است خستگی و فرسودگی، عواملی باشد که ما را در مقابله با آن سست کند، بر همین اساس فلسفه تشکیل مستمر این جلسات این است که مراقبت‌ها را بیشتر کنیم.

وی افزود: بی‌تردید سم مهلک، عادی‌انگاری است به ویژه در ایامی که در شیب نزولی بیماری قرار گرفتیم و موجب افزایش احتمال عادی انگاری و افزایش نگرانی‌ها است، البته از سوی دیگر استرس‌زایی بی‌جهت نیز آسیب‌زا می باشد.

استاندار تهران عنوان کرد: شیب آمار این بیماری نزولی است؛ البته پرسرعت نیست و ثابت است که این هشداری برای لزوم مراقبت و کنترل بیشتر می باشد و قطعا باید تشدید کنترل‌ها اتفاق بیفتد.

منصوری سپس گفت: تزریق دُز سوم مورد تأکید است و در ستاد مقابله با کرونای استان تهران نیز باید تأکید کنیم که هر تدبیری لازم است برای تزریق دُز سوم برای افراد بالای ۶۰ سال انجام شود چرا که براساس گزارش‌ها بیشتر فوت‌ی ها برای افراد بالای ۶۰ سال بوده؛ از اینرو دانشگاه‌های علوم پزشکی باید با جدیت این موضوع را دنبال کنند.

وی در مورد اجرای طرح شهید سلیمانی در استان تهران تصریح کرد: باید تدابیری اتخاذ شود که برای اجرای این طرح منابع مالی تأمین شود، در این زمینه طرح اماده شود تا به وزیران کشور، بهداشت و معاون اول رئیس جمهور جهت تامین اعتبار ارائه شود تا هر چه زودتر شیوه اجرای این طرح نهایی و اقدامات لازم آغاز شود.

استاندار تهران سپس عنوان کرد: امروز در شورای ترافیک استان تهران در مورد ترافیک شدید تهران طی هفته‌های گذشته بحث و گفت‌وگو شد؛ چراکه مردم از این ترافیک اذیت می‌شوند البته عواملی همچون کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی در آن موثر است به شکلی که پیش از شیوع کرونا روزانه چهار میلیون نفر از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کردند و پس از کرونا استفاده از حمل و نقل عمومی به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسیده است؛ از طرفی محدودیت‌های شبانه و بازگشایی مدارس همگی موجب تشدید ترافیک در تهران شده است.

منصوری تأکید کرد: از ابتدای آذر اجرای طرح ترافیک به ساعت قبلی بازمی‌گردد؛ درخواست دیگری که به ستاد ملی پیشنهاد داده‌ایم این است که محدودیت منع تردد شبانه حذف شود که البته با توجه به وجود نگرانی در خصوص عادی انگاری ظاهرا فعلا حذف نخواهد شد اما می‌توانیم با دو ساعت تأخیر اجرای این محدودیت را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: واکسیناسیون دانش‌آموزی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است، از ابتدای آذر مقرر شده دانشگاه‌ها باز شوند و بازگشایی مدارس نیز در حال تکمیل است، در حقیقت شهر در حال برگشت تدریجی به زندگی عادی است اما کلاس‌های درس بعضا ۲۰ یا ۳۰ نفره هستند لذا نگران هستیم، در عین حال تعطیلی طولانی نیز عواقبی را در بردارد، باید توجه جدی نسبت به واکسیناسیون دانش‌آموزی داشته باشیمط، نمی‌توانیم اجبار کنیم اما باید به صورت تشویقی تزریق واکسن دانش‌آموزان را دنبال کنیم.

استاندار تهران در مورد انتشار برخی اخبار غلط در فضای رسانه‌ای خاطرنشان کرد: بعضا شاهد انتشار خبرهای غلط هستیم که برخی از آن‌ها نیز با قصد و غرض انجام می‌شود و امنیت روانی مردم را به خطر می‌اندازد؛ از دانشگاه‌های علوم پزشکی‌ می‌خواهیم که با رصد این فضا موارد را به ما منتقل کنند ما نیز به همراه ناجا با چنین مواردی برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز