خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

آموزش مجازی در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان/ ۸۰ درصد دانش‌آموزان دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۹۸۴

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس مصوبه ستاد کرونای برخی شهرستان‌ها از جمله زابل، زهک، هیرمند، نیمروز، بنجار و هامون آموزش در این مناطق فعلا به صورت غیرحضوری ومجازی است.

"داود گلی" مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در واکنش به خبر منتشر شده مبنی بر مجازی شدن آموزش در این استان اظهار داشت: من این خبر را رد می‌کنم. بر اساس دستور العمل وزارت آموزش و پرورش و مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مدارس متوسطه دوم ما فعالیت گروهی خود را با حضور همکاران، بر اساس گروه‌بندی‌های اعلام شده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خواهند داشت.

وی در ادامه بیان کرد: پیش بینی می‌شود از اول آذر دانش‌آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول نیز به شکل حضوری در مدارس حضور یابند.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: آموزش حضوری برای دانش‌آموزان متوسطه دوم در سراسر استان برگزار شده مگر در مناطقی که وضعیت تغییر کرده باشد. طبق تفویض اختیاری که به مراکز استان‌ها شده، با مشخص کردن رنگ بندی‌ها توسط ستاد مقابله با کرونای هر استان و همچنین تغییر آمار قطعا در فعالیت مدارس تغییر ایجاد خواهد شد.

گلی اضافه کرد: به عنوان مثال در مناطقی که احیانا وضعیت آن‌ها قرمز اعلام شده باز هم فعالیت‌ها مجازی خواهد بود. متاسفانه ما اکنون در حوزه سیستان شش منطقه و شهرستان داریم که وضعیت آن‌ها قرمز اعلام شده است. بر اساس مصوبه ستاد کرونای برخی شهرستان‌ها از جمله زابل، زهک، هیرمند، نیمروز، بنجار و هامون آموزش در این مناطق و شهرستان‌ها فعلا به صورت غیرحضوری ومجازی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از ابتدای مهر آمار مبتلا به کرونا در میان دانش آموزان و معلمان داشته‌اید؟ گفت: با توجه به نوع فعالیتی که ما از ابتدای مهر ماه داشته‌ایم و به جهت اینکه اکثر مدارسی که آموزش حضوری داشتند در قالب روستایی و حضوری بودند، خوشبختانه در آن نقاط کرونا کمتر سرایت کرده و کمتر مبتلا داشته‌ایم.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان درباره میزان واکسیناسیون در این استان گفت: از ابتدای مهر فقط پایه اول ابتدایی و هنرستانی‌ها و مدارسی که کمتر از ۵۰ نفر جمعیت داشته‌اند یک روز در هفته به مدرسه رفته‌اند. تاکنون حدود ۸۰ درصد از دانش آموزان ما دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و تزریق دز دوم هم در حال انجام است. پیش بینی می‌کنیم با مشارکت خانواده‌ها دز دوم هم به سرانجام برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز